دسته‌بندی نشده · ژوئن 26, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب دردسری برای تینک | کیکی تورپ | انتشارات پندار نیک پارسی



معرفی کتاب دردسری برای تینککتاب دردسری برای تینک نوشته‌ی کیکی تورپ، داستان سرزمینی خیالی با پری دریایی‌های متفاوت است که هر کدام یک مهارت دارند. این ماجرای افسانه‌ای از آنجا آغاز می‌شود که شایعه می‌شود تینک، یکی از پریان آن دره، مهارتش را از دست داده است…

درباره کتاب دردسری برای تینک

اگر دومین ستاره سمت راست را دنبال کنید و تا سپیده دم یکراست پیش بروید به ناکجا آباد می‌رسید، سرزمینی خیالی که در آن پری‌های دریایی با هم بازی می‌کنند و کودکان هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند. به آنجا که رسیدید صدای جیلینگ جیلینگی به گوشتان خواهد رسید، اگر صدا را دنبال کنید، به دره پریان یعنی مرکز ناکجا آباد می‌رسید، یک درخت بزرگ افرا در این دره وجود دارد که لا به لای شاخ و برگ آن صدها پری زندگی می‌کنند که هر یک مهارت و استعداد ویژه‌ای دارند، برخی از آن‌ها پری آب هستند، برخی دیگر پری باد و برخی هم…

کمی دورتر از این خانه‌ی درختی شگفت‌انگیزترین موجود این سرزمین یعنی کبوتر مادر زندگی می‌کند، او بر روی تخمش خوابیده است و مراقب پریانی است که از او محافظت می‌کنند. تا زمانی که تخم کبوتر مادر سالم است هیچ کس در دره پریان پیر نمی‌شود، اما یک بار این تخم شکست البته این داستان درباره‌ی آن نیست! حالا اگر نوبتی هم باشد نوبت داستان تینک است.

تینک یکی از پری‌های دره پریان است؛ او چکشی دارد که با کارهای تعمیرات شگفت‌انگیز انجام می‌دهد؛ داستان از آنجا شروع می‌شود که این چکش تینک گم می‌شود و دیگران شایعه می‌کنند که او مهارتش را از دست داده است.

خبر خوب این است که او یک چکش یدکی هم دارد و خبر بد این که چکش پیش پیتر پن است. مشکل این است که پس از آمدن وندی به ناکجاآباد تینک با پیتر پن حرف نزده است. آیا تینک با پیترپن آشتی می‌کند؟ یا آنکه مهارتش را برای همیشه کنار می‌گذارد؟! برای دانستن پاسخ این سوالات و ادامه ماجرا باید با داستان دردسری برای تینک (The Trouble With Tink) همراه باشید.

کتاب دردسری برای تینک مناسب چه کسانی است؟

کودکان 6 تا 9 ساله‌ای که به داستان‌های فانتزی علاقه دارند، از خواندن کتاب دردسری برای تینک لذت خواهند برد.

با کیکی تورپ بیشتر آشنا شویم

کیکی تورپ (Kiki Thorpe) بیشتر دوران کودکی خود را صرف خواندن، خیال‌پردازی و جست‌وجوی پری‌ها در جنگل کرده است و همین قوه‌ی تخیل به او در نوشتن کتاب‌های کودکان یاری رسانده است.

وی چندین کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته که تعدادی از آن‌ها به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، ازجمله سه کتاب از مجموعه‌ی «در سرزمین پری‌ها» به نام‌های «گرد جادویی»، «راه مخفی» و «قاصدک آرزوها».

در بخشی از کتاب دردسری برای تینک می‌خوانیم

او تمام شب بیدار ماند و صبح زود به غاری که در کنار ساحل بود رفت تا سنگی برای ساختن چکش از آن جا بیاورد. او با کمک کمی سیم و یک شاخه و سنگ چکشی درست کرد که به نظر بد نمی‌آمد! او مشغول تعمیر دیگ مسی شد، اما صدای چکش بسیار گوشخراش بود و تازه دیگ مسی هم مانند پوست پرتقال چاله چاله شد! در همین لحظه ویولت که صاحب دیگ بود از راه رسید و به تینک گفت: ((تعمیرش کردی؟ ممنون تینک)) تینک با دستپاچگی دیگ را به او داد، در کارگاه دوباره باز شد و اینبار ترنس ملاقه به دست وارد شد و با تعجب به دیگ قرشده‌ی ویولت خیره شد، تینک برای آزمایش دیگ مسی یک سطل آب آورد و آنرا داخل دیگ ریخت و گفت: ((ببین خوب کار می‌کنه؟…)) ولی با کمال ناباوری مشاهده کرد که آب از تمام سوراخ‌هایش به بیرون می‌ریزد! در حقیقت آن بیشتر شبیه قربال بود تا دیگ رنگرزی!
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب دردسری برای تینک | کیکی تورپ | انتشارات پندار نیک پارسی