دسته‌بندی نشده · مارس 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید | توبتن یشه | انتشارات اختر



معرفی کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنیدچگونه می‌توانیم به‌تنهایی زندگی را درک کنیم؟ کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید سخنرانی‌های توبتن یشه درباره این موضوع است. این کاهن بودایی با سخنرانی‌های خود به دیگران آموزش می‌دهد که چگونه واقعیت وجودی خود را کشف کنند و قلمروی ذهنشان را گسترش دهند.

درباره کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید:

تعالیم توبتن یشه منحصربه‌فرد هستند. هیچ معلمی به شیوایی و زیبایی او تدریس نمی‌کند و این برتری نتیجه باور قلبی او به گفته‌هایش بود. این کاهن بودایی با هر کلمه خود، راه‌ورسم زندگی را به دیگران آموزش می‌داد و حتی از زبان بدن و حالت چهره برای تدریس کمک می‌گرفت. دانشی که او در کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید (Becoming Your Own Therapist and Make Your Mind an Ocean) در اختیار دیگران می‌گذارد خشک، آکادمیک و فلسفی نیست چون او نسبت به بقیه کاهنان زندگی نامتعارفی داشت. این کاهن بودایی سال‌های بسیاری را در کشورهای مختلف گذراند، یادگیری را به استادهای خود محدود نکرد و دنیا را به چشم مدرسه‌ای بزرگ می‌دید که هر لحظه و هر شخص ممکن است درسی برای آموختن داشته باشد.

توبتن یشه در این کتاب دیگران را به چالش می‌کشد تا خودشان را بشناسند و از آنها می‌پرسد به چه دلیلی وجود دارند. او خوانندگان را دعوت می‌کند تا برای رسیدن به جواب این سؤال‌ها از دغدغه‌های روزمره فراتر بروند و از امتحان تصورات جدید نترسند. هدف درک این واقعیت است که همه چیز از ذهن می‌آید، ما باعث خلق رنج و شادی خودمان هستیم و اینکه باید مسئولیت چیزی را که تجربه می‌کنیم برعهده بگیریم.

کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید از دو بخش جداگانه تشکیل شده است. هر بخش با یک سخنرانی از توبتن یشه شروع می‌شود و بعد نوبت به پرسش‌وپاسخ با افراد حاضر در جلسات می‌رسد. یشه از این تبادل نظرات لذت می‌برد و فرصت گفتگو با یک لامای تبتی هم برای شنوندگان جذاب بود. با اینکه سخنرانی‌های توبتن یشه تقریباً چهل سال پیش ارائه شدند اما حاوی مفاهیمی هستند که زمان ندارند و امروز هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید مناسب چه کسانی است؟

مطالعه کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید به علاقه‌مندان و محققان حوزه ادیان پیشنهاد می‌شود.

درباره توبتن یشه بیشتر بدانیم:

توبتن یشه (1935-1984) یک لامای تبتی بود که در سن پایین وارد معبد بودایی شد و توانایی بالایی در آموختن تعالیم دینی از خود نشان داد. او به دلیل سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش شهرت بسیاری در کشورهای غربی دارد و سال‌های پایانی زندگی خود را نیز در آمریکا گذراند. توبتن یشه (Thubten Yeshe) سبک تدریس نامتعارفی نسبت به همکاران خود داشت و خود را به شوخی یک هیپی تبتی می‌خواند. جالب است بدانید که توبتن یشه با وجود گذراندن سال‌های تحصیل در معبد حاضر به دریافت مدرک آکادمیک تبتی نشد و معبد در اوایل دهه هشتاد به او درجه افتخاری اعطا کرد.

در بخشی از کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید می‌خوانیم:

چرا بودیسم مهایانه به ما می‌آموزد تا برای همه موجودات درک کننده حس برابری را در خود پرورش دهیم؟ ما اغلب یک چیز کوچک را انتخاب می‌کنیم، یک اتم کوچک، یک موجود زنده را فکر می‌کنیم، “این برای منه؛ این بهترینه.” بنابراین، ما افراط می‌کنیم: ما دوست داریم درباره ارزش یک چیز اغراق کرده و بقیه را نادیده بگیریم. این برای شما، برای صلح ذهنی‌تان خوب نیست. در عوض، شما باید رفتارتان را امتحان کنید، “چرا این کار را می‌کنم؟ ذهن غیرواقعی و خودبینم هوشیاری‌ام را آلوده کرده.” بعد، با مدیتیشن در تعادل فکری و برابری – همه موجودات درک کننده در خواستن شادی و نخواستن رنج دقیقاً مشابه هستند – می‌توانید یاد بگیرید تا وابستگی شگرف و افراطی به یک چیز و بیزاری افراطی به چیزهای دیگر را بزدایید. در این راه شما می‌توانید باسانی ذهنتان را در تعادل و سلامت نگه دارید. بیشتر مردم این تجربه را داشته‌اند.

بنابراین، وقتی سعی می‌کنید تا با سرخوردگی‌هایی که در زندگی‌تان مزاحمت ایجاد می‌کنند تعامل داشته باشید، روانشناسی بودا می‌تواند کمک بزرگی بکند. به یاد بیاورید که وقتی احساسات خوش‌آیند، میل، اشتیاق، بیزاری و نفرت می‌آیند، ذهنتان را تصرف می‌کنند. اگر، از طریق این آموزه‌ها، بتوانید واقعیت چگونگی آمدن احساساتتان را یاد بگیرید و راه واکنش به آنها را بدانید، زندگی‌تان بسیار بهبود یافته و شما شادی، صلح و لذت زیادی را تجربه خواهید کرد.
فهرست مطالب کتابقسمت اول: درمانگر خودتان باشید
مقدمه ویراستار
1: ‌کشف خودمان از طریق بودیسم
2: مذهب: مسیر پرس و جو
3: یک دید اجمالی بر روانشناسی بودایی
قسمت دوم: ذهن‌تان را اقیانوس کنید
مقدمه ویراستار
1: ذهن‌تان مذهب‌تان است
2: یک رویکرد بودایی به بیماری ذهنی
3: همه چیز از ذهن می‌آید
4: ذهن‌تان را اقیانوس کنید
واژه‌نامه
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب درمانگر خودتان باشید و ذهن‌تان را اقیانوس کنید | توبتن یشه | انتشارات اختر