دسته‌بندی نشده · ژوئن 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب رهبری آسان افراد سخت: چگونه افراد خودمدار، بدبین، خودشیفته و سخت را مدیریت کنیم | آلن ویلت



معرفی کتاب رهبری آسان افراد سخت: چگونه افراد خودمدار، بدبین، خودشیفته و سخت را مدیریت کنیمکتاب رهبری آسان افراد سخت نوشته‌ی آلن ویلت این امکان را به شما می‌دهد که شخصیت‌هایی را که مدیریت‌ناپذیر، خودمدار، بدبین و خودشیفته هستند یا از قبول قواعد و اصول سازمانی سر باز می‌زنند مدیریت کنید. این افراد شخصیت‌های سخت و پیچیده‌ای دارند و هدایت آن‌ها بسیار دشوار است اما با وجود این کتاب شما قادر به رهبریشان خواهید بود.

درباره‌ی کتاب رهبری آسان افراد سخت

آلن ویلت در کتاب ‌رهبری آسان افراد سخت‌، از امکان‌پذیر کردنِ ناممکن‌ها برایمان می‌گوید؛ از رهبری افرادی که رهبری را نمی‌پذیرند؛ از کارمندانی که مدیریت بر آن‌ها به‌نوعی، دور از دسترس به نظر می‌آید.

در جایگاه رهبر، وقتی مجبور شوید با افراد پیچیده سروکار داشته باشید، چه تمهیداتی در نظر می‌گیرید؟ آیا آن‌ها را از پروژه اخراج می‌کنید؟ اگر با رفتار خود در روند کارها اخلال ایجاد نمایند، چه برخوردی با آن‌ها خواهید داشت؟ آیا مجازاتی برایشان در نظر می‌گیرید یا با نگاه مثبت آن‌ها را در طرح‌های تشویقی و بهبود عملکرد دخیل می‌کنید؟

همه این اقدامات، تصمیماتی هستند که مدیران ارشد در موقعیت مختلف اتخاد می‌کنند. اما کدام یک از این تصمیمات درست‌تر است و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت؟ در واقع چگونگی مدیریت چنین شرایطی است که از شما یک رهبر خوب یا بد می‌سازد و تفاوت بین یک مدیر خوب و یک مدیر عالی را نشان می‌دهد.

ویلت معتقد است مهم‌ترین وظیفه یک رهبر موفق تمرکز بر گروه است و نه یک فرد. در واقع اگر یک نفر به گروه آسیب وارد سازد، باید آن فرد صدمه ناشی از رفتارش را جبران کند یا به طور کلی از گروه اخراج شود. این کتاب به مدیران یاد می‌دهد چطور بین این دو گزینه راه درست را انتخاب نمایند تا تبعات آن سایر کارمندان را دچار مشکل نکند و منفعت فراوانی برای همه افراد فراهم نماید.

کتاب رهبری آسان افراد سخت این سیاست‌های کاری را به شما آموزش می‌دهد و با ارائه راهکارهای هوشمندانه و تجربه شده، به شما می‌آموزد که با هر کارمندی به چه نحوی برخورد کنید تا شاهد بالاترین بهره‌وری در سازمان خود باشید.

آلن ویلت برای کاربردی‌تر کردن راهکارهای کتاب، در ذیل هر عنوان مثال و نمونه‌ای واقعی از تجربیات افراد متفاوت در سازمان‌های مختلف را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد تا توضیحات هر فصل بهتر درک شوند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند در نتیجه این کتاب پاسخگوی نیازهای مدیریتی شما خواهد بود و رهبران گروه را در مسیر هدایت تیمشان همراهی خواهد کرد.

در نکوداشت کتاب رهبری آسان افراد سخت

– این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توان به یک رهبر استثنایی تبدیل شد؛ رهبری که هر کسی را در هر موقعیتی مدیریت کند. کتابی آسان برای خواندن یک موضوع سخت! (BizEd)

– منبع فوق العاده‌ای برای همه رهبرانی که به استراتژی‌هایی برای بهبود رهبری نیاز دارند. این کتاب ترفندهای مدیریتی را در همه سطوح با بحث کامل در اختیارتان قرار می‌دهد. (Technical Communications)

– این اثر چهارچوب، رویکرد و توصیه‌هایی که برای تبدیل کردن یک مشکل به راهکار نیاز دارید را به شما خواهد داد. (PM World Journal)

کتاب رهبری آسان افراد سخت مناسب چه کسانی است؟

مدیران ارشد و رهبران گروه‌های مختلف، در هنگام مواجهه با چالش‌های مدیریتی به این کتاب نیاز پیدا خواهند کرد.

در بخشی از کتاب رهبری آسان افراد سخت می‌خوانیم

از کار کردن با صدها رهبر در سراسر جهان دریافته‌ام که هرچه مسئولیت‌های رهبری بیشتر باشد، باید با مشکلات بیشتری نیز سروکار داشته باشید. اخیراً یک مدیر بخش، که مسئولیت 100 میلیون دلار درآمد و پانصد کارمند را داشت، در اتاقی پر از همکاران وضعیت را به‌خوبی روشن کرد.

او دست‌هایش را به اندازه‌ی چند اینچ ازهم باز نگاه داشت و گفت: «خبرهای خوبی که دریافت می‌کنم و می‌توانم با مدیریت ارشدِ این شرکت به اشتراک بگذارم به این اندازه است.» سپس دست‌هایش را کامل ازهم باز کرد و گفت: «این مقدار هم خبرهای بدی است که می‌توانم با مدیریت ارشد به اشتراک بگذارم.» سایر رهبران در اتاق به علامت تأیید سرشان را تکان دادند.

به همین دلیل است که رهبران اغلب به جایی می‌رسند که یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوند و به‌سادگی فکر می‌کنند: «من دیگر‌ نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.» آن‌ها به نقطه‌ی بحران رهبری رسیده‌اند؛ اما راهی به سوی جلو وجود دارد.

بسیاری از مدیران در بحبوحه‌ی این بحران با من تماس گرفته‌اند و اغلب آماده‌ی شنیدن مهم‌ترین پیام در دوران رهبری‌شان هستند. رهبری فقط این نیست که یک‌سری تصمیمات به طور روزانه اتخاذ شود ماهیت واقعی رهبر بودن و چگونگی رهبریِ شما خود یک گزینه است.

بدیهی است که دستیابی به شغلی بلندمدت و لذت‌بخش در مدیریتْ جایگزین بهتری نسبت به برداشتن گام‌های سنگین در چشم‌انداز ویران رهبریِ افرادی است که‌ نمی‌خواهند رهبری شوند. تفاوت این دو دیدگاه درباره‌ی رهبری انتخابی است که شخص باید مشتاقانه برگزیند.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
پیشگفتار
بخش 1: فراخوان به رهبریِ استثنایی
1: نقطه‌ی بحران رهبری
2: درخواست رهبری استثنایی را بپذیرید
3: نگرش نسبت به رهبری افراد دشوار
بخش 2: رهبر در عمل پیدا کردنِ مشکل، برخورد با مشکل
4: رادار خود را برای یافتن مشکل تنظیم کنید
5: اقدام کنید: تغییر افراد مشکل‌ساز
6: پیگیری کنید: پلی برای پیشرفت پایدار
7: زمان تصمیم‌گیری: حذف یا اصلاح؟
بخش 3: رهبر در عمل پیشگیری از مشکل
8: نیاز به کوه‌های استوار
9: انتظارات متعالی را تعیین کنید
10: انتظار برتری در همه حال
11: شروع‌های عالی منجر به نتایج عالی می‌شوند
بخش 4: رهبری رهبران
12: رهبران را رهبری کنید: تواناییِ در حال رشد
13: رهبر! خودت را رهبری کن: خود‌رهبری عالی
14: یادداشت‌های پایانی در مورد تبدیل افراد دردسرساز به افراد شگرف





معرفی و دانلود کتاب رهبری آسان افراد سخت: چگونه افراد خودمدار، بدبین، خودشیفته و سخت را مدیریت کنیم | آلن ویلت