دسته‌بندی نشده · جولای 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب دانش پول | برایان تریسی | انتشارات نسل نواندیش



معرفی کتاب دانش پولکتاب دانش پول حاصل گفت‌وگوی برایان تریسی،‌ نویسنده‌ی برجسته‌ی کانادایی، با دن استراتزل یکی از سرشناس‌ترین کارشناسان حوزه‌ی موفقیت است. در اثر حاضر به این موضوع پرداخته شده که پول دقیقاً چیست و راه صحیح به‌دست‌آوردن آن چگونه است. این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع برای کسب استقلال مالی و افزایش ثروت شناخته می‌شود.

درباره کتاب دانش پول

نام برایان تریسی (Brian Tracy) برای طرفداران کتاب‌های ژانر موفقیت آشناست. او تاکنون بیش از پنج‌هزار سمینار برگزار کرده و آثارش در زمره‌ی آثار کلاسیکِ خودیاری قرار می‌گیرند. کتاب علم پول (The Science of Money) حاصل گفت‌وگوی او با دن استراتزل (Dan Strutzel)، کارشناس برجسته‌ی رشد شخصی، درباره‌ی یکی از همین سمینارهاست. این سمینار که «دانش پول: دانش شادی» نام دارد، موضوع کتاب حاضر را رقم زده است.

برایان تریسی در کتاب خود ابتدا به این موضوع می‌پردازد که آنچه «پول» می‌نامیم، دقیقاً چیست. سپس صحیح‌ترین و کوتاه‌ترین راه دستیابی به آن را بررسی می‌کند. ایده‌ی او چنین است: همانطور که شیمی و ریاضی و مهندسی علم نامیده می‌شوند، پول نیز دانشی مخصوص به خود دارد. به عبارت دقیق‌تر، این موضوع به این معناست که فرضیه‌ها و نظریات جدید در رابطه با پول دائماً می‌توانند مطرح شود. وقت آن رسیده از افسانه‌هایی که درباره‌ی پول بیان شده دست بکشیم و حقایقی را که در این خصوص وجود دارد بشناسیم. تنها در این صورت است که از سردرگمی حول محور پول نجات می‌یابیم و می‌توانیم یک بار برای همیشه مسأله‌ی خود با پول را حل کنیم.

او همچنین به مقایسه‌ی نسبت میان پول و شادکامی می‌پردازد و آمارهایی بر این مبنا ارائه می‌دهد. او گام‌به‌گام همراه شماست تا مطمئن شوید با همان سرعتی که موجودی حساب بانکی‌‌تان افزایش می‌یابد، شادکامی و رضایت درونی‌تان نیز بیشتر می‌شود. این موضوع نیز از جمله مسائلی‌ست که کتاب دانش پول را از سایر آثار در این زمینه متمایز می‌سازد.

اثر حاضر را علی‌اکبر قاری‌نیت به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش عهده‌دار چاپ آن بوده است. کتاب دانش پول از ده فصل تشکیل شده که در ادامه نام برخی از فصل‌های آن را مطالعه می‌کنید: «دانش مصرف پول، پول چیست، دانش تکثیر ثروت، قواعد یک اقتصاد ملی پویا و دانش بدهی».

کتاب دانش پول مناسب چه کسانی است؟

اگر به فکر استقلال مالی و افزایش ثروت خود هستید، کتاب دانش پول برای شماست.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی در سال 1944 متولد شد. اولین شغلش باربری در کشتی بود. تریسی به مدت هشت سال این کار دشوار را ادامه داد و به واسطه‌ی شغلش به حدود هشتاد کشور گوناگون سفر کرد. برایان سرانجام تصمیم به تغییر حرفه گرفت و کار فروشندگی را که به نظرش راحت‌تر می‌رسید برای گذران زندگی برگزید؛ ولی در این کار هم چندان موفق نبود. این‌ روند باعث شد که روزی پرسشی مهم در ذهن برایان تریسی شکل بگیرد: چرا با وجود این‌که سخت کار می‌کنم، موفقیت چندانی به دست نمی‌آورم؟ پاسخ‌هایی که تریسی به این پرسش داد، بعدها وی را بدل به یکی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین نویسندگان در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت کرد. از میان کتاب‌های پرشمار او می‌توان به عناوینی چون «فروش موفق، قورباغه‌ات را قورت بده، مدیریت زمان و عادت‌های میلیون دلاری» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دانش پول می‌خوانیم

در تثبیت بدهی، وقتی مردم بسیار مقروض می‌شوند، اولین کاری که مشاوران انجام می‌دهند این است که کارت‌های اعتباری‌شان را پاره می‌کنند یا همه‌چیز را با یک کارت اعتباری می‌خرند و برای آن کارت هم محدودیت قائل می‌شوند تا در یک ماه نتوانند بیشتر از یک مبلغ معین خرج کنند. از کارت اعتباری به‌عنوان یک وسیلۀ پرداخت آسان استفاده می‌شود. موضوع دیگر این است که آن‌ها پول همه‌چیز را به‌صورت نقد می‌پردازند. این خیلی مهم است، زیرا پول نقد را از جیبتان بیرون می‌آورید و خرج می‌کنید. این پولی است که حقوق گرفته‌اید یا درآمد داشته‌اید. این‌ها درآمد ساعت‌ها کار شماست. ناگهان دربارۀ میزان خرج کردنتان هوشیار می‌شوید و با احتیاط خرج می‌کنید یا آن را متوقف می‌سازید. وقتی به‌صورت نقد از جیبتان خرج می‌کنید، باعث می‌شوید تا درمورد مخارج بیشتر دقت کنید. این چالش بزرگی است که مردم امروز دارند.

پول و زمان به این طریق قابل‌مبادله هستند: آن‌ها می‌توانند یا خرج کنند یا پس‌انداز. اگر شما پول یا زمان را خرج کردید، برای همیشه از دست رفته است و هرگز نمی‌توانید آن را برگردانید. اگر آن را به‌صورت چیزی پس‌انداز کردید که در آینده نتیجه‌بخش باشد، آنگاه می‌توانید برای آیندۀ نامحدود از آن بهره ببرید. من همیشه می‌گویم که بهترین مکان پس‌انداز کردن وقت و پولتان، افزایش قابلیت درآمدزایی‌تان است. وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ است. او کارش را با دوهزار دلار شروع کرد. امروز ارزش شرکت‌هایش سیصدوپنجاه‌میلیارد دلار است. شرکتش، برکشایر هاتاوی، سومین یا چهارمین شرکت بزرگ امریکاست. سال گذشته شرکت‌هایش بیست‌و‌پنج‌میلیارد دلار سود کردند.

اخیراً از او پرسیدند: «آقای بافت، شما بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ هستید. امروز بهترین مکان سرمایه‌گذاری کجاست؟» او بدون لحظه‌ای تردید گفت: «امروز بهترین مکان سرمایه‌گذاری خودتان هستید، یعنی در به دست آوردن پولی که امروز به دست می‌آورید، ارزشمندتر شوید.»
فهرست مطالب کتابپیشگفتار: مجموعه گفت‌وگوهای پویا
مقدمه
فصل 1: پول چیست؟
فصل 2: افسانه‌های پیرامون پول
فصل 3: دانش مصرف پول
فصل 4: دانش بدهی
فصل 5: دانش درآمدزایی
فصل 6: دانش ثروت‌آفرینی
فصل 7: دانش تکثیر ثروت
فصل 8: دانش حفاظت از ثروت
فصل 9: دانش پول و شادی
فصل 10: دانش اقتصاد: قواعد یک اقتصاد ملی پویا
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب دانش پول | برایان تریسی | انتشارات نسل نواندیش