دسته‌بندی نشده · می 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها | تیک نات هان | انتشارات یوشیتا



معرفی کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌هاآیا تصور دنیایی که هیچ ترسی در آن وجود ندارد،‌ ممکن است؟! کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها نوشته ارزشمند و جذاب تیک نات هان نمونه بسیار موفق یک راهنمای عملی برای غلبه بر ترس‌های تضعیف‌کننده درونی است. در این کتاب بهترین راهکار برای عبور از بحران‌ها و طوفان‌های زندگی بیان شده است.

درباره کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها:

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده است که با انواع ترس و وحشت در زندگی خود روبه‌رو شوید؟ ترس‌هایی که گاهی فرصت انجام هر کاری را از شما می‌گیرند و شما را به انتهای یک چاه تاریک می‌برند! ترس‌ها بخشی از زندگی هر فرد هستند که گاهی می‌توانند به شکل فلج‌کننده‌ای بروز کنند! اما،‌ آنچه اهمیت دارد این است که همه افراد به جای سرکوب این ترس و وحشت،‌ وجود آن را در زندگی خود بپذیرند و برای عبور صحیح از آن قدم بردارند.

کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها (Fear: Essential Wisdom for Getting Through the Storm) یکی از بهترین نمونه‌های تمرین ذهن‌آگاهی است که شما را در مسیر مقابله با ترس‌ها و عبور از آن‌ها هدایت می‌کند. تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) نویسنده کتاب، که از برجسته‌ترین استادان بودایی جهان است،‌ در این کتاب به شما می‌آموزد که ذهن‌آگاهی چگونه کمک می‌کند تا ترس‌های درونی و بیرونی خودتان را کاهش دهید.

نات هان در کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها به‌زیبایی ترس‌های درونی را برای شما کشف و مسیر آزادی درونی و رسیدن به آرامش را به شما می‌آموزد. درواقع این کتاب در هر دوره‌ای از زندگی مانند یک راهنمایی همیشگی درکنارتان عمل می‌کند.

هان در این اثر،‌ منشأ ترس‌هایتان را بررسی و راهی معنوی را برای یافتن آرامش و رهایی از اضطراب روشن می‌کند. او براساس فلسفه ذن و آیین بودایی ابزارهای قدرتمندی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند ترس‌هایتان را یکبار برای همیشه از زندگی ریشه‌کن کنید.

نکوداشت‌ کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها:

تیک نات هان به ما نشان می‌دهد که با نگاه عمیق به تمام تجربیات زندگی‌مان و با پذیرش، عشق و درک، می‌توانیم از ترس و اضطراب فراتر برویم تا آرامش درونی را پیدا کنیم. (سوگیال رینپوچه، کاهن بودایی)

کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که دوست دارند کیفیت زندگی و آرامش خود را بهبود بخشند و از خواندن انواع کتاب‌های مرتبط به فلسفه ذن و آیین بودا لذت می‌برند، می‌توانند از این کتاب بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرند.

با تیک نات هان بیشتر آشنا شویم:

طی کردن مسیر خودشناسی و رسیدن به خودآگاهی آنقدر پیچیده و مهم است که برای انجام آن به یک استاد خبره نیاز داریم. تیک نات هان پژوهشگر، شاعر و نویسنده و هچنین استاد بسیار برجسته فلسفه بودایی در جهان است. آثار نات هان نمونه‌ای درخشان از کتاب‌های خودشناسی و ذهن‌آگاهی هستند که تاکنون جز کتاب‌های پرفروش جهان بوده‌اند. کتاب «هنر برقراری ارتباط» و «نیلوفر و مرداب» ازجمله کتاب‌های تیک نات هان هستند که مورد استقبال واقع شده‌اند. گفتنی است،‌ هان رهبر معنوی بوداییان است که در سال 1967 نامزد جایزه صلح نوبل شد و نام او در لیست نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

در بخشی از کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها می‌خوانیم:

اغلب ما به‌عنوان یک بزرگسال از به‌ خاطر آوردن یا درک آرزو و ترس اولیه می‌ترسیم، زیرا کودک ناتوان درون ما همچنان زنده است. فرصتی برای گفت‌وگو با او نداریم. وقت خودمان را به مراقبت از کودک زخمی و ناتوان درونمان اختصاص نداده‌ایم. برای بیشتر ما، ترس اولیه‌مان به‌نوعی ادامه دارد. گاهی اوقات ممکن است از حس تنهایی بترسیم. شاید احساس کنیم که «به‌تنهایی نمی‌توانم آن کار را انجام دهم؛ باید کسی باشد.» این موضوع همان ادامه ترس اولیه‌مان است. با وجود این، اگر عمیق به ترسمان بنگریم، خواهیم فهمید که توانایی این را داریم که ترسمان را آرام کنیم و خوشبختی‌ خودمان را پیدا کنیم.

باید با دقت به روابطمان نگاه کنیم تا بفهمیم اساساً روابط دیگران با ما بر اساس نیاز متقابل است یا بر اساس خوشبختی متقابل. دوست داریم، اینگونه فکر کنیم که شریک زندگی ما توانایی ایجاد حس خوب را دارد و حال ما خوب نمی‌شود، مگر اینکه شخص دیگری اینجا کنارمان داشته باشیم. فکر می‌کنیم: «برای مراقبت از خودم به این شخص نیاز دارم در غیر این صورت زنده نمی‌مانم.» اگر روابط شما به‌جای این‌که بر اساس شناخت و شادی متقابل باشد، بر اساس ترس است، پایه و اساس خوبی ندارد.
فهرست مطالب کتابمقدمه مترجم
مقدمه: بی باکی
مدت‌ها قبل
ترس اولیه
آشتی با گذشته خود
از بین بردن ترس درباره آینده
نه آمدن، نه رفتن
هدیه بی باکی
قدرت ذهن آگاهی
یادگیری متوقف کردن
آرامش در طوفان
دگرگون ساختن ترس‌های پیرامون خود
آسمان آبی بالای ابرها
تبدیل ترس به عشق / چهار مانترا
نقطه مقابل ترس
تمرین‌هایی برای دگرگون ساختن ترس
دگرگون ساختن ریشه‌های ترس از ذهن: هشت تمرین تنفسی
آرامش عمیق برای دگرگونی ترس و استرس
مراقبه عشق و مهربانی: باشد که از ترس رها باشیم
درباره نویسنده
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها | تیک نات هان | انتشارات یوشیتا