دسته‌بندی نشده · ژوئن 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی | رابرت کیوساکی | انتشارات کلید آموزش



معرفی کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبیمبارزه‌ی نویسنده و سرمایه‌گذار مشهور با آنچه تقلبی می‌خواندش! رابرت کیوساکی در کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی به ما کمک می‌کند تا اطلاعات مالی گوناگون را غربال کنیم و میان آنچه واقعی است و آنچه تقلبی است تمایز قائل شویم.

درباره‌ی کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی:

ما همه‌روزه با اخبار و گزارش‌ها و اطلاعات مالی گوناگون بمباران می‌شویم. همواره باید فکر کنیم که کجا سرمایه‌گذاری کنیم، آیا سهام خود را بفروشیم، چه دارایی جدیدی به دارایی‌های خود اضافه کنیم، و… اما آیا تمام این اطلاعاتی که به ذهن ما وارد می‌شود حقیقی است؟ رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) چنین اعتقادی ندارد و بناست در کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی (FAKE: Fake Money, Fake Teachers, Fake Assets) ذهن ما را به روی اطلاعات حقیقی باز کند.

رابرت کیوساکی که او را مرد شماره‌ی یک کتاب‌های مالی می‌شمارند، همواره درباره‌ی پول و سرمایه نظرات درخشانی دارد و ایده‌های خود را چنان مطرح می‌کند که از پیچیدگی آن‌ها می‌کاهد و برای تمامی مخاطبان کاربردی جلوه می‌کند. حالا، او در کتاب تقلبی دست روی مسئله‌ای گذاشته که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است، و آن مسئله‌ی کشف حقیقت به‌عنوان پایه‌ای برای کنترل زندگی مالی است.

اما حقیقت چگونه کشف می‌شود؟ در زمانه‌ای که راستی‌آزمایی اطلاعات بسیار دشوار است، چگونه یاد بگیریم که فقط اطلاعات موثق را بپذیریم و از پذیرش اطلاعات تقلبی سر باز زنیم؟ رابرت کیوساکی آموزش را کلید این کشف می‌داند و معتقد است ما با آموزش مالی می‌توانیم هوشمندانه‌تر از پول خود بهره ببریم و ثروت خود را روزبه‌روز افزایش دهیم.

کیوساکی در 19 فصل کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی حاصل تجربیات سالیان دراز خود را با ما درمیان می‌گذارد و به ما آموزش‌هایی می‌دهد که با به کار بستنشان می‌توانیم از سرمایه‌گذاری‌های نادرست پرهیز کنیم و ثروت خود را به باد ندهیم.

لازم به ذکر است که کتاب حاضر ویرایش جدید کتابی است که پیش از این نیز با ترجمه‌ی بهزاد شهابی سیرمندی منتشر شده بود، اما در نسخه‌ی پیش رو برخی قسمت‌ها خلاصه شده و مطالب تکراری از کتاب حذف شده است.

کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید سواد مالی خود را افزایش دهید، کتاب حاضر انتخاب مناسبی برای شماست.

با رابرت کیوساکی بیشتر آشنا شویم:

شهرت نویسنده‌ی ژاپنی-آمریکایی کتاب حاضر بیشتر مرهون کتاب بسیار موفق «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» است. رابرت کیوساکی در سال 1947 در هاوایی به دنیا آمد و برای ادامه‌ی تحصیل به نیویورک نقل مکان کرد. او پس از پایان دانشگاه، به ارتش آمریکا ملحق شد و در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از پایان جنگ بود که زندگی تجاری کیوساکی آغاز شد و او در راهی قدم برداشت که یکی از چهره‌های سرآمد آن شد.

از کیوساکی تابه‌حال کتاب‌های بسیاری منتشر شده است و بسیاری از آن‌ها از جمله «ارتقای هوش مالی»، «اهدافت را بنویس تا اتفاق بیفتد»، «دانشکده کسب‌وکار» و… به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی می‌خوانیم:

پدر پول‌دار اگرچه تحصیلات چندانی نداشت و مرد ساده‌ای بود، تفاوت میان اسم‌ها و فعل‌ها را به‌خوبی می‌دانست. او به من و پسرش یاد داد که در جهان واقعی بدون فعل نمی‌توان گفت که اسم دارایی است یا بدهی. مثلاً بدون فعلِ «گردش مالی داشتن» نمی‌توانید بگویید خانه دارایی است یا بدهی. زیرا باید با این فعل بررسی کنید که با گردش پول نقد پولی به حساب وارد شده یا از آن خارج شده است. پدر پول‌دار همچنین می‌گفت: «ازآنجایی‌که تحصیل‌کرده‌ها اطلاعات کمی درباره‌ی پول دارند، تغییر چندانی در اسم‌های بدون فعل به وجود نیامده است.»

اما عبارت «گردش پول نقد» برای کارآفرینان بسیار پرمعناست. گردش پول نقد به‌اندازه‌ی گردش خون برای بدن مهم است. آیا می‌توانید پزشکی را تصور کنید که می‌بیند زخم‌های بیمار خون‌ریزی می‌کند و هیچ کاری نمی‌کند؟ اما نخبه‌های دانشگاهی با دولت و مردم این‌گونه رفتار می‌کنند. مردم و کشور ما از خون‌ریزی رنج می‌برند، درحالی‌که نخبه‌های دانشگاهی با استفاده از نظام آموزشی پول‌دار و پول‌دارتر می‌شوند و مردم و دولت را در حالِ خون‌ریزی رها می‌کنند.
فهرست مطالب کتابمقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی بخش اول: آینده تقلبی است
فصل اول: پول تقلبی
دنیا به‌زودی تغییر می‌کند
فصل دوم: ما به خدا توکل می‌کنیم
توکل شما به چه کسی است؟
فصل سوم: هفت دلیل کاربردی که نشان می‌دهد من مالک طلا و نقره‌ی واقعی‌ام
پرونده‌ای برای پول خدا
فصل چهارم: چاپ پول تقلبی
تاریخ تکرار می‌شود
فصل پنجم: چقدر پول چاپ می‌کنید
چگونه مدیریت را به دست بگیرید
فصل ششم: هشت دلیل فلسفی برای این‌که چرا طلا و نقره‌ی واقعی دارم
دلائل شما چیست
بخش دوم: معلمان تقلبی
فصل هفتم: چه چیزی سه مرد دانا را دانا کرد
ارزش یادگیری دائمی
فصل هشتم: بازگشت به دانشگاه
نبرد با آنچه تقلبی است
فصل نهم: چگونه ماهی بیشتری بگیریم
دیدن نامرئی‌ها
فصل دهم: چرا اشتباه‌ بهترین معلم واقعی‌ ماست
با اشتباه‌ باهوش‌تر می‌شویم
فصل یازدهم: چرا رفتن به دانشگاه مردم را فقیر نگه می‌دارد؟
مخالفت با نظامی منسوخ
فصل دوازدهم: کارآفرینان حوزه‌ی آموزش
آیا می‌توانید آینده را ببینید؟
فصل سیزدهم: دانش ‌آموز خدا
معلمانتان را درست انتخاب کنید
بخش سوم: دارایی‌های تقلبی
فصل چهاردهم: چرا در جوانی بازنشسته می‌شوید؟
بحران بزرگ آینده
فصل پانزدهم: چه کسی پول مرا برداشت؟
چگونه بازنشستگی، مستمری و دارایی‌های تقلبی باعث می‌شوند طبقه‌ی متوسط و فقیر فقیرتر شوند؟
فصل شانزدهم: ماهیگیری در آب زلال
اخبار تقلبی و شفافیت در اخبار
فصل هفدهم: آیا پایان دوره‌ی دلار ایالات متحده فرا رسیده است؟
رونق، ورشکستگی، سقوط و فروپاشی؟
فصل هجدهم: آماده شدن برای آینده‌ای روشن‌تر
دستیابی به سلامت معنوی، ثروت و رضایت
فصل نوزدهم: چگونه در جهانی که آن را جوجه‌کوچولو‌ها اداره می‌کنند با عقاب‌ها پرواز کنیم.
مدیریت زندگی‌تان را به دست بگیرید





معرفی و دانلود کتاب تقلبی: پول تقلبی، معلمان تقلبی، دارایی‌های تقلبی | رابرت کیوساکی | انتشارات کلید آموزش