دسته‌بندی نشده · ژوئن 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران | زهرا کوهستانی | انتشارات صبح امروز



معرفی کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکارانتغذیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سلامت و موفقیت ورزشکاران است. کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران نوشته زهرا کوهستانی، حمیده نخعی، و آتوسا سادات هژبرالساداتی برای زندگی ورزشی شما برنامه‌هایی غذایی مفیدی ارائه می‌دهد. ورزشکاران می‌توانند با پیروی از این برنامه تمرینات خود را با کیفیت بالاتری به انجام برسانند.

درباره کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران:

حتما دیده‌اید که ورزشکاران پیش از مسابقات مهم خود از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند. مثلا اجازه خوردن غذای سرخ‌کرده را تا بعد از مسابقات ندارند. فکر می‌کنید پیروی از این رژیم‌های سخت و گاهی طاقت‌فرسا چه دلیلی باید داشته باشد؟

تغذیه و به طور کلی آنچه برای ادامه فعالیت‌های روزانه وارد بدن خود می‌کنیم بخش مهمی از زندگی‌مان را تشکیل می‌دهند. حال اگر یک ورزشکار حرفه‌ای باشید اهمیت این بخش از زندگی برایتان بیشتر هم خواهد بود.

در کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران با نتایج پژوهش‌های دکتر زهرا کوهستانی، حمیده نخعی، و آتوسا سادات هژبرالساداتی همراه می‌شوید تا کیفیت زندگی ورزشی خود را بهبود ببخشید. این اثر با تعریف کلی از غذا و ریزمغذی‌ها آغاز می‌شود و با پیشنهاد برنامه‌های غذایی مناسب و روش‌های کنترل انرژی در ورزشکاران ادامه می‌یابد. از فواید نوشیدن آب و مایعات حرف می‌زند و در نهایت آنچه را برای پیشرفت در مسیر ورزشی خود لازم دارید در اختیارتان می‌گذارد.

کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران مناسب چه کسانی است؟

اگر ورزش را حرفه‌ای دنبال می‌کنید و قصد دارید با تغذیه مناسب زندگی ورزشی باکیفیت‌تری داشته باشید کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران می‌خوانیم:

از زمان‌های‌ قدیم‌، به‌ غذاها و ترکیبات‌ پر پروتئین‌ به‌ عنوان‌ اصیل‌ترین‌ قسمت‌ رژیم‌ ورزشکاران‌ توجه‌ خاصی می‌شد و عقیده‌ بر این‌ بوده‌، که‌ غذاهای پروتئینی، کلید موفقیت‌ ورزشکاران‌ درمسابقات‌ ورزشی‌ است‌، در حالیکه‌ یافته‌های ما درباره‌ نقش‌ پروتئین‌ در ورزش‌ به‌ طور قابل‌توجهی طی چند قرن‌ گذشته‌ تغییر نموده‌ است‌.

امروزه‌ بسیاری از ورزشکاران‌ مکمل‌های پروتئینی مصرف‌ می‌کنند، و بر این‌ باورند که‌ دریافت ‌زیاد پروتئین‌ باعث‌ موفقیت‌ آنها در رقابت‌های‌ ورزشی می‌شود، در حالیکه‌ مصرف‌ زیاد پروتئین‌ خود می‌تواند کارایی و توان‌ آنها را کاهش‌ دهد.

جالب‌ توجه‌ اینکه‌ در عمل‌ ورزشکارانی که‌ به‌ پروتئین‌ بیشتری نیاز دارند (از درصد کل‌ انرژی مصرفی) اغلب‌ دریافت‌ پروتئین‌ پائینی دارند. بنابر مطالعات‌ ثابت‌ شده‌ است‌ که‌ ورزشکاران‌ استقامتی عملاً نیاز به‌ پروتئین‌ بیشتری (برای‌ هر کیلوگرم‌ از وزن‌) نسبت‌ به‌ ورزشکاران‌ قدرتی دارند، در حالیکه‌ عملاً ورزشکاران‌ قدرتی به‌ طور عمده‌ پروتئین‌ بیشتر از نیازشان‌ مصرف‌ می‌کنند.

بسیاری‌ از ورزشکاران‌ برای افزایش‌ پروتئین‌ دریافتی‌شان‌، مکمل‌های‌ پروتئینی‌ وآمینواسیدی مصرف‌ می‌کنند، در حالیکه‌ 30 گرم‌ گوشت‌ حاوی 7000 میلی‌گرم‌ اسید آمینه‌ ومکمل‌های آمینو اسیدی فقط‌ حاوی 500 تا 1000 میلی‌گرم‌ اسید آمینه‌ هستند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: غذا و مواد مغذی (درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها) 
فصل دوم: لیست جایگزینی مواد غذایی 
فصل سوم: اصول کاربردی انتخاب برنامه‌ی غذایی عمومی ورزشکاران 
فصل چهارم: کنترل انرژی دریافتی در ورزشکاران
فصل پنجم: روش برنامه‌ریزی رژیم غذایی ورزشکاران 
فصل ششم: اهمیت آب و مایعات در ورزشکاران 
فصل هفتم: نقش پروتئین و ارتقای سطح عملکرد ورزشی  
فصل هشتم: تمایز بین غذاها، افزودنی‌های غذایی و مکمل‌های تغذیه‌ای 
منابع 
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب تنظیم برنامه غذایی در ورزشکاران | زهرا کوهستانی | انتشارات صبح امروز