دسته‌بندی نشده · آوریل 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بذر: پیدا کردن انگیزه و خوشحالی در زندگی و کار | جان گوردون | شادن پژواک



معرفی کتاب بذر: پیدا کردن انگیزه و خوشحالی در زندگی و کارهدف خود را در کار و زندگی پیدا کنید! جاش گوردون در کتاب بذر: پیدا کردن انگیزه و خوشحالی در زندگی و کار، با روایت داستانی الهام‌بخش، ما را یاری می‌کند تا معنای زندگی‌مان را جست‌وجو کنیم و در راستای شناخت آنچه اشتیاقمان را برمی‌انگیزد، در وجود خودمان دست به کاوش بزنیم.

درباره‌ی کتاب بذر:

همه‌چیز از روزی آغاز شد که رئیس جاش به او گفت: «تو اون فردی نیستی که من پنج سال پیش استخدام کردم. تو در این کار اشتیاق سوزانی داشتی و بسیار متعصب بودی. فردی با ایده‌های بسیار و انرژی فراوان. اما حالا به نظر می‌رسه که دیگر اون فرد سابق نیستی. چه اتفاقی افتاده؟» در خلال این صحبت است که رئیس جاش به او پیشنهاد می‌کند در طول دو هفته تصمیم بگیرد که آیا واقعاً می‌خواهد در این شرکت کار کند یا خیر. کتاب بذر (The Seed) ماجرای تصمیم‌گیری جاش است.

جان گوردون (Jon Gordon) در این کتاب ما را با جاش همراه می‌کند. او به سفری می‌رود تا خود را کشف کند. در طول این سفر، جاش با یک کشاورز خردمند آشنا می‌شود و کشاورز بذری به او می‌دهد. او می‌گوید اگر جاش بتواند مکان مناسبی برای کاشت بذر پیدا کند، هدفش در زندگی آشکار خواهد شد.

کتاب بذر داستانی است درباره‌ی اشتیاق، هدف و خوشحالی. این سفر به جاش کمک می‌کند تا منابع الهام‌بخشی از خرد و اشتیاق را در کار و زندگی خود کشف کند، و هم‌زمان ما را یاری می‌کند تا مقصودمان از زندگی را دریابیم و بتوانیم از خود نشانی در این جهان باقی بگذاریم، نشانی که یادآور ارزش‌ها، باورها و اهداف ماست.

کتاب بذر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال کشف هدف خود از زندگی هستید، کتاب بذر راهنمای مناسبی برای شماست.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر منبع الهام بسیاری افراد در سراسر جهان بوده است. جان گوردون اصولی ارائه داده که بسیاری از شرکت‌های موفق و تیم‌های ورزشی حرفه‌ای آن‌ها را به کار بسته‌اند و توانسته‌اند تحولی در روش خود ایجاد کنند.

گوردون تا کنون 17 کتاب نوشته که بسیاری از آن‌ها از جمله «اتوبوس انرژی»، «نجار» و «قدرت یک تیم مثبت» توانسته‌اند به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کنند و به بسیاری از زبان‌ها مانند فارسی ترجمه شوند.

این نویسنده‌ی موفق از دانشگاه کورنل فارغ‌التحصیل شده و از آن زمان سِمت مشاوره و آموزش شرکت‌های گوناگونی را بر عهده دارد که در این شرکت‌ها در زمینه‌ی رشد رهبران، سازمان‌ها و گروه‌ها فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب بذر می‌خوانیم:

سگ‌ها هیچ اهمیتی نمی‌دهند که شما چه کار می‌کنید. آن‌ها تحت هر شرایطی شما را دوست دارند. دارما با خودش فکر کرد که انسان‌ها ممکن است گیج شوند چرا که آن‌ها همواره مشتاق هستند تا یاد بگیرند و پیشرفت کنند، در صورتی که این موضوع بخشی از آفرینش آن‌ها است. اما آن‌ها آنقدر بر روی یادگیری و پیشرفت تمرکز می‌کنند که دلیل بودنشان را فراموش می‌کنند. آن‌ها آنچنان تلاش می‌کنند که حتی فراموش می‌کنند یکدیگر را دوست بدارند. انسان‌ها برای یادگیری و رشد به این دنیا آمده‌اند و البته برای عشق ورزیدن. از دیدگاه دارما انسان‌ها می‌توانند موجودات بسیار بهتری باشند اگر بتوانند دلیل بودنشان را بدانند و بی‌دلیل عشق بورزند. انسان‌ها باید همه چیز را بسیار آسوده در نظر بگیرند و از پیچیده کردن آن بپرهیزند.

اگر دارما می‌توانست صحبت کند، حتما به جاش می‌گفت که همه چیز را ساده بگیرد و نباید علاقه‌هایش را به خاطر کارش رها کند. او می‌دانست انسان‌ها به همه‌ی کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند علاقه‌مند نیستند. به همین دلیل است که انسان بودن بسیار دشوارتر از سگ بودن می‌باشد و کلید آن این است که: «به جای تمرکز بر روی چیزهایی که ذهن‌تان را آشفته می‌کند، مانند استرس، فشار، ناراحتی، مخالف‌ها و سیاست‌های اداره، تنها بر روی یکی از جنبه‌های مثبت کار خود که به آن علاقه‌مند هستید، تمرکز کنید.»
فهرست مطالب کتابفصل اول: دو هفته
فصل دوم: گمشده
فصل سوم: یک طرز فکر فراتر
فصل چهارم: رویاها
فصل پنجم: جاده‌ای به سوی حقیقت
فصل ششم: خانه
فصل هفتم: احساس خوشبختی
فصل هشتم: دارما
فصل نهم: دانشگاه
فصل دهم: یک آهنگ
فصل یازدهم: دیدگاه مثبت
فصل دوازدهم: حتی سگ‌ها نیز در زندگی هدف دارند
فصل سیزدهم: یک رستوران
فصل چهاردهم: خدمت
فصل پانزدهم: هدیه‌ای از گذشته
فصل شانزدهم: یک فرصت جدید
فصل هفدهم: جورج (George)
فصل هجدهم: تصمیم
فصل نوزدهم: زمان‌بندی بی‌نقص خداوند (GPT)
فصل بیستم: فرایند هدف
فصل بیست و یکم: چهار مرحله‌ی تعیین هدف
فصل بیست و دوم: فرایند هدف بزرگ
فصل بیست و سوم: برتری
فصل بیست و چهارم: پیشرفت
فصل بیست و پنجم: آزمون‌ها
فصل بیست و ششم: یادآوری یک رویا
فصل بیست و هفتم: غلبه کردن
فصل بیست و هشتم: ایجاد تغییر
فصل بیست و نهم: هر اسم معنی خاصی دارد
فصل سی‌ام: فراوانی
فصل سی و یکم: فصلی برای همه چیز
فصل سی و دوم: برداشت
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب بذر: پیدا کردن انگیزه و خوشحالی در زندگی و کار | جان گوردون | شادن پژواک