دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب داستان یک روح | مری داونینگ هان | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب داستان یک روحآیا از تصور وجود ارواح خبیثه می‌ترسید؟! کتاب داستان یک روح روایتی جذاب و دلهره‌آور از وجود موجودات ناشناخته‌ای است که مری داونینگ هان با قلم بی‌نظیر خودش آن را به رشته تحریر درآورده است. داستان این کتاب، که در سال 2019 عنوان برنده جایزه کتاب کودک ویلیام آلن وایت نیز شده است، در یک دهکده دور افتاده اتفاق می‌افتد و شما را در حجمی از ترس و دلهره غرق می‌کند.

درباره کتاب داستان یک روح:

روایت‌های ترسناک و دلهره‌آور، نقطه جذابیت ادبیات داستانی هستند که هیجان وصف‌نشدنی آن‌ها، شما را به دنیای جدیدی از قصه و داستان هدایت می‌کنند. کتاب داستان یک روح (Took: A Ghost Story) روایتی هولناک و شگفت‌انگیز از اتفاقات عجیب‌وغریب در یک دهکده دورافتاده است.

داستان کتاب با ورود یک خانواده به محل زندگی جدیدشان در مزرعه‌ای متروک در منطقه ویرجینیا آغاز می‌شود. جایی که اهالی آن از یک اتفاق ترسناک در گذشته صحبت می‌کنند و شایعات زیادی در روستا وجود دارد. دنیل سیزده ساله و خواهرش اریکا، که هفت سال دارد، فرزندان خانواده تازه‌وارد به روستا هستند که شایعات آنجا به گوششان می‌رسد و آن‌ها را باور نمی‌کنند. تا اینکه اریکا، رفته‌رفته گوشه‌گیر می‌شود و ابتدا عروسک او و سپس خودش به شکل بسیار مرموزی ناپدید می‌شوند! آیا دنیل راز شایعات و اسرار ناپدید شدن خواهرش را کشف می‌کند؟!

مری داونینگ هان (Mary Downing Hahn) با هنرمندی وصف‌نشدنی خود، کتاب داستان یک روح را به رشته تحریر درآورده است که با خواندن آن در فضای ترس و دلهره‌آور داستان غرق می‌شوید. کتاب‌های داستانی و ترسناک داونینگ هان بسیار مشهورند و محبوبیت بسیاری در میان علاقه‌مندان به ژانر داستان ترسناک دارند.

نکوداشت‌های کتاب داستان یک روح:

_ «طرفداران داستان‌های ترسناک و نوجوانانی که به‌دنبال یک ماجراجویی جذاب هستند از این داستان وحشتناک لذت خواهند برد.» (School Library Journal)
_ «این کتاب بی‌نظیر به شکل ماهرانه‌ای داستان‌های شفاهی، افسانه‌ها و داستان‌های ارواح را در هم می‌آمیزد و بیان می‌کند.» (Horn Book Magazine)
_ «هان کاملا می‌داند که چطور نوجوانانی را که از ترسیدن لذت می‌برند، بترساند» (VOYA)

جایزه و افتخارات کتاب داستان یک روح:

_ برنده جایزه کتاب کودک ویلیام آلن وایت (2018)

کتاب داستان یک روح مناسب چه کسانی است؟

داستان یک روح برای همه نوجوانانی که به ژانر داستان‌های ترسناک علاقه دارند، یک کتاب محبوب و دوست‌داشتنی است.

با مری داونینگ هان بیشتر آشنا شویم:

شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید همه نویسنده‌های موفق، همیشه از نوشتن لذت نمی‌بردند! مری داونینگ هان دقیقا یکی از همین نویسندگان است که در دوران مدرسه از نوشتن بیزار بود! او که در سال 1937 در ایالت مریلند به دنیا آمده است، یک کودک خیال‌پرداز بود. اما، به جای نوشتن داستان‌هایش، آن‌ها به تصویر درمی‌آورد. داونینگ هان از دوران مدرسه به نوشتن انواع داستان‌های جذاب و خیالی مشغول می‌شود و در نهایت، اولین رمان خودش را در 41 سالگی منتشر می‌کند. او در نوشتن داستان‌های کودک و تصویرسازی آن‌ها نیز بسیار مهارت دارد و این کار را از سیزده سالگی آغاز کرده است.

مری داونینگ شهرتش را از دو رمان « قدم بر روی ترک‌ها» و «بگذار هلن بیاید» خودش وام گرفته و تاکنون بیش از 20 رمان محبوب را منتشر کرده است. گفتنی است جدیدترین رمان داونینگ، «دختری در اتاق بسته» نام دارد.

در بخشی از کتاب داستان یک روح می‌خوانیم:

با زمزمه‌ای در تاریکی آغاز می‌شود. همیشه اسم دختر است و همیشه کش‌دار و وهم‌آلود. پیرزن آن را از لای سوراخ‌های کلید و ترک‌ها فوت می‌کند به داخل و بین طبقات بالا و پایین می‌برد تا گوش دختر را پیدا کند و در آن بنشیند. ای ریک آه… به‌جز دختر، هیچ‌کس آن را نمی‌شنود.

دختر مشکل بی‌خوابی دارد. او مضطرب است. از دیگران کناره می‌گیرد و بیشتر وقتش را با عروسک می‌گذراند. عالی است. پیرزن به عروسک صدای قشنگی می‌دهد. عروسک از صدای قشنگش استفاده می‌کند تا به دختر بگوید که هیچ‌کس او را دوست ندارد؛ اما او دوستش دارد. به دختر می‌گوید که هیچ‌کس دیگری او را درک نمی‌کند؛ اما او درکش می‌کند؛ به‌خصوص برادرش. خودش این را نمی‌داند که برادرش از او متنفر است؟ تا حالا نمی‌دانسته؟

دختر به عروسک می‌گوید چقدر غمگین است. بچه‌های مدرسه با او بَدند و به لباس‌هایش می‌خندند، به طرز حرف ‌زدنش می‌خندند، توی زمین بازی گروه‌گروه می‌شوند و به او پشت می‌کنند. برادرش هم با او بد است. پدر و مادرش او را اذیت می‌کنند. برادرش را بیشتر از او دوست دارند. عروسک با همه‌ حرف‌های دختر موافق است.





معرفی و دانلود کتاب داستان یک روح | مری داونینگ هان | انتشارات پرتقال