دسته‌بندی نشده · آوریل 2, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب باز هم من | جوجو مویز | انتشارات الینا



معرفی کتاب باز هم منلوییزا کلارک شخصیت اصلی داستان‌های عاشقانه «من پیش از تو و من پس از تو»، بعد از مرگ ویل و نامزد کردن با سام حالا به کتاب باز هم من قدم می‌گذارد تا روزهای هیجان‌انگیزی را در نیویورک تجربه کند. جوجو مویز که برای این کتاب پرفروش، جایزه گودریدز را نیز از آن خود کرده است، حالا ما را با لوییزا همراه می‌کند تا ببینیم چطور به نصیحت ویل عمل می‌کند و از زندگی‌اش بیشترین بهره را می‌برد.

درباره کتاب باز هم من:

لوییزا کلارک در کتاب هنوز هم من (Still Me) در حالی به نیویورک وارد می‌شود که قرار است در خانه افرادی ثروتمند مشغول به کار شود. واردشدن به این خانه او را با آدم‌های متفاوتی آشنا می‌کند.

لوییزا تلاش می‌کند بخش‌هایی از شخصیتش را که متناسب با ویژگی‌های افراد جامعه نیویورک نیست کنار بزند، اما در طی داستان و با شروع رابطه دوستی‌اش با مردی به نام جوشوآ متوجه می‌شود برای پذیرفته‌شدن و پیداکردن یک همراه، نیاز نیست خودش را سانسور کند. هرکس طالب اوست، باید نسخۀ حقیقی شخصیت او را بپذیرد، نه آنکه بخواهد او را تغییر دهد.

جوجو مویز (Jojo Moyes) در این کتاب بُعد جدیدی از زندگی لوییزا را به ما نشان می‌دهد. او تصمیم گرفته است از استعدادهایش بیشترین استفاده را بکند. بنابراین خودش را با کارکردن بسیار مشغول می‌کند و خیلی زود مسیر تازه‌ای را پیش پای خودش می‌بیند.

این اثر را می‌توان یک پایان جذاب و دوست داشتنی برای کتاب‌های پیشین دانست که آن را به عنوان یک مجموعه‌ی برجسته متمایز کرده است. صداقت و روایت طنزگونه‌ی کتاب و همزاد پنداری آن که هر انسانی باید از آن برخوردار باشد، لبخند را بر روی لبانتان می‌آورد. پیام نویسنده در کتاب باز هم من، این است که هرکسی بعد از هر شکستی بالاخره راهی برای ساختن دوباره زندگی‌اش می‌یابد.

نکوداشت‌های کتاب باز هم من:

– من این کتاب را به پایان بردم. دلم نمی‌خواست برایش یادداشتی بنویسم؛ بلکه دوست داشتم بارها و بارها آن را بخوانم. این یک ماجرای عاشقانۀ فراموش‌نشدنی است. (نیویورک‌تایمز)

– وقتی این کتاب را می‌خوانید، انتظار داشته باشید که اشک بریزید و از ته دل بخندید. (Cosmopolitan)

– این کتاب بسیار دلنشین است. (People)

کتاب باز هم من برای چه‌کسانی مناسب است:

اگر به داستان‌های عاشقانه علاقه‌مند هستید و دو جلد قبلی این مجموعه را خوانده‌اید، کتاب باز هم من پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود.

با جوجو مویز بیشتر آشنا شویم:

نویسنده کتاب باز هم من، اهل انگلستان است و به نوشتن رمان‌های عاشقانه شهرت دارد. جوجو مویز (Jojo Moyes) تا کنون دو مرتبه برنده جایزه رمان عاشقانه سال شده است. از آثار دیگر این نویسنده پرفروش نیویورک تایمز می‌توان به «من پیش از تو»، «من پس از تو» و «میوه خارجی» اشاره کرد. او علاوه بر نویسندگی به کار روزنامه‌نگاری نیز مشغول است.

در بخش‌هایی از کتاب باز هم من می‌خوانیم:

سر ساعت شش‌ونیم صبح ساعتم زنگ خورد. صدای زنگش سکوت حاکم بر فضای اتاق را درهم شکست. ساعت هفت‌ونیم باید پیش خانوم اگنس باشم. چنان با عجله از جا بلند شدم که میز عسلی کنار تخت را ندیدم و محکم به آن خوردم طوری که روی زمین افتاد. با خودم مرور می‌کردم که پانزده دقیقه طول می‌کشد تا به سنترال پارک برسم. خیلی سریع به فهرست کارهایم نگاهی انداختم و در عین حال با خودم فکر می‌کردم که آیا لازم است لباس‌هایم را اتو کنم یا نه.

صدای سام را شنیدم که خواب‌آلود گفت: «نرو.»
«باید بروم.»
یکی از چشمانش را باز کرد و گفت: «کمی دیرتر برو.» معلوم بود که حالش خیلی بهتر شده است. دور شدن از سام برایم خوشایند نبود.

«واقعاً وقت ندارم. سام! باید بروم.»
«دلم خیلی برات تنگ میشه. لوییزا کلارک! تو با دل من چکار کردی؟»
«بهتره از خودت بپرسی که تو با دل من چه کار کردی؟ تحمّل دور بودن از تو رو ندارم.»

نگاهش پر از مهربانی و حس آرامش بود. به آخرین لحظه‌های کنار هم بودن نزدیک می‌شدیم. احساس می‌کردم در بهترین نقطه‌ی دنیا در کنار مرد رویایی‌ام هستم.





معرفی و دانلود کتاب باز هم من | جوجو مویز | انتشارات الینا