دسته‌بندی نشده · ژوئن 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی | مطهره وکیلی فتح آبادی | انتشارات راز نهان



معرفی کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگیبرای اینکه در هر لحظه احساس خوشبختی داشته باشیم باید اول خودمان را پیدا کنیم و بعد زندگی دلخواهمان را بسازیم. کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی نوشته‌ی مطهره وکیلی فتح آبادی و محسن افهمی، روایتی دلنشین و اثرگذار درباره خودشناسی، خودسازی و کشف خوشبختی حقیقی است.

درباره کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی:

بیشتر ما به هنگام درد و سختی به این نتیجه می‌رسیم که زندگی سراسر رنج است و چه‌بسا ما نماینده رنجورهای جهانیم، چون قطعا کسی دردمندتر از ما وجود ندارد. هیچ‌کس مقصر نیست. آدم زمان مشکلات یادش می‌رود همه‌چیز در گذر است و هر خوب و بدی یک روز تمام می‌شود. چاره‌ای هم نیست، باید تحمل کرد. اما گاهی می‌شود کمی آنطرف‌تر از ناملایمات را نگاه کنیم و ببینیم چطور می‌توانیم از رنج و عجز و شکست به پیروزی برسیم.

کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی داستان پیروز شدن نگارنده‌اش را پس از گذشتن از مصائب روایت می‌کند. از دست دادن پدر و اتفاقات عجیبی که پس از تولد فرزندش از سر گذرانده چیزی جز بدبینی و یک نگاه تاریک به زندگی برایش باقی نگذاشته‌ بودند. نگاهی که او را از هر مشکلی مبرا و آن اتفاق ناگوار را تحمیلی می‌دانست. وابستگی‌اش به اتفاقات تلخ گذشته لذت بردن از حال را برایش ناممکن کرده بود و به او فرصت رشد نمی‌داد. اما سیلیِ یک بیماری ناگهانی و غیرمنتظره چشمش را به حقیقت زندگی گشود.

بیماری دردناک عصب سه‌ قلوی صورت و تجربه درد بی‌پایان به یکباره غافلگیرش کرد. انگار لازم بود برای خوداندیشی و کشف واقعیت این دوره بیماری را سپری کند. مطهره وکیلی فتح آبادی با تجربه این درد به خصوصیات بد خودش هم رسید؛ فهمید همیشه او قربانی و دیگری مقصر نیست، کینه‌توزی هیچ نفعی برای هیچ‌کس ندارد و از همه بدتر، تا الان برای شناخت خودش تلاشی نکرده است.

این بیماری سخت امتیازهایی هم داشت. خانم وکیلی پس از بهبود این بیماری زندگی تازه‌ای را شروع کرد. مثلا اول خودش را بخشید، بعد دیگران را و از عده‌ای نیز درخواست بخشش کرد. کینه را از دلش بیرون کرد و از خدا خواست تا در ادامه راه شانه به شانه‌اش بیاید و مسیر درست را نشانش دهد. او به آگاهی رسیده بود و چندی بعد تصمیم گرفت به کمک محسن افهمی این آگاهی را در قالب کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی در اختیار دیگران قرار دهد. چیزی که جالب است زبان محاوره‌ای اثر است که باعث می‌شود فکر کنید نویسنده در حال مکالمه مستقیم با خودتان است.

کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم مثل خیلی‌ها فکر می‌کنید امیدی نیست و دنیا از این بدتر نمی‌شود، خواندن کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی می‌تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد.

جملات برگزیده کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی:

– در زندگی به دنبال تجربه احساس خوشبختی و رضایت همیشگی باش نه موفقیت.
– در هر موقعیتی هستی و به هر حال و روزی، امیدوار باش. همواره امکان خوشبختی هست.
– من به دنبال یاد گرفتنم. به دنبال آگاه شدنم و از هر ذره در این عالم هستی می‌آموزم. من شاگرد عالم هستم.
– من قصد دارم با کسب آگاهی و بهره‌مندی از فرصت بی‌نظیر حیات کنونی، احساس خوشبختی همیشگی رو تجربه کنم.

در بخشی از کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی می‌خوانیم:

در هر موقعیتی هستی، باور داشته باش که اگر به منبع خوبی‌ها متصل باشی، میتونی بهتر باشی. حتی برداشتن یک قدم کوچک و ذره‌ای کار نیک هم ارزش خودشو داره. هیچوقت تسلیم نشو.

عزیزی بهم می‌گفت باید اونقدر امیدوار باشی و انگیزه داشته باشی که اگر داری سقوط می‌کنی و فقط چند ثانیه فرصت داری باز هم باید به فکر یافتن راهی برای ساختن یک هواپیما و نجات خودت باشی. هر کسی با هر گذشته‌ای و در هر جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد، طبق قوانین الهی بی‌نهایت مسیر برای ادامه راهش پیش رو دارد که با جدیت می‌تواند در هر کدام قدم بگذارد و بیش از آنکه انتخاب مسیر مهم باشد؛ امکانی است که خداوند و عدل الهی برای خوشبختی در اون مسیر فراهم کرده است. چرا که خداوند در تمام آن مسیرها حقیقتی مشترک و تغییر ناپذیر برای فراهم آوردن خوشبختی است و کافی است در هر مسیر انتخابی، اتصال ما با خداوند (به عنوان منبع کمال و قدرت‌ مطلق) قطع نشود؛ تا این اتصال، خوشبختی را رو برای خودمان و دیگران بیافریند. حتی اگر فرصت باقی مانده در این زندگی برامون چند ساعت باشه. چون خوشبختی ابدی وابسته به زمان، مکان و جسم تو نیست. خوشبختی ابدی از جنس معنویت است. باید در قلبت تجربش کنی. تجربه و کسب یک آگاهی شیرین برای خوشبختی، از جنس خداست و محدود و وابسته به هیچ چیز و هیچ کس نیست. به تغییر مسیر زندگی حر بن یزید ریاحی فکر کن. پس در هر لحظه و هر جا هستی و به هرکار مشغولی به بهتر شدن فکر کن و طالب بهتر شدن باش، حتی اگر فرصت کم است و کم‌کاری‌ها بسیار. بهتر شدن به معنی جرقه‌ای در ذهنت که تو رو یک قدم به خدا نزدیک‌تر کنه.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب خلق مدل خوشبختی همیشگی | مطهره وکیلی فتح آبادی | انتشارات راز نهان