دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی | یوکاری میتسوهاشی | نشر سنگ



معرفی کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگییوکاری میتسوهاشی در کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی، به توضیح مفهوم ایکیگای در فرهنگ ژاپن می پردازد. این مفهوم امروزه محبوبیتی جهانی پیدا کرده است. به نظر نگارنده، ایکیگای یعنی چیزی که به زندگی شما ارزش می‌بخشد. به همین دلیل اگر آن را به شغل، عشق یا شادی محدود کنیم به بیراهه رفته‌ایم و ازاین‌روی لازم است نگاه خود را نسبت به آن تغییر دهیم.

درباره کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی:

بیان اینکه ایکیگای واقعا چیست، یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. برخی معتقدند ایکیگای به معنی یافتن معنایی برای زندگی است اما یوکاری میتسوهاشی (Yukari Mitsuhashi) نویسنده ژاپنی کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی (Ikigai: Giving Every Day Meaning and Joy) بااین ادعا موافق نیست. او توضیح می دهد با توجه به گستردگی زبان ژاپنی، «هدف زندگی» معادلی اغراق‌آمیز برای ایکیگای است و در این اثر تحقیقات مختلفی که برای درک بهتر این مفهوم انجام داده است را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.

یوکاری میتسوهاشی که در ژاپن به دنیا آمده و در این فرهنگ تربیت یافته، امروز در لس آنجلس زندگی می‌کند. تجربه این دو فرهنگ تفاوت، باعث شده میتسوهاشی درکی عمیق نسبت به ایکیگای و معنی آن در سرتاسر جهان پیدا کند و کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی را به همین دلیل تالیف کرده است. او در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد که توضیح ایکیگای حتی برای مردم ژاپن هم دشوار است، با وجود رایج بودن این اصطلاح در فرهنگ ژاپنی، موضوعی نیست که آن را در کتاب‌های درسی آموزش دهند یا در مهمانی‌ها درباره آن صحبت کنند.

ایکیگای مفهومی چندوجهی است که هر فرد در طول زندگی آن را درک می‌کند و در زندگی هر شخص به شکل متفاوتی معنی می‌شود. ممکن است شما این اصطلاح را معادل یافتن شادی درونی بدانید، یا آن را به چشم یک راز پنهان برای معنی کردن ناشناخته‌های زندگی ببینید. نکته مهم این است که ایکیگای هرگز یک فرمول جادویی برای کمال بخشیدن به اوضاع نیست، اما خوشبختانه با داشتن ایکیگای در هر مرحله از زندگی، می‌توانید گذشته، حال و آینده خود را به صورت یکپارچه و منجسم ببینید و احساس رضایت برسید.

کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به علاقه‌مندان حکمت و فلسفه‌ی شرقی پیشنهاد می‌کنیم.

با یوکاری میتسوهاشی بیشتر آشنا شویم:

این روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی برجسته در لس‌آنجلس اقامت دارد. یوکاری میتسوهاشی در توکیو بزرگ شد و بیشتر دوران کودکی خود را در ژاپن گذراند؛ سپس با خانواده‌اش به نیویورک رفت و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کیو در سال 2012، به عنوان مترجم و نویسنده آزاد شروع به کار کرد. گرچه اغلب نوشته‌های میتسوهاشی به زبان ژاپنی است، آثار او در وب‌سایت‌های معتبری همچون بی‌.بی.سی نیز به اشتراک گذاشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی می خوانیم:

پروفسور گرنت در یک مقاله‌ی پژوهشی با عنوان «الهام خارجی» توضیح می‌دهد که کارمندان با «انجام کاری که بر سلامت دیگران اثر بگذارد» و «دیدن و ملاقات افراد متأثر از کارشان» انگیزه می‌گیرند. در دانشگاه میشیگان مطالعه‌ای در مورد تماس‌های تبلیغاتی انجام شد. تماس گیرنده‌ها باید برای هزینه‌های تحصیل عده‌ای از دانشجوها، پول جمع می‌کردند. تماس گیرنده‌هایی که دانشجوی مورد نظر را ملاقات کرده بودند، 171 درصد بیش‌تر از گروه مقابل پول جمع کردند.

برای نگارش این کتاب، من با پروفسور داتن درباره‌ی کارسازی مصاحبه کردم. او گفت در سال 2001 در مرکز سرطان دانشگاه میشیگان، روی نظافتچی‌ها مطالعه کرده و متوجه شده است که آن‌ها با تغییرات کوچک در مسئولیت‌های‌شان، دست به کارسازی می‌زدند، چون می‌دانستند کاری به سادگی تمیز کردن شیرهای آب، نهایتاً بر سلامت بیماران تأثیرگذار است. نظافتچی‌ها می‌دیدند چه کسانی از کارشان سود می‌برند و چه تأثیری روی بقیه دارند. همین مسئله باعث می‌شد ساده‌ترین وظایف نیز برای آن‌ها نوعی ایکیگای باشد.

به عنوان یک روزنامه‌نگار مستقل، من برای رسانه‌های آنلاین و آفلاین زیادی کار کرده‌ام. بسته به نوع رسانه، ما با خوانندگان متفاوتی روبه‌رو هستیم و برقراری ارتباط با آدم‌های مختلف هیجان‌انگیز است. اما وقتی در قالب جمعیت‌های مختلف راجع به خواننده‌ها صحبت می‌شود، به‌راحتی نمی‌توان با آن‌ها ارتباط عاطفی برقرار کرد. وقتی با عباراتی چون «تاجران خُرد در صنعت فناوری» یا «زنان جوان و شاغل سی ساله» روبه‌رو می‌شوم، می‌دانم باید برای چه کسانی بنویسم، ولی هیچ چیز به پای یک داستان شخصی نمی‌رسد. گاهی یک غریبه مقاله‌ام را می‌خواند و از تأثیر آن بر زندگی‌اش برایم می‌نویسد. با این کار، می‌فهمم چه تغییری در دنیا ایجاد کرده‌ام، ایکیگای را حس می‌کنم و یادم می‌افتد که چرا این شغل را انتخاب کرده‌ام.
فهرست مطالب کتابمقدمه: ایکیگای
بخش اول: ایکیگای چیست؟
بخش دوم: تعریف ایکیگای
بخش سوم: علایق و ایکیگای
بخش چهارم: کار و ایکیگای
بخش پنجم: یک ایکیگای الهام‌بخش
1: ریکا یاجیما
2: ریویچیرو تاکشیتا
3: هاروکا مرا
4: میدوری ساکانو
5: یوکو کایفو
6: دای تامسه
بخش ششم: برای یافتن شادی به ایکیگای روی می‌آوریم
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی | یوکاری میتسوهاشی | نشر سنگ