معرفی و دانلود کتاب بهترین سال زندگی: آرزو کنید، برنامه‌ریزی کنید، زندگی کنید! | دبی فورد



معرفی کتاب بهترین سال زندگی: آرزو کنید، برنامه‌ریزی کنید، زندگی کنید!کتاب بهترین سال زندگی از دبی فورد، یک فراخوان عمومی برای بهبود زندگی است که باورهای خواننده درباره آینده ایده‌آل و رویایی را به چالش می‌کشد. این نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، با بیانی ساده و شیوا نکاتی ارزشمند در اختیارتان می‌گذارد و کمک می‌کند تا سرانجام، به آنچه که می‌خواهید باشید، تبدیل شوید.

درباره کتاب بهترین سال زندگی:

به آخرین روزهای اسفند ماه فکر کنید. زمانی که روزنامه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم التحریر سالنامه‌های جدید را به شما نشان می‌دهند، ‌دوستانتان از برنامه‌های سال جدید می‌پرسند و مجریان تلویزیون مدام روزهای باقی‌مانده تا تحویل سال را اعلام می‌کنند. در این شرایط همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا به آمدن یک سال رویایی امیدوار شویم: سالی که بالاخره موفق می‌شویم رژیممان را کامل کنیم، کارهایمان را عقب نیندازیم، بیمار نشویم، با خانواده‌مان بحث نکنیم و خلاصه به همه آرزوهای دور و درازمان برسیم. اگر شما هم مثل افراد بسیاری منتظر رسیدن این سال هستید، خبر بدی برای شما داریم: چنین چیزی وجود خارجی ندارد. می‌پرسید چرا؟ برای یافتن جواب باید سری به کتاب بهترین سال زندگی (The Best Year of Your Life) از دبی فورد بزنیم.

برنامه‌ریزی برای سال جدید و تهیه یک فهرست از آرزوها کار اشتباهی نیست. همه ما برای رسیدن به خواسته‌هایمان نقشه می‌کشیم و معمولا هم با قدرت شروع میکنیم، اما واقعیت این است که خیلی زود هم خسته می‌شویم. بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شویم رویاهای ما هنوز دور از دسترس هستند و همچنان منتظر رسیدن روز موعودیم، در حالی که سال خوب نه یک هدیه از طرف دنیا، بلکه دستاوردی است که باید آن را خلق کنیم.

به عقیده دبی فورد، همانطور که یک هنرمند تکه سنگی را به مجسمه‌ای درخشان تبدیل می‌کند، ما هم باید لایه‌های بیرونی که مانع بروز خود واقعی‌مان هستند را کنار بگذاریم. ما باید چیزی که می‌خواهیم را بسازیم و مانند یک مجسمه‌ساز، هر جزء اضافه و بی‌ربطی را دور بریزیم تا به خود ایده‌آلی که در ذهن داریم تبدیل شویم. نویسنده کتاب بهترین سال زندگی مصرانه تاکید می‌کند ما می‌توانیم به بهترین سال زندگی‌مان برسیم، به شرطی که جرات رها کردن باورهای قدیمی را پیدا کنیم. بله، آن سال رویایی و مطلوب جایی منتظر است اما نه برای اینکه در زمان مناسب به دست ما برسد، بلکه برای اینکه آن را بسازیم.

کتاب بهترین سال زندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر مصمم هستید کنترل زندگی را در دست بگیرید و در مسیر ایده‌آلتان پیش بروید، مطالعه این کتاب برای شما سودمند است.

با دبی فورد بیشتر آشنا شویم:

دبی فورد (Debbie Ford) نویسنده، مربی و معلم خودیاری اهل آمریکا بود که با انتشار کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز «نیمه تاریک وجود» مشهور شد. عمده آثار او بر پذیرش انسان تاکید دارند و جزء شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی و توسعه فردی به شمار می‌آیند. او مربیان بسیاری را برای راهبری معنوی آموزش داده و سبکی از خودشناسی که به مردم عرضه می‌کرد، توسط این شاگردان در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد.

دبی فورد کتاب‌های متعددی برای افرادی که در جستجوی شناخت بهتر خود و ماهیت انسان هستند تالیف کرده و بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. از جمله این آثار می‌توان به «راز سایه»، «جدایی معنوی»، «پاکسازی آگاهی» و چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بهترین سال زندگی میخوانیم:

اکنون به جای ستیز و گلایه‌هایی از این دست که «من بی‌چاره! چرا همه چیز به راحتی برایم پیش نمی‌آید؟» هر روز نیت آگاهانه‌ام را بررسی می‌کنم و اجازه می‌دهم که مرا هدایت کند. آیا این کار برایم دشوار است‌؟ اکنون نه‌! زیرا بارها و بارها ثمرات نیت خود را دیده‌ام. نیتم زندگی‌ای به من داده که بسیار فراتر از آن چیزی‌ست که گمان می‌کردم برایم ممکن است. می‌دانم اگر حاضر باشید برای استوار کردن این نیت در آگاهی‌تان – که بهترین سال زندگی‌تان را داشته باشید – به اندازۀ کافی کار و تلاش کنید، شما هم مانند من به نتیجه خواهید رسید.

اگر نیت خود را با صراحت به جهان اعلام کنید، نیرومندتر می‌شود و اگر صادقانه به نیت خود متعهد باقی بمانید، همۀ اطرافیانتان متوجه این نکته می‌شوند. یک بار شنیدم که دایان کالینز مبتکر برنامۀ فکر کوانتوم می‌گفت: «نیت شما باید از وجودتان سرریز شود. باید از تک‌تک سلول‌های وجودتان ساطع گردد تا شرایط و کسانی را به سوی خود جلب کنید که در تجلی آرزوهایتان برای شما مفید باشند.» به زبان ساده بگویم، نیت شما بر رفتارها، کارها، انتخاب‌ها و سخنانتان تأثیر می‌گذارد. نیت شما سیستم عامل شخصی شما می‌شود. برای آن که بهترین سال زندگی‌تان را داشته باشید، فقط کافی‌ست هم‌اکنون خود را به این نیت متعهد کنید که بهترین سال زندگی‌تان را داشته باشید. سپس هر روز از 365 روز بعد، همین که بیدار می‌شوید، نیت خود را به یاد آورید و دوباره خودتان را متعهد کنید که سالی را فراتر از آنچه در تصورتان می‌گنجد، به وجود بیاورید. به شما قول می‌دهم که شما قدرت آفرینش چنین سالی را دارید.
فهرست مطالب کتابآشنایی با نویسنده‌
مقدمه
آرزو کنید
یک: آفرینش یک نیت قدرتمند
دو: آرزوهایتان را آشکار کنید
سه: به عظمت گام بگذارید
برنامه‌ریزی کنید
چهار: یک لوح پاک
پنج: از مناطق بی‌شیرینی دوری کنید
شش: سال خود را برنامه‌ریزی کنید
زندگی کنید
هفت: صداقت بی‌نقص
هشت: احساس خشنودی
نُه: مطالبه لحظه
ده: آفرینش روزهای فراموش‌نشدنی
یازده: چنان زندگی کنید که سرمشق باشید
دوازده: تشنه تعالی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب بهترین سال زندگی: آرزو کنید، برنامه‌ریزی کنید، زندگی کنید! | دبی فورد