دسته‌بندی نشده · ژوئن 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! | پیتر بافت | انتشارات راوشید



معرفی کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان!تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده در شرایط خاصی از زندگی، دچار سردرگمی شوید و مسیر پیش‌روی خود را گم کنید؟ کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! اثر موفق پیتر بافت، درباره پیدا کردن هدف و معنا و راهی برای رسیدن به سعادت در زندگی صحبت می‌کند. موضوعی که در بسیاری از موارد، آدم‌ها را در یک گم‌گشتگی آزاردهنده رها کرده و ادامه مسیر را برایشان دشوار می‌کند.

درباره کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان!

روزهای زیادی هستند که آدم‌ها تمرکزشان را برای انجام هر کاری از دست می‌دهند و مسیرشان را گم می‌کنند. شاید این اتفاق طبیعی باشد و خیلی از افراد همچنان ندانند چطور باید میان رسیدن به یک رونق اقتصادی در زندگی و دستیابی به حس خشنودی تعادل برقرار کنند. اما چه راهی برای اصلاح آن وجود دارد؟

پیتر بافت (Peter Buffett) این موضوع را به شکل بسیار ظریف و هنرمندانه،‌ در کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! (Life is what you make it) بیان کرده است. او در ابتدا از شما سوال می‌کند که «آیا مسیری را انتخاب می‌کنید که هیچ قطعیتی ندارد یا در مسیری قرار می‌گیرید که در آخر میزان رضایتمندی بیشتری را برای شما ایجاد کند؟». فکر کردن به این پرسش همان چیزی است که شما را برای یافتن مسیر درست راهنمایی می‌کند و به کمک آن می‌توانید زندگی خودتان را جاده‌سازی کنید!

کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! حاوی پیام‌هایی روشنگرانه بر پایۀ تجربه‌های شخصی است که شما را دعوت می‌کند از تنگناهای کنونی خود فراتر بروید، افسار سرنوشتتان را به چنگ بیاورید و سبک زندگی پربار و مسرت‌بخشی داشته باشید. درواقع این اثر هویت شما را یادآوری می‌کند و درباره مهارت‌ها، استعدادها، خصوصیات و تصمیماتی که شما را به یک فرد متفاوت و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند حرف می‌زند و در نهایت راه درست برای سعادتمندی و رسیدن به بالاترین میزان خشنودی را به شما هدیه می‌کند. با خواندن این کتاب می‌آموزید که چطور زندگی‌تان را خشت‌به‌خشت بسازید و پیش بروید.

نکوداشت‌های کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان!

– پیتر بافت کتابی عاقلانه و الهام‌بخش به ما ارائه کرده است که خواندن آن برای هر جوانی که به دنبال یافتن جایگاه خود در جهان است ضروریست! (President Bill Clinton)

– پیتر بافت با خردی که آن را از خانواده آموخته، به این فکر می‌کند که چگونه زندگی معناداری برای خود بسازد و درعین‌حال امرار معاش کند و معتقد است زندگی همان چیزیست که شما آن را می سازید. این کتاب بسیار قابل تامل و خواندنی است. (Ted Turner)

– پیتر بافت همه ما را به چالش می‌کشد تا بین جاه‌طلبی و خدمت، اهداف شخصی و کار برای خیر عمومی تعادل برقرار کنیم. این کتاب بسیار ارزشمند است. (Eve Ensler, author of The Vagina Monologues)

کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه افرادی که می‌خواهند مسیر درستی را برای زندگی خود انتخاب کنند و در مسیر زندگی، علاوه‌بر امرار معاش به لذت و رضایت درونی هم دست یابند، پیشنهاد می‌شود.

با پیتر بافت بیشتر آشنا شویم

قطعا تابه‌حال نام وارن بافت را در میان افراد میلیاردر جهان شنیده‌اید! پیتر بافت پسر این سرمایه‌دار آمریکایی است که در 1958 در آمریکا متولد شده است. پیتر علاوه‌بر آنکه در نوشتن بسیار تواناست و همه آنچه را که باید بدانید با هنرمندی در میان خطوط کتاب جای می‌دهد، در بسیاری از حوزه‌ها موفق ظاهر شده است. او نوازنده، موسیقیدان، آهنگساز و خیّر است و در همه این عناوین به شکل قدرتمندی حضور یافته.

پیتر همچنین از جمله نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود و توانسته به سبب فعالیت‌هایی که دارد، جایزه امی را از آن خود کند. او به‌دنبال راهی است که بتواند تجربیات و دریافت‌های خود را از زندگی، به ساده‌ترین و موثرترین شکل ممکن در اختیار دیگران قرار دهد و این کار را با آثار موفقی که می‌نویسد،‌ به‌خوبی انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! می‌خوانیم

اولین و مهم‌ترین مبنا، این است که مردم همگی باهم برابر هستند. شاید به نظر بدیهی برسد اما در حقیقت اینگونه نیست. حتی انسان‌های خوب هم اغلب شرایط افراد را باذات آنها اشتباه می‌‌گیرند. اما شرایط انسان‌ها بسیار در نوسان است. اگر شما به ارزش و حیثیت زندگی هر فرد (از جمله خودتان) اعتقاد دارید، پس باید به برابری ارزش و عزت زندگی تمام افراد و انسان‌ها اعتقاد داشته باشید. متاسفانه رفتارهای مهربانانۀ ظاهری گاهی اوقات با شکست آغشته می‌‌شوند. (شاید شکستی ناخواسته) در پذیرش این حقیقت بنیادی. اما اگر مردم تصور کنند از کسانی که به آنان کمک می‌کنند به نوعی برتری دارند، نتیجه مهربانی واقعی نیست، بلکه نوعی تحقیر است. مبنای دوم پیچیده‌تر است و مربوط به پذیرش فروتنانۀ محدودیت‌ها در کسب دانش و توانایی‌مان در انجام بعضی امور است.

ما تنها می‌توانیم تلاشمان را بکنیم تا به دیگران کمک کنیم و به نسبت می‌توانیم میزان این کمک را تعیین کنیم. اصرار بر نتیجه (انتظار مورد قدردانی قرار گرفتن) بیانگر خیرخواهانه نبودن و خودخواهانه بودن انگیزه شخص است. به همین دلیل است پاک‌نیت‌ترین خیّر، خیّر ناشناس است. علاوه بر این تصور اینکه ما خیر دیگران را بهتر از خودشان می‌دانیم نشانه تکبّر است. (البته این بزرگترین حماقت استعمارگران بود که معتقد بودند می‌توانند با وارد کردن پوشش غربی، اخلاق غربی و دین غربی و پایمال کردن فرهنگ‌ها و سنّت‌های مردم محلی در طول زندگی، زندگی آن‌ها را بهبود ببخشند) نتیجه اینکه یک خیال واهی است اگر گمان کنیم که می‌توانیم با اطمینان از مزایا یا معایب آن صحبت کنید.
فهرست مطالب کتابسخن مترجم
مقدمه
فصل 1: معمولی هر آن چیزی‌ست که به آن عادت کرده‌اید
فصل 2: هیچکس شایستۀ چیزی نیست
فصل 3: افسانۀ رقابت در شرایط برابر و عادلانه
فصل 4: نعمت مرکب انتخاب
فصل 5: رمز و راز حرفه
فصل 6: خریدن زمان
فصل 7: راه سعادت را نیابید، بلکه آن را بسازید
فصل 8: دروازه‌های اکتشاف
فصل 9: مراقب باش که چه آرزویی می‌کنی
فصل 10: منظورمان از موفقیت دقیقاً چیست؟
فصل 11: خطرات رفاه بیش از حد
فصل 12: هنر نجیبانۀ پس دادن
سخن آخر: همین حالا شروع کن! 





معرفی و دانلود کتاب زندگی را خودتان می‌سازید، خودتان! | پیتر بافت | انتشارات راوشید