دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه | محمدرضا مفیدی | انتشارات بانژ



معرفی کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحهکتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، به مباحثی چون شیوه تدوین و نگارش پروپوزال، فرایند روش‌های تحقیق عمومی و تخصصی، شیوه‌های استناددهی به منابع و معرفی و آموزش نرم افزار رایج تحقیق می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه:

گرایش بازسازی پس از سانحه زیر مجموعه‌ای از رشته‌ی مهندسی معماری است که مباحث آن هم در مراکز آکادمیک و هم در مراکز خصوصی به عنوان رشته‌ی طراحی فضای سبز تدریس می‌شود. این گرایش علاقه‌مندان خاص خود را دارد و با توجه به بازار کار پر رونق آن در این روزها بیش از گذشته به چشم می‌آید.

بازسازی پس از سانحه رشته‌ای چند بُعدی بوده که صاحب‌نظران ابعاد مختلفی برای آن تعریف کرده‌اند. علاوه بر آن حرفه‌ای بین رشته‌ای است که طی تعامل با دانش‌های مختلف راه خود را می‌یابد. بررسی علمی این رشته به دلیل متغیرهای زیاد دخیل در آن از پیچیدگی زیادی برخوردار است. علی رغم تحقیقاتی که در رابطه با ابعاد بازسازی پس از سانحه و کیفیت آن انجام شده، هنوز چارچوب و روشی مشخص برای بررسی مطالعات مربوط به این حوزه، اندک است.

در کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه (Specialized research method in Post-accident reconstruction) به مهم‌ترین مولفه‌های تحقیق در بازسازی پس از سانحه در سطح دانشگاهی اشاره می‌شود.

کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه مناسب چه کسانی است؟

این اثر، به عنوان یک منبع علمی اختصاصی منحصر به رشته‌ی بازسازی پس از سانحه برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، دکتری و اساتید این حوزه و پژوهشگران حوزه‌ی بازسازی پس از سانحه، مناسب است.

در بخشی از کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه می‌خوانیم:

برقراری تعادل میان پاسخ دهی به نیازها از یک سو و منابع موجود از سوی دیگر از موارد حساس در همه‌ی مراحل فعالیت‌های پس از سانحه است. در حالی که مرحله‌ی امداد ممکن است امکانات فراوانی را در سطح ملی و بین المللی به خود اختصاص دهد، مراحل ساماندهی و بازسازی نمی‌توانند سهم زیادی از امکانات را جذب کنند. از این رو، اولویت بندی نحوه و نوع سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا منابع مالی غالبا محدود هستند. (سرمایه و تبیین راهکارهای مقتضی برای هدایت آن به سوی بازماندگان و بخش‌های مربوط).

وقوع سانحه در مقیاس کلان اغلب موجب تورم، عدم موازنه‌ی پرداخت‌ها، بالا رفتن هزینه‌ها و کمبود منابع مالی می‌شود. اختلال در فعالیت‌های اقتصادی، تعلیق در وضعیت جهانگردی برخی کشورها و تاخیر در اجرای برنامه‌های توسعه، از عوامل اثر گذار به شمار می‌آیند… بسیج منابع عمومی کشور، جهت دهی سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی، تخصیص اعتبارات و گرفتن وام از بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های مالی و منابع بین المللی و تدوین سیاست‌های مالیاتی ویژه از مواردی هستند که به حل این معضل کمک می‌کنند. تخصیص وام بدون بهره به کشاورزان برای اصلاح بذر در منابع شدیدا آسیب دیده می‌تواند به بازتوانی سریع منطقه کمک کند. مصالح ساختمانی برای احداث سرپناه‌های موقت و دائمی، زیرساخت‌ها، تاسیسات بهداشتی و غیره… تاسیسات و ابزار جهت پاکسازی معابر، تعمیرات، حمل و نقل کالاها، بازتوانی تاسیسات بهداشتی، کشاورزی و غیره. نیاز فوق العاده به منابع انرژی و نیرو برای حمل و نقل ارتباطات و تولیدات صنعتی هنگام شرایط بحرانی، تخریب تسهیلات زیربنایی و نیروگاه‌های مولد انرژی مهم‌ترین معضل را هنگام سانحه به وجود می‌آورند.
فهرست مطالب کتابمقدمه
فصل اول: مبانی بازسازی پس از سانحه
فصل دوم: تدوین پروپوزال
فصل سوم: مبانی روش تحقیق
فصل چهارم: رفرنس دهی به منابع
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق تخصصی در بازسازی پس از سانحه | محمدرضا مفیدی | انتشارات بانژ