دسته‌بندی نشده · آوریل 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب انقلاب بلاکچین | الکس تاپ اسکات | انتشارات راه پرداخت



معرفی کتاب انقلاب بلاکچینصحبت از فناوری‌های جدید است، اما بحثی از ماشین‌های خودران، انرژی خورشیدی یا هوش مصنوعی در کار نیست! در کتاب انقلاب بلاکچین نوشته‌ی الکس تاپ اسکات و دان تاپ اسکات با بلاکچین و تأثیر آن بر اقتصاد آینده‌ی جهان آشنا خواهیم شد. این کتاب از جمله کتاب‌های پرفروش آمازون در بخش اینترنت و مخابرات است.

درباره‌ی کتاب انقلاب بلاکچین:

وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، چه تصویری در ذهن شما نقش می‌بندد؟ آیا از تغییراتی که فناوری در پی خواهد داشت هراسانید یا به‌دنبال تحولات نوین در عرصه‌های گوناگون هستید؟ دامنه‌ی چیزهایی را که فناوری تغییرشان خواهد داد تا چه حد می‌دانید؟ با کتاب انقلاب بلاکچین (Blockchain Revolution) همراه شوید تا یکی از اثرگذارترین فناوری‌های عصر حاضر را بیشتر بشناسید.

نسل اول انقلاب دیجیتالْ اینترنت اطلاعات را برای ما به ارمغان آورد. نسل دومْ اینترنتِ ارزش را با خود به همراه داشت. در کتاب حاضر با فناوری بلاکچین و تأثیر آن بر دنیای تجارت و تحولاتی که در پی خواهد داشت آشنا خواهیم شد.

الکس تاپ اسکات (Alex Tapscott)، متخصص بلاکچین، و دان تاپ اسکات (Don Tapscott)، نویسنده‌ی پرفروش، بنا دارند در این کتاب درباره‌ی بستری جدید سخن بگویند که دنیای تجارت را کاملاً متحول ساخته و نظم نوینی در جهان پدید آورده است. بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال بر این بستر شکل گرفته‌اند، اما تأثیر بلاکچین بسیار فراتر از این‌هاست.

با خواندن کتاب پیش رو، از تغییر بزرگی که در آینده رخ خواهد داد درک روشنی پیدا می‌کنیم و از تحولات عرصه‌ی اقتصاد آگاه می‌شویم. نویسندگان کتاب حاضر، ضمن ابراز خوش‌بینی از تغییراتی که بلاکچین به‌همراه خواهد داشت، دیدی تک‌سویه ندارند و از مخاطرات و چالش‌های بلاکچین نیز سخن خواهند گفت.

کتاب انقلاب بلاکچین در 11 فصل تدوین شده است و از دگرگونی خدمات مالی تا تأثیر بلاکچین بر دموکراسی و دولت‌های آینده روشنگری خواهد کرد. گفتنی است که این کتاب از جمله 30 کتاب‌ پرفروش آمازون در بخش اینترنت و مخابرات است.

نکوداشت‌های کتاب انقلاب بلاکچین:

– بلاکچین یکی از اساسی‌ترین اختراعات در تاریخ علم کامپیوتر است. انقلاب بلاکچین را بخوانید تا پیامدهای عمیق آن را درک کنید. (مارک اندرسن)

– افراد متفکر در همه‌جا در تلاش‌اند تا این انقلاب تکنولوژی و شیوه‌ای که جهان را تغییر داد درک کنند. الکس و دان تاپ اسکات قدمی برداشته‌اند و کتابی نوشته‌اند که منتظرش بودیم. (دن شولمن)

– الکس و دان تاپ اسکات، به‌شکلی درخشان، فناوری‌ای را به تصویر می‌کشند که می‌تواند عمیقاً بر نحوه‌ی مدیریت مسائل مربوط به اعتماد، امنیت و حریم خصوصی در سال‌های آینده اثر بگذارد. (ایندرا نویی)

– بیتکوین تازه شروع کار است. سرویس هویت‌دهی‌ای را تجسم کنید که به ما این امکان را می‌دهد تا داده‌های شخصی‌مان را بفروشیم. (وال استریت جورنال)

– خانواده‌ی تاپ اسکات در کتاب انقلاب بلاکچین کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و به ما توضیح می‌دهند چرا بلاکچین، به‌راستی، انقلابی دیگر است. (نشنال پست)

کتاب انقلاب بلاکچین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید همگام با فناوری پیش بروید و اطلاعات خود را درباره‌ی آخرین تغییرات این عرصه به‌روز کنید، این کتاب را از دست ندهید.

با الکس تاپ اسکات و دان تاپ اسکات بیشتر آشنا شویم:

الکس تاپ اسکات نویسنده، سخنران، سرمایه‌گذار و مشاوری است که در سطح جهان شناخته‌شده است. تمرکز این نویسنده بر تأثیر تکنولوژی‌های نوظهور مانند بلاکچین و رمزارز بر تجارت است. در سال 2017، الکس به‌همراه پدر خود، دان تاپ اسکات، مؤسسه‌ی تحقیقات بلاکچین را تأسیس کرد که به استراتژی‌ها و فرصت‌های این فناوری اختصاص دارد.

«انقلاب خدمات مالی» دیگر کتاب الکس تاپ اسکات است که به فارسی برگردانده شده است.

دان تاپ اسکات نویسنده‌ی 16 کتاب است و کتاب «ویکی‌نومیکس» او به شهرت جهانی رسیده و به 25 زبان ترجمه شده است. شرکت تینکرز50 دان را تأثیرگذارترین متفکر دیجیتال در جهان و دومین متفکر مدیریت اثرگذار می‌داند.

از دان تاپ اسکات تاکنون کتاب‌های «ارزش‌آفرینی در اقتصاد شبکه‌ای» و «اقتصاد دیجیتال» به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب انقلاب بلاکچین می‌خوانیم:

هیجان‌انگیزترین اتفاق دو سال اخیر برآمدن نسلی جدید از رهبران برای انقلاب بلاکچین بوده است؛ کارآفرینانی که در بازدید از سه کشور با آن‌ها ملاقات کردیم؛ مدیرعاملان خلاق شرکت‌های بزرگ مانند «فرد اسمیت» در فدکس، «جیم اسمیت» در تامسون رویترز و «ایان کان» از سنتریکا؛ مدیران ارشد مالی و اطلاعاتی و مسئولان ارشد قانونی که نسبت به پیامدهای بلاکچین برای نقش خودشان کنجکاو بودند و برای رهبری‌کردن پا پیش گذاشتند؛ افراد حرفه‌ای و مدیران تمام بخش‌های شرکت‌های بزرگ.

بانکداران مرکزی، قانون‌گذاران دولتی و سیاست‌گذارانی الهام‌بخش ما بوده‌اند که با مسئولیت خودشان برای هدایت بازارهای مالی، به استقبال چالش برقرار کردن توازن بین نوآوری، رشد و فرصت‌های فراهم‌شده توسط بلاکچین رفته‌اند.

روزنامه‌نگاران، افراد آکادمیک و متخصصانی در تمام جنبه‌های این مساله ایستاده‌اند و آنهایی که بدبینی خود را کنار گذاشته‌اند، منبع الهام هستند.

همچنین متوجه نسلی جدید از «بومی‌های کریپتو» شده‌ایم که اکنون با این فناوری بزرگ می‌شوند و نه‌تنها در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بلکه برای پیشبرد مسیر حرفه‌ای کاری خود در بلاکچین تلاش می‌کنند.

زمانه‌ فعلی هیجان‌انگیز و خطرناک است. اگر رهبر کسب‌و‌کاری هستید، در عین حالی که امیدواریم از انقلاب بلاکچین به‌عنوان دفترچه راهنمای خود استفاده کنید، امیدواریم متوجه این مساله بشوید که قوانین بازی هم در حال تغییر هستند. منابع بسیار دیگری هم در اختیار خود دارید.
فهرست مطالب کتابمقدمه نویسندگان در ویرایش دوم کتاب
بخش یک: فرض کنیم یک انقلاب می‌خواهیم
فصل یک: پروتکل اعتماد
فصل دوم: خود‌راه‌اندازی آینده: هفت اصل طراحی اقتصاد بلاکچین
بخش دوم: دگرگونی‌ها
فصل سوم: بازسازی خدمات مالی
فصل چهارم: بازمعماری شرکت‌ها: هسته و لبه‌ها
فصل پنجم: مدل‌های کسب‌و‌کاری جدید: پول پارو کردن روی بلاکچین
فصل ششم: دفترکل اشیا: جان‌بخشیدن به دنیای فیزیکی
فصل هفتم: حل کردن پارادوکس رفاه: شمول اقتصادی و کارآفرینی
فصل هشتم: بازسازی دولت و دموکراسی
فصل نهم: رهاسازی فرهنگ روی بلاکچین: نوای خوش گوش‌هایمان
بخش سوم: نوید و مخاطره
فصل دهم: غلبه بر موانع: چالش‌های اجرا
فصل یازدهم: رهبری برای عصر بعدی





معرفی و دانلود کتاب انقلاب بلاکچین | الکس تاپ اسکات | انتشارات راه پرداخت