دسته‌بندی نشده · آوریل 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب درس‌های زندگی: روانشناسی و خودشکوفایی در قرن بیست و یکم | استیون هندل



معرفی کتاب درس‌های زندگی: روانشناسی و خودشکوفایی در قرن بیست و یکمکتاب درس‌های زندگی دربرگیرنده‌ی شش مقاله به قلم استیون هندل، روان‌شناس و نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی‌ست. نگارنده‌ در این اثر کاربردی به شما کمک می‌کند تا بر موانعی که بر سر رسیدن به اهدافتان قرار دارد غلبه کنید و به خودشکوفایی دست یابید.

درباره کتاب درس‌های زندگی:

گرفتن تصمیم‌های جدید قبل از شروع سال نو، در آغاز هفته‌ی جدید و یا شب تولد بسیار دوست‌داشتنی و قابل احترام است. اما چند نفر از ما در سال جدید بیشتر سفر کرده،‌ از ابتدای هفته رژیم گرفته و از سالی که هیچ‌وقت نیامد ورزش کردن را شروع کرده است؟ مطالعات نشان می‌دهند چنین تصمیماتی اگرچه به‌خودی خود از ارزش زیادی برخوردارند، اما اغلب پایدار نمی‌مانند. اما راه چاره چیست و چه چیزی مانع رسیدن ما به اهداف شخصی و کاری‌مان می‌شود؟ استیون هندل (Steven Handel) در کتاب درس‌های زندگی (The Science of Self Improvement) با بهره‌گیری از مهم‌ترین آموزه‌های روان‌شناسان در قرن بیست‌ویک درس‌هایی را به ما آموزش می‌دهد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم بر هر آنچه که بر سر راه اهدافمان قرار گرفته غلبه و درنهایت یک زندگی شادتر را تجربه کنیم.

اثری که پیش روی شما قرار دارد، شامل شش مقاله از این روان‌شناس برجسته‌ی آمریکایی است. کتاب درس‌های زندگی در عین مختص بودن، اطلاعات مهم و تأثیرگذاری را دربرمی‌گیرد که اگر آن‌ها را در زندگی خود به کار ببندید، ابزارهایی ذهنی‌ پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند هنگام مواجهه با مشکلات، رفتارهای منطقی و متناسب با موقعیت را اتخاذ کنید.

خوب است اشاره کنیم تکنیک‌هایی که نگارنده‌ی این اثر به آموزش آن‌ها می‌پردازد، بسیار ساده و کاملاً قابل اجراست و استیون هندل آن‌ها را با نظر به آخرین تحقیقات و یافته‌های علم روان‌شناسی مطرح می‌کند. بااین‌وجود نباید فراموش کنیم که لازمه‌ی رسیدن به اهداف، استمرار و تمرین است. نگارنده‌ی این اثر گام‌به‌گام همراه شماست تا بتوانید بر اهدافتان تمرکز کنید و اولین قدم‌ها را به سوی آنچه که در سر می‌پرورانید،‌ بردارید.

نویسنده در بخش اول کتاب درس‌های زندگی مفصلاً به عوامل کلیدی انتخاب هدف می‌پردازد و در قسمت دوم،‌ راهکارها و استراتژی‌هایی را به شما معرفی می‌کند که از طریق آن‌ها می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید. لحن شیوا، زبان ساده و اثربخش بودن تمرینات این کتاب از جمله مواردی‌ست که آن را از دیگر آثار در این حوزه متمایز کرده است.

کتاب درس‌های زندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید، از کتاب درس‌های زندگی غافل نشوید.

با استیون هندل بیشتر آشنا شویم:

استیون هندل نویسنده و بوم‌شناس آمریکایی‌ست. او در سال 1945 و در بروکلین متولد شد. هندل تاکنون آثار متعددی در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب درس‌های زندگی اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب درس‌های زندگی:

– آماتور، معتقد است که باید ابتدا بر ترس خود غلبه کند، حرفه‌ای می‌داند که ترس هرگز مغلوب نمی‌شود.
– برای شناخت و درک یک شخص و ایجاد رابطه ی حقیقی با وی، باید حداقل به شنیدن حرف های او، علاقه و توجه نشان دهیم.
– من قبول دارم که شروع آن کار آسانی نیست، اما ارزش آن را دارد. هر چه بیشتر تجربه کسب کنید، انگیزه ی روابط و گفتگوی سالم با دیگران را بیشتر پیدا خواهید کرد.
– وقتی سعی می کنید از پشت اهدافتان، تصویر بزرگ‌تر را ببینید، کارهای روزانه‌تان معنا و مفهوم فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند.

در بخشی از کتاب درس‌های زندگی می‌خوانیم:

عدم پذیرش حقیقتاً می تواند آزاردهنده باشد، اما اغلب اوقات موقتی است. البته که احتمال دارد ما امروز برآشفته شده، اشتباه کنیم یا حرفی نسنجیده بزنیم، درست مثل کسی که در چاله‌ای جهنمی افتاده باشد. اما هر چه زمان بگذرد، تاثیر عذاب آور آن روی ما کمتر خواهد بود. تصور کنید 90 ساله هستید و به اشتباهات کوچک خود در گذشته مثلاً دوران دبیرستان یا کالج فکر کنید، آیا با این دیدگاه، هنوز هم دقیقاً همان احساس ندامت و ناراحتی آن موقع را دارید؟ احتمالاً نه.

اگر ما بتوانیم این دیدگاه تصویر بزرگتر را در زندگی حفظ کنیم، دیگر به طور معمول روی مسائل و اتفاقات کوچک، تاکید زیاد نمی کنیم. برای این که در دراز مدت اکثر آن ها حقیقتاً کم اهمیت تلقی خواهند شد. وقتی شما به تصویر بزرگتر نگاه می‌کنید، آیا واقعاً هنوز برایتان مهم است که مثلاً 40 سال پیش در آزمون استخدامی فلان شرکت پذیرفته نشدید؟ یا اولین ملاقات شما با خانمی که دعوت پذیرائی شما در رستوران را قبول نکرد؟ یا عدم موفقیت در توجیه اقتصادی به شرکا تجاری و غیره.

اکثر مردم این قدر گرفتار مشغله و مشکلات خودهستند، که حقیقتاً فرصت نمی کنند به کارهای اشتباه یا شرمندگی‌های شما فکر کنند یا آن ها را به یاد بیاورند. بیشتر اوقات چیزهای فراوان دیگری غیر از اشتباهات گذشته شما برای مردم اتفاق می‌افتد، که روی آن ها تمرکز کنند، بنابراین اگر بتوانید هرچه زودتر، اشتباهات گذشته خود را فراموش کنید، برای برداشتن قدم های موثر به سوی آینده، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت. به یاد داشته باشید، برای این که بتوانید به راحتی از کنار این اتفاقات کوچک بگذرید، بهتر است آن ها را در تصویر بزرگتری ببینید. اکثر اوقات هم حقیقتاً آن طور که ما فکر می کنیم، آن ها مهم نیستند.
فهرست مطالب کتاب1: اهداف بزرگ
2: چگونه با آدم‌های جدید ملاقات و ارتباط فوری برقرار سازیم؟
3: دستورالعمل 31 روزه‌ی بهبود زندگی
4: شش جنبه‌ی یک انسان متعادل
5: نظام‌نامه‌ی قدرشناسی
6: علم خودتائیدی





معرفی و دانلود کتاب درس‌های زندگی: روانشناسی و خودشکوفایی در قرن بیست و یکم | استیون هندل