دسته‌بندی نشده · می 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بهترین قصه‌گو برنده است: چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید | آنت سیمونز



معرفی کتاب بهترین قصه‌گو برنده است: چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهیدانسان حیوان قصه‌گوست و می‌داند که گنجاندن هر چیزی در قالب قصه آن را ساده و قابل‌فهم‌ می‌کند. در کتاب بهترین قصه‌گو برنده است به قلم آنت سیمونز، که اتفاقا خودش مشاور کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت و ناسا بوده، یاد می‌گیریم از تجربۀ شخصی خودمان و قصه‌هایی که پیش‌تر شنیده‌ایم، برای برقراری ارتباط عاطفی و تشویق مخاطب به تلاش بیشتر استفاده کنیم.

درباره کتاب بهترین قصه‌گو برنده است:

همه یادمان می‌آید که در کودکی برای درک بهتر مفاهیمی چون اهمیت تلاش یا کمک به همنوع برایمان قصه می‌گفتند. چرا؟ چون در برخورد با ماجرای یک شخصیت و پستی و بلندی‌هایی که به نتیجه‌ای بد یا خوب منتج می‌شد، انگیزه پیدا می‌کردیم تا کاری را انجام بدهیم یا ندهیم.

قصه به مفاهیم سخت و غیرقابل‌انعطاف وجهی انسانی می‌دهد. همه قصه‌های کودکانه و سرگرم‌کننده را شنیده‌ایم. حالا تصور کنید دو شرکت بزرگ تجاری در رقابت با یکدیگر هستند و رییس یک کارخانه با لحنی ریاضی‌وار و خشک در حال توصیف وقایع آن است. در چنین شرایطی قطعا حوصله‌تان از شنیدن حرف‌هایش سر خواهد رفت. پس در چنین شرایطی‌ست که قصه منطق خشک موضوعات را از بین می‌برد و به آنها عنصر عاطفه می‌افزاید.

نویسندۀ کتاب بهترین قصه‌گو برنده است (Whoever Tells the Best Story Wins) معتقد است اگر در کنار سنجیدن همه جوانب، راهی هم برای ارتباط عاطفی با دیگران باز نکنیم، مسیر ناهمواری پیش رو خواهیم داشت. با قصه‌گویی به مخاطبمان اجازه می‌دهیم از میان تمام داده‌هایی که در اختیار دارد انتخاب کند و آسان‌تر تصمیم بگیرد.

قصه‌گویی مهارت موثری در تصمیمات کاری و مدیریت بحران است. آنت سیمونز (Annette Simmons) در این کتاب راهکارهایی عملی برای تقویت این مهارت ارائه می‌دهد. آشنایی با چند قصه متنوع که هر کسی آن را می‌داند و آموزش بهره‌گیری از آن‌ها در موقعیت‌های کاری متفاوت، تفکر روزمره را به تفکر قصه‌محور تبدیل می‌کند. پس هرچه قصه‌ای که تعریف می‌کنید جذاب‌تر باشد تاثیر بیشتری بر دیگران خواهید گذاشت و اعتمادشان را زودتر جلب خواهید کرد.

نکوداشت‌های کتاب بهترین قصه‌گو برنده است:

– یک راهنمای ارزشمند… قصه‌گویی به‌عنوان راهی برای رهبری موثر… درحالی‌که اکثریت نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم. (The Globe and Mail)

– روزگاری قصه از تجارت حذف شد. آنت سیمونز آمد تا اشتباهمان را در راهی که رفتیم نشان دهد. این کتاب یک راهنمای هوشمندانه و کاربردی برای بهره‌برداری از قدرت روایت در بهبود کیفیت شغلی و زندگی شماست. (Daniel H. Pink, author of A WHOLE NEW MIND)

– این کتاب بی‌نظیر است و قطعا یکی از بهترین‌های من در سال جاری خواهد بود. (The CEO Refresher)

کتاب بهترین قصه‌گو برنده است مناسب چه کسانی است؟

اگر به‌دنبال کشف روش‌های خلاقانه در پیشرفت کسب‌ و کار خود هستید کتاب بهترین قصه‌گو برنده است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آنت سیمونز را بیشتر بشناسیم:

آنت سیمونز مشاور کسب و کار، سخنران، و نویسنده چهار کتاب است. کتاب عامل داستان (The Story Factor) به قلم سیمونز، همواره جزو صد کتاب تاثیرگذار در عرصه کسب و کار است. او در رشتۀ تجارت از دانشگاه لوئیزیانا فارغ‌التحصیل شد، ده سالی را در بخش تجارت بین‌المللی در استرالیا گذراند، و موفق شد مدرک M.Ed خود را از دانشگاه ایالت کارولینای شمالی دریافت کند. آنت سیمونز همیشه در پی کشف فرصت‌های پنهان است. قدرت ریسک بالایی دارد و داستان‌های خوبی تعریف می‌کند.

در بخشی از کتاب بهترین قصه‌‌گو برنده است می‌خوانیم:

یک حسن قصه‌های شخصی این است که به راحتی آن‌ها را به یاد می‌آورید. بالاخره به چشم خودتان آن‌ها را دیده‌اید. وقتی شنونده‌ها سؤال بپرسند، می‌توانید جواب‌شان را بدهید. برانگیختن حس کنجکاوی یکی از اهداف اصلی قصه‌گویی است و سؤال‌ها هم اغلب به دنبال یک قصۀ قوی مطرح می‌شوند. اگر دارید قصه‌ای دربارۀ لو گِرستنر در آی‌بی‌ام می‌گویید، ممکن است نتوانید به سؤالات جزئی جواب بدهید (مگر این‌که خودتان لو گرستنر باشید). برای این‌که بتوانید این قصه را بگویید باید قصۀ پشت این قصه را بدانید.

برای این‌که بتوانید به هر سؤالی راجع به یک قصه جواب بدهید، آن‌قدر تحقیق نیاز دارید که آن را به قصۀ خودتان تبدیل کنید. آن وقت نسخۀ شخصی شما از تجربۀ یک نفر دیگر و واکنش‌تان به آن، به حدی شخصی می‌شود که روی شنونده تأثیر بگذارد.

اصالت عمل یعنی قصه‌ها یا عواطف شخصی‌تان دربارۀ قصۀ یک نفر دیگر را به اشتراک بگذارید. وقتی تجربه‌های شخصی‌تان را به اشتراک می‌گذارید، موقع اطلاعات دادن یا تأثیر گذاشتن بر دیگران، اعتماد شنونده را نیز جلب می‌کنید. برای این‌که روند قصه‌گویی‌تان راحت شود و شتاب بگیرد، من چهار ظرف به شما می‌دهم که پر از قصه‌‌اند؛ قصه‌هایی که می‌گویند شما چه کسی هستید، چرا این‌جایید، دیدگاه‌تان چیست، چه نکات آموزنده‌ای دارید، ارزش‌هایتان کدام‌اند و حس درونی‌تان چیست.

این چهار ظرف عبارتند از:

1. زمانی که در کار خود درخشیده‌اید
2. زمانی که کار را خراب کرده‌اید
3. یک مربی
4. یک کتاب، یک فیلم یا یک اتفاق جدید
فهرست مطالب کتاببخش اول: قصه‌اندیشی
یکم: قصه‌اندیشی به چه معناست؟
دوم: قصه چیست؟
سوم: پرورش ذهن
چهارم: گفتن قصه‌های بَرنده
بخش دوم: قصه‌یابی
پنجم: قصه‌های «چه کسی هستم؟»
ششم: قصه‌های «چرا اینجا هستم؟»
هفتم: قصه‌های آموزشی
هشتم: قصه‌های بینشی
نهم: قصه‌های ارزش زیسته
دهم: قصه‌های «می‌دانم در سرت چه می‌گذرد»
بخش سوم: فوت کوزه‌گری
یازدهم: تجربه امری حسی است
دوازدهم: هنر گزیده‌گویی
سیزدهم: قصه‌های «هو یت تجاری»، «سازمانی» و «سیاسی»
چهاردهم: زاویۀ دید
پانزدهم: قصه‌شنوی





معرفی و دانلود کتاب بهترین قصه‌گو برنده است: چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید | آنت سیمونز