دسته‌بندی نشده · می 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اورست من کجاست؟ | محمد بیجنوند | نشر ترنگ



معرفی کتاب اورست من کجاست؟کتاب اورست من کجاست؟ اثری الهام‌بخش و اثرگذار نوشته محمد بیجنوند و محبوبه عزیزی، مخصوص کسانی است که برای اهداف خود قله‌های موفقیت را تصور کرده‌اند اما برای رسیدن به آن به برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و انگیزه نیاز دارند. مولفین این کتاب با آوردن مصاحبه‌هایی مختصر و کوتاه از افرادی که در زندگی هدف‌گذاری را الگوی موفقیت خود کرده‌اند، کمک شایانی به خوانندگان کتاب می‌کنند.

درباره کتاب اورست من کجاست:

فتح قله اورست آرزوی بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای است اما هر کسی نمی‌تواند صعود به اورست را به نام خود ثبت کند. درست مثل زندگی واقعی که رسیدن به یک جایگاه رفیع و موفقیت بزرگ برای همه آرزو و خواسته‌ای متعالی است. اما این رویا برای افراد مختلف، متفاوت تعبیر می‌شود و هر شخص باید مسیر خود را برای رسیدن به اورست زندگی‌اش پیدا کند.

محمد بیجنوند و محبوبه عزیزی به شکلی نمادین این سوال را از خوانندگان می‌پرسند که اورست زندگی‌شان کجاست و رهسپار چه مقصدی هستند. این سوال ذهن مخاطب کتاب را درگیر می‌کند و برای مشخص کردن هدف و ترسیم یک نقشه راه هوشمندانه آن‌ها را به تفکر وا می‌دارد.

بنابراین قدم اول رسیدن به قله موفقیت، هدف گذاری است. کتاب اورست من کجاست؟ در فصل اول با ارائه تعریف دقیقی از هدف و هدف‌گذاری شما را برای چیدن یک استراتژای قدرتمند آماده می‌کند و مسیر موفقیت را پیش پای شما قرار می‌دهد.

کتاب حاضر دربردارنده چندین مصاحبه و پرسشنامه واقعی از سنین متفاوت، قشرهای اجتماعی و مشاغل مختلف با هدف‌های کوچک و بزرگ است. از این جهت شما را با نمونه‌های عینی آشنا می‌کند و سپس به تفسیر و تحلیل برنامه‌های آن‌ها می‌پردازد. این ساختار کتاب، برای همه افراد در هر سطح و جایگاه اجتماعی بسیار کاربردی و سودمند خواهد بود.

کتاب اورست من کجاست مناسب چه کسانی است؟

افراد هدفمندی که آرزوهای بزرگ در سر دارند اما راه رسیدن به آن را نمی‌دانند با خواندن این کتاب مسیر زندگی خود را پیدا خواهند کرد.

در بخشی از کتاب اورست من کجاست می‌خوانیم:

به صورت فرضی هدف خود را فتح اورست در نظر می‌گیریم. ابتدا باید زمان مشخصی را برای این هدف در نظر بگیریم قابل دستیابی باشد. هدف تبدیل می‌شود به فتح اورست در 3 سال آینده. این هدف هم قابل اندازه‌گیری است هم زمان مشخصی دارد و البته قابل لمس است. حال چون این هدف بلند مدت است می‌توان آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کرد. هدف ابتدایی می‌تواند فتح قله دماوند باشد هدف دوم قله‌های مشابه اورست و…

حال باید موقعیت فعلی خود را مشخص کنید: در حال حاضر با تمرین‌هایی که انجام داده‌ام خود را از لحاظ بدنی آماده کرده‌ام. قوانین و قواعد هدف باید مشخص شود و همین‌طور استراتژی انجام آن. قوانین می‌تواند داشتن روادید و همین‌طور تهیه هزینه‌های لازم و یافتن یک راه بلد مناسب ‌باشد. در این مرحله می‌توانید گلوگاهای مورد نظر را مشخص کنید. به عنوان مثال روادید مورد نیاز، تداخل فصل‌های مناسب کوه‌نوردی با شغل شما.

در مرحله اجرا: باید برای شروع وآغاز راه تصمیم بگیرید. مهمترین مرحله این قسمت است. هزینه‌های شکست را افزایش دهید به عنوان مثال در صورت امکان پول سفر را کامل در همان مرحله اول پرداخت کنید. مرحله نهایی نیز به شکلی است که در هر مرحله و بعد از پایان هر هدف کوتاه مدت موفقیت یا شکست و راه رسیدن را بررسی مجدد می‌کنیم و در صورت نیاز اشکالات احتمالی در برنامه‌ریزی آینده را مجدد انجام می‌دهیم.
فهرست مطالب کتابمقدمه
هدف
اصول صحیح هدف‌گذاری
انگیزه
موفقیت
مدل GOPRAM
اورست را فتح می‌کنم
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب اورست من کجاست؟ | محمد بیجنوند | نشر ترنگ