دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب رسوایی جورجی | جولیا کویین | انتشارات طلوع ققنوس



معرفی کتاب رسوایی جورجییکی از پرفروش‌ترین عاشقانه‌های نیویورک‌تایمز! کتاب رسوایی جورجی از جولیا کویین، چهارمین و آخرین جلد مجموعه خاندان روکسبی است. در این داستان جورجیانا بریجرتون با یک بی‌آبرویی بزرگ مواجه شده و تنها راه نجاتش ازدواج با نیکلاس روکسبی است، در حالی که هیچکدام این دو نفر علاقه‌ای به این وصلت ندارند… .

موضوع کتاب رسوایی جورجی:

همه چیز از نقطه‌ای شروع می‌شود که نیکلاس را با سرعت به خانه فرا می‌خوانند تا درباره موضوع مهمی با او صحبت کنند: ازدواج او با جورجیانا بریجرتون. این دختر دوست‌داشتنی که فرزندخوانده روکسبی‌هاست، مدتی قبل توسط یکی از آشنایان دزدیده شد و البته فوراً نجات پیدا کرد، اما این چیزی نیست که اشراف‌زاده‌های قرن هجدهم انگلیس بتوانند با آن کنار بیایند. تنها راه جبران این بی آبرویی یک ازدواج مصلحتی است به همین دلیل پدر نیکلاس پسر خود را برای این کار پیشنهاد می‌دهد و ماجراهای خواندنی کتاب رسوایی جورجی (First Comes Scandal) آغاز می‌شوند.

عروس و داماد هیچکدام اشتیاقی برای این مراسم ندارند. جورجیانا مخالف ازدواج نیست اما همیشه مطمئن بود که همسرش را با آزادی و از روی علاقه انتخاب می‌کند. از طرف دیگر نیکلاس آماده ازدواج نیست و معتقد است در بهترین حالت، به همسری بد و نالایق تبدیل می‌شود. شک و تردیدها بسیارند چون زندگی هر دوی آن‌ها قرار است کاملا دگرگون شود، اما این تغییر اتفاقی فاجعه‌بار نیست. آینده جورجیانا و نیکلاس سرشار از شادی‌ها و غافلگیری‌های بزرگ و باورنکردنی است و تمام این اتفاقات بعد ازدواج نامتعارف و عجیب آن‌ها آغاز می‌شود….

درباره مجموعه خاندان روکسبی:

خانواده‌های بریجرتون و روکسبی قرن‌ها با هم همسایه بودند. دوستی و عشق چیزی است که این دو خانواده اشرافی را به یکدیگر پیوند داده و باعث شده در هر موقعیتی کنار هم باشند: مراسم‌های سطلنتی، شادی‌ها، تولدها، سوگواری و روزهای سخت بیماری. البته از این حقیقت که وصلت‌های متعدد نقش مهمی در این صمیمیت داشته نباید غافل شویم. فرزندان جوان همسایه، همیشه اولین گزینه برای ازدواج بودند و تعداد بسیاری از آن‌ها از کودکی دلباخته همدیگر شدند، اما مجموعه داستان خاندان روکسبی (The Rokesbys) درباره وصلت‌هایی متفاوت است.

فراموش نکنید که خانواده‌های بریجرتون و روکسبی قبل از هر چیز نجیب‌زادگانی پایبند به اصول و قوانین هستند و مانند دیگر انگلیسی‌های قرن هجدهم، با سرسختی از شهرت نیک خود محافظت می‌کنند. در این شرایط وقتی یک عضو سرکش خانواده بیش از حد از سنت‌ها فاصله می‌گیرد، دختری دزدیده می‌شود یا هر بی‌آبرویی دیگری که تنها نام یک همسر آبرومند قدرت پاک کردن آن را دارد رخ می‌دهد، این دو خاندان اشرافی انتخاب اول هم هستند و جولیا کویین این نوع وصلت‌ها را برای بیان داستان‌های عاشقانه خود انتخاب کرده است. او انگلیس سال‌های 1700 را با مهارت به تصویر کشیده است و نتیجه تلاش و زمان او، داستانی لطیف و رویایی است که خاطره آن تا مدت‌ها در ذهن شما خواهد ماند.

نکوداشت‌های کتاب رسوایی جورجی:

– کویین با قدرت به تکمیل مجموعه داستان‌های عاشقانه تاریخی خود ادامه می‌دهد. (Booklist)
– این اثر تمام شوخ طبعی، لطافت و عشقی که از جولیان کویین انتظار داریم را به ما نشان می‌دهد! (EW. com)
– روایتی جذاب از تبدیل ناامیدی و استیصال به عشق و امید. مطالعه آن به شدت توصیه می‌شود! (Publishers)

کتاب رسوایی جورجی مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه-تاریخی از مطالعه این رمان لذت می‌برند.

با جویا کویین بیشتر آشنا شویم:

جولیا کویین (Julia Quinn) نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز است. او به عنوان فارغ‌التحصیل کالج رادکلیف و دانشگاه هاروارد، دوست دارد این افسانه را که زنان باهوش داستان‌های عاشقانه نمی‌خوانند – یا نمی‌نویسند- را از بین ببرد. او یکی از اعضای تالار مشاهیر رمان‌نویسان آمریکایی است و آثار او تا امروز بیشتر از ده میلیون نسخه تنها در ایالات متحده فروش داشته‌اند.

در بخشی از کتاب رسوایی جورجی می‌خوانیم:

جورجی صبح روز بعد که از خواب بیدار شد اصلاً حال‌وحوصله نداشت. می‌دانست نباید از نیکلاس عصبانی باشد. آن هم به‌خاطر اینکه اصرار داشت به اتاقش برگردد، درحالی‌که خودش برای مداوای مرد مجروحی می‌رفت که در اسطبل انتظارش را می‌کشید. ولی احساسات همیشه منطقی نیستند.

خسته هم بود.

یک اتاق خیلی کوچک، یک تخت نسبتاً زهواردررفته، پنج زن با موهای بلند و سه گربه. راحت، تنها کلمه‌ای بود که هیچ‌کدام از آن‌ها چیزی درموردش نگفته بودند. سم، مهتری که از اوبری هال آمده بود، با دارسی مهربان بود. ننویی از اسطبل آورده و آن را محکم به الوارهای سقف بسته بود. البته اول آن را به جورجی پیشنهاد کرده بود، ولی آن را برای دارسی آورده بود و با اینکه جورجی با اشتیاقی کنجکاوانه تماشا می‌کرد! ولی آن را نپذیرفت.

بنابراین دارسی در آن خوابید و مارسی با اصرار مادرش روی زمین خوابید. بااین‌حال سه زن مجبور شدند در تختی بخوابند که برای دو نفر راحت بود. جورجی با ضربۀ آرنج ماریان به بازویش و مزه‌ی بددهان خودش از خواب بیدار شد. ذره‌ای هم عصبانیتش از شب پیش فروکش نکرده بود. حالا که خانم‌ها مشغول پیاده و دوباره بار زدن کالسکه‌ها در جلوی محدودۀ اسطبل بودند، او به دنبال نیکلاس گشت. اگر نمی‌توانست در طبابتش به او کمک کند، دست‌کم می‌توانست مجبورش کند تا همه چیز را برایش تعریف کند.





معرفی و دانلود کتاب رسوایی جورجی | جولیا کویین | انتشارات طلوع ققنوس