دسته‌بندی نشده · آوریل 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تهمت و افترا | سیده راضیه طلاپور | انتشارات آپامهر



معرفی کتاب تهمت و افتراکتاب تهمت و افترا نتیجه تلاش‌های سیده راضیه طلاپور برای ارائه اثری جامع درباره نگاه دین اسلام و ائمه نسبت به تهمت زدن است. این اثر با تکیه بر احادیث، روایات و آیات قرآنی تالیف شده و به افزودن دانش دینی خوانندگان کمک شایانی می‌کند.

درباره کتاب تهمت و افترا:

انسان مخلوقی است که در زندگی به دو نوع خوراک نیاز دارد: روحی و جسمی. با اینکه همه افراد با ضرورت تامین نیازهای ضروری بدن آشنا هستند، اما نیازهای روحی معمولا نادیده گرفته می‌شوند. چیزی که می‌شنویم، می‌بینیم، احساساتی که تجربه می‌کنیم همگی روح ما را تغذیه می‌کنند و در واقع همین عوامل هستند که انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کنند. سیده راضیه طلاپور بر پایه این حقیقت، به توضیح تاثیر گفتار و کلام افراد بر دیگران می‌پردازد و در کتاب تهمت و افترا آن‌ها را با عواقب غیرقابل جبران این عمل آشنا می‌کند.

کتاب تهمت و افترا مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به افرادی که می‌خواهند با جایگاه تهمت در دین اسلام آشنا شوند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب تهمت و افترا می‌خوانیم:

تأثرانگیز و شرم آور است که برای بعضی اشخاص ساده‌ترین راه کینه توزی و دشمنی و خوار کردن و پایین آوردن مقام و شأن و محبوبیت اشخاص دیگر، چیزی جز تهمت زدن و افترا بستن به آن‌ها نیست، و در عمده‌ی موارد وقتی به شخصی تهمت و افترا زده می‌شود آن شخص حتی در صورت اثبات بی‌گناهی‌اش باز هم در اجتماع طرد می‌شود و احترام و اعتماد دیگران را نسبت به خود از دست می‌دهد و این ضربه‌ی مهلکی به مقام یک انسان است و ظلمی بسیار نابخشودنی و بزرگ.

بطور قطع می‌توان گفت همیشه افکار منفی و اخبار کذب و شایعات در جامعه سرعت نشر بالایی دارند و متاسفانه افراد در جامعه در شنود و پخش این اخبار و شایعات بسیار مؤثر هستند، اما وقتی کذب آن اخبار پخش می‌شود متأسفانه به باور و توجه افراد نمی‌رسد و اثرات منفی و شوم آن تهمت و افترا، باقی می‌ماند.

به این موضوع بسیار مهم باید توجه نمود که تهمت زدن، امنیت اجتماعی و آرامش روحی افراد جامعه را دچار اختلال می‌کند و باعث نگرانیشان می‌گردد و این تشویش را در آن‌ها ایجاد می‌کند که ممکن است از سوی هر کسی مورد تهمت قرار گیرند و حیثیت و آبروی خود را از دست بدهند و این امر عوارضی چون ترس و اضطراب و بی‌اعتمادی را نسبت به هم نوع و بستگان در شخص ایجاد می‌کند.
فهرست مطالب کتابتهمت
تهمت زدن آثار مخرب روانی در جامعه ایجاد می‌کند
حسادت و کینه توزی
توجیه رفتار ناپسند
غرور و برتری طلبی
عواقب حقوقی تهمت و افترا
عواقب حقوقی تهمت و افترا در قانون مجازات اسلامی
مبحث حقوقی تهمت و افترا
افترا بر دو نوع است
افترای قولی
افترای فعلی
انتشار، از شرایط تحقق تهمت
ارکان و اجرای قانون افترا
شرایط تحقق افتر
1- انتساب جرم به دیگری
2- صراحت انتساب
3- عنصر روانی افترا
مواردی که باید وجود داشته باشد تا این جرم را اثبات کند
با مراقبه از تهمت دوری کنیم
انصاف داشته باشیم
خداترس باشیم
دیگران را از روی شنیده‌ها قضاوت نکنیم
تهمت و حق الناس
علی اکبر 22 ساله
سعید 31 ساله
مریم 28 ساله
بهمن 45 ساله
سپیده 21 ساله
آنا 35 ساله
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب تهمت و افترا | سیده راضیه طلاپور | انتشارات آپامهر