دسته‌بندی نشده · می 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تهی | اریک بل | انتشارات ایماد



معرفی کتاب تهیآیا راه گریزی از تکنولوژی هست؟ کتاب صوتی تهی داستانی کوتاه به قلم اریک بل است؛ روایتی قابل‌توجه از پدری که می‌خواهد در عصر تکنولوژی، سادگی پیشین خانواده‌ی خود را حفظ کند. اما هیچ حواسش نیست که در این راه با شیوه‌ی نه‌چندان صحیحش، عزیزترین فرد زندگی‌ خود را از دست خواهد داد.

درباره کتاب صوتی تهی:

داستان کتاب پیش‌رو در آینده رخ می‌دهد. همه چیز تغییر کرده و اوضاع جهان بسیار پیچیده شده است. جایی که تکنولوژی در جای‌جای زندگی آدمی سیطره پیدا کرده و به نظر می‌رسد از آن راه گریزی نیست. اریک بل (Eric Bell) در کتاب صوتی تهی (Empty) به روایت داستان پدری به نام هارولد می‌پردازد که در چنین شرایطی با بدخلقی و روشی اشتباه خانواده‌اش را از تکنولوژی دور نگه می‌دارد. او هیچ توجه نمی‌کند که چگونه در این مسیر عزیزترین فرد زندگی‌اش را از دست می‌دهد.

اگر بگوییم هارولد هیچ‌کس را اندازه‌ی دخترش در این جهان دوست نداشت، اغراق نکرده‌ایم. اما مشکلات روحی او باعث دلسرد و آزرده‌خاطر شدن دخترش می‌شود. همچنین، به‌نظر می‌رسد هارولد هرچقدر تلاش می‌کند از تکنولوژی فرار کند، بیشتر با آن درگیر آن می‌‎شود.

این اثر شنیدنی به همت نشر ایماد در اختیار شما قرار گرفته و بهنام صادقی روایت آن را برعهده داشته است. داستان تهی می‌تواند هر قشری از مخاطبان را مجذوب خود سازد.

کتاب صوتی تهی مناسب چه کسانی است؟

اریک بل این داستان کوتاه را برای دوست‌داران این ژانر ادبی به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی تهی می‌شنویم:

رفتارش هرگز تغییر نمی‌کرد. نمی‌توانست خشمگین یا غمگین شود. هارولد نمی‌توانست احساسات او را جریحه‌دار کند. هر قدر هم که به این دستگاه می‌توپید، باز هم از او حمایت می‌کرد. گاهی اوقات، درست مانند یک روپوش بازدارنده بی‌خیال و دوست‌داشتنی، فقط بازوهایش را دور هارولد حلقه می‌کرد و نمی‌گذاشت برود، و همان طور که هارولد با بالارفتن سن ضعیف می‌شد، دستگاه قوی‌تر به نظر می‌رسید.

هارلد از دقت و توجه‌اش متنفر بود. از محبت مصنوعی‌اش بیزار بود. ای کاش جین اینجا بود. هارولد به شدت دلش می‌خواست تمام احساساتش، همه‌ی آنچه را به یاد می‌آورد قبل از آن که همه چیز دوباره تیره و تار شود به او بگوید. هارولد دوباره به فکر تلاش برای روی پا ایستادن افتاد، اما بیش از اندازه غمگین بود. با بی‌میلی دستش را در جیب کرد و زنجیری را که به آستر جیب وصل شده بود به دست گرفت. نفس عمیقی کشید و با این امید که دکمه را بشکند، آن را فشار داد.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب تهی | اریک بل | انتشارات ایماد