معرفی و دانلود کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد | یوکیو میشیما | نشر سنگ



معرفی کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتادکتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد یکی از بهترین رمان‌های ژاپنی است که برای نویسنده‌اش، یوکیو میشیما شهرتی جهانی به دنبال داشت. این اثر با نگاهی عمیق و روانشناسانه، دنیای نوجوانی سیزده ساله را به تصویر می‌کشد که تحت تاثیر دوستان خشنش، به اعمالی خطرناک دست می‌زند و خطاهای کودکانه‌اش در گذر زمان، به جنایت‌هایی وحشیانه تبدیل می‌شود … .

درباره کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد:

یوکیو میشیما در کتاب پیش رو داستان پسری نوجوان به اسم نوبورو را روایت می‌کند که عضو گروهی نامتعارف است. آن‌ها که دنیای بزرگسالان را توهم‌آمیز، ریاکارانه و احساسی می‌دانند روشی به اسم عینیت را پیش می‌گیرند و سعی می‌کنند به سبکی متفاوت دنیا را درک کنند. تفریحات غیرمعمول و خشن آن‌ها می‌تواند باعث وحشت هر خواننده‌ای شود، اما این سرگرمی‌ها زمانی که مادر بیوه نوبورو رابطه‌ای عاشقانه با ریوجی را آغاز می‌کند کم کم به مرزهای انسانیت و درندگی نزدیک می‌شوند.

نوبورو و دوستانش ابتدا ریوجی را به چشم یک قهرمان می‌بینند. او دریانوردی است که ماه‌ها بر روی کشتی زندگی می‌کند، دورترین نقاطی که آن‌ها از حتی وجودشان خبر ندارند را به چشم دیده است و پس‌انداز بالایی در حساب بانکی‌اش دارد. همین برای برانگیختن تحسین پسربچه‌های سیزده سال کافی است، اما این ایده‌آل‌سازی عمر چندانی ندارد. زمانی که ریوجی از مادر نوبورو خواستگاری می‌کند و تصمیم می‌گیرد در شهر ساکن شود، آن‌ها نتیجه می‌گیرند که او چیزی بیشتر از یک انسان نرم و رمانتیک نیست. این نوجوانان کم سن و سال که از قهرمان خود ناامید شده‌اند، تصمیم می‌گیرند از ریوجی انتقام بگیرند و این‌گونه نقشه‌ای غیرقابل‌باور برای این کار طراحی می‌کنند … . نویسنده در کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد (The Sailer who Fell from Grace with the Sea) داستانی فلسفی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد که هر خواننده‌ای را مجذوب می‌سازد.

نکوداشت‌های کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد:

– یک اثر هنری بزرگ. (Time)
– داستانی درخشان و جاویدان. (The Nation)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد:

لوئیس جان کارلینو، کارگردان انگلیسی در سال 1976 فیلمی را براساس این داستان منتشر کرد که سارا مایلز و کریس کریستوفرسن در آن نقش آفرینی کردند.

کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های ژاپنی مدرن علاقه دارید، مطالعه این اثر به شما توصیه می‌شود.

با یوکیو میشیما بیشتر آشنا شویم:

یوکیو میشیما (Yukio Mishima) نویسنده، شاعر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس ژاپنی است که او را یکی از مهمترین نویسندگان ژاپنی قرن بیستم می‌دانند. او در سال 1968 نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات بود اما این جایزه به هموطنش یاسوناری کاواباتا رسید. نوشته‌های آوانگارد او ترکیبی از زیبایی‌شناسی مدرن و سنتی بود که با تمرکز بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی، مرزهای فرهنگی ژاپن آن زمانه را را نادیده می‌گرفت. یوکیو میشیما در طول عمر کوتاه خود آثار متعددی را منتشر کرد و از میان آن‌ها می‌توان به کتاب «آوای امواج»، «داستان پیانو» و «معبد سپیده دم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد می‌خوانیم:

از ‌آن‌جا که فوساکو به خاطر نوبورو نمی‌توانست به خارج سفر کند، سال گذشته آقای شیبویا را برای خرید به اروپا فرستاد و او در سراسر قاره روابط جدیدی به وجود آورده بود. شیبویا زندگی‌اش را وقف آراستگی و شیک‌پوشی کرده بود: در رکس حتی گترهای انگلیسی هم وجود داشت، کالایی که در هیچ یک از فروشگاه‌های گینزا پیدا نمی‌شد.

فوساکو سر ساعت همیشگی به فروشگاه رسید و طبق معمول هر صبح کارکنانش به او سلام دادند. چند سؤال کاری کرد و بعد از آن به دفتر کارش رفت و روزنامه‌ی آن روز را باز کرد. دستگاه تهویه هوا روی پنجره به‌سرعت می‌چرخید.

از ‌این‌که توانسته بود سر ساعت همیشگی خود را به میز کارش برساند، احساس راحتی می‌کرد. باید همین طور می‌بود. امروز و هر روز برای همیشه. اصلاً نمی‌توانست تصور کند که اگر خانه می‌ماند و به سر کار نمی‌آمد چه بر سرش می‌آمد.

از کیف دستی‌اش سیگاری برداشت و همزمان که آن را روشن می‌کرد، نگاهی به دفترچه یادداشت روی میز انداخت. یوریکو کازوگا یک ستاره‌ی فیلم بود که به‌یوکوهاما آمده بود و قرار بود ظهر برای خرید اجناس بسیار زیادی به فروشگاه بیاید. او از جشنواره‌ی فیلمی در اروپا باز می‌گشت و تمام پولی را که جایزه گرفته بود خرج کرده بود و حالا امیدوار بود بتواند از پس خرید هدایایی از رکس بر بیاید. تلفن کرده بود که بگوید: «اکسسوری‌های فرانسوی مردانه‌ی فوق‌العاده شیک می‌خوام برای تقریباً بیست نفر. خودت هر چی فکر می‌کنی خوبه انتخاب کن.» بعدازظهر هم منشی یکی از واردکننده‌ها از یوکاهاما می‌آمد تا برای رییس شرکت چند پیراهن ایتالیایی انتخاب کند که در زمین گلف بپوشد. این خانم‌ها مشتری‌های قابل اعتمادی بودند که خیلی راحت راضی می‌شدند.





معرفی و دانلود کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد | یوکیو میشیما | نشر سنگ