دسته‌بندی نشده · فوریه 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب سکون سخن می‌گوید: دستیابی به آرامش درونی و رهایی از تفکر شرطی و تکراری | اکهارت تله



معرفی کتاب سکون سخن می‌گوید: دستیابی به آرامش درونی و رهایی از تفکر شرطی و تکرارییک سفر معنوی برای پیدا کردن خود حقیقی… اکهارت تله در کتاب سکون سخن می‌گوید، به شما یاد می‌دهد که با شناخت خود، آرامشی پرشور و جاودانه را در زندگی‌تان تجربه کنید؛ آرامشی که تحت هر شرایطی وجود دارد و از بین نمی‌رود.

درباره‌ی کتاب سکون سخن می‌گوید:

کتاب حاضر یکی از پرمفهوم‌ترین و ارزشمندترین آثار اکهارت تله است که فقط نباید آن را از ابتدا تا انتها بخوانید بلکه با مطالب و نکات این اثر باید زندگی کنید و بارها و بارها درباره‌ی آن‌ها بیندیشید.

برای درک معنای حقیقی کتاب سکون سخن می‌گوید (Stillness speaks) باید به درون خود رجوع کنید و آن‌ها را در میان افکار و احساسات خود بیابید! اکهارت تله در این کتاب قصد دارد مسیر رسیدن به آرامش را در تمام ابعاد زندگی آموزش دهد. در زمان خواندن کتاب حاضر به یاد داشته باشید که واژگان به نکاتی اشاره می‌کنند که در قلمروی فکر گنجانده نمی‌شوند بلکه بُعدی‌ در درون خود شما هستند که خیلی گسترده‌تر از فکر است؛ بُعد آرامش!

بنابراین هر زمانی در هنگام مطالعه آرامشی عمیق را در درون خودتان احساس کردید، باید بدانید که مطالب کتاب سکون سخن می‌گوید، کار خود را به درستی انجام داده‌اند و وظیفه‌ی خود را به جا آورده‌اند؛ مطالبی الهام‌بخش که به شما راه بازگشت به اصل وجودی‌تان را نشان می‌دهد.

به بیان دیگر بیشتر مردم تمام عمر خود را محبوس در محدوده‌ی افکارشان می‌گذرانند. اما در انسان بُعدی‌ از آگاهی‌ وجود دارد که‌ بسیار عمیق‌تر از تفکر است‌، آن همان ذات وجودی‌ست. یافتن این بُعد شما و جهان را از رنجی که برای خود و دیگران ساخته‌اید، رها می‌سازد. رنج دقیقا زمانی آغاز می‌شود که اجازه می‌دهید ساخته‌های ذهنی‌تان شما را کنترل کنند. این نکته را فراموش نکنید که عشق‌، شادی‌، انبساط‌ خلاق‌ و آرامش‌ درونی‌ پایدار نمی‌تواند وارد زندگی‌تان شود مگر از طریق همان بُعد آگاهی!

کتاب سکون سخن می‌گوید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال آرامشی عمیق در درون خود هستید، کتاب سکون سخن می‌گوید را مطالعه کنید.

با اکهارت تله بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و معلم معنوی در سال 1948 و در آلمان متولد شد. او بیشتر سال‌های زندگی خود را در افسردگی گذراند تا زمانی که تغییرات درونی او زندگی‌اش را متحول کرد. اکهارت تله (Eckhart Tolle) بعد از آن به یک معلم معنوی تبدیل شد و کتاب پرفروش خود یعنی «نیروی حال» را نوشت. او با نوشتن این کتاب به هزاران نفر الهام بخشید و زندگی افراد زیادی را متحول کرد. تله در سال 2011 از جانب «Watkins Review» تأثیرگذارترین شخصیت معنوی جهان معرفی شد.

همچنین روزنامۀ نیویورک‌تایمز در سال 2008 وی را محبوب‌ترین نویسندۀ کتاب‌های معنوی در آمریکا انتخاب کرد. بیشتر آثار او در زمینه معنویت و مراقبه نوشته شده و در بیشتر کشورهای جهان ترجمه شده‌اند. علاوه بر این او تابه‌حال سمینارها، کلاس‌های مراقبه و نشست‌های خصوصی زیادی برگزار کرده و افراد زیادی را به آرامش درونی رسانده است.

ازجمله کتاب‌های مشهور او می‌توان به «جهانی نو، آگاهی معنوی از آهنگ زندگی»، «نیروی حال» و «سکون سخن می‌گوید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سکون سخن می‌گوید می‌خوانیم:

در ظاهر به‌ نظر می‌رسد که‌ لحظۀ‌ حال‌ فقط‌ یکی‌ از لحظات‌ بی‌شمار است‌. ظاهراً هر روزِ عمر از هزاران‌ لحظه‌ تشکیل‌ شده‌ است‌ که‌ رویدادهای‌ گوناگون‌ در آن‌ها روی‌ می‌دهند. اما اگر عمیق‌تر بنگری‌، آیا همیشه‌ فقط‌ یک‌ لحظه‌ نیست‌؟ آیا زندگی‌ همواره‌ «همین‌ لحظه‌» نیست‌؟

این‌ یک‌ لحظه‌ حال تنها موردی‌ست‌ که‌ هیچ‌گاه‌ نمی‌توانی‌ از آن‌ بگریزی‌ و تنها عامل‌ پایدار زندگی‌ست‌. هر چه‌ پیش‌ آید و هر اندازه‌ زندگی‌ات‌ تغییر یابد، یک‌ چیز قطعی‌ست‌: همواره‌ حال‌ است‌.

از آن جا که‌ گریزی‌ از حال نیست‌، چرا به‌ آن‌ خوشامد نگویی‌ و با آن‌ دوست‌ نشوی‌؟

هنگامی‌ که‌ با لحظۀ‌ حال دوست‌ می‌شوی‌، هر کجا باشی‌ احساس‌ آسودگی‌ داری‌. هنگامی‌ که‌ در حال آسوده‌ نباشی‌، به‌ هر کجا بروی‌، ناآرامی‌ را همراه‌ خواهی‌ برد.

لحظۀ‌ حال‌ همان‌ گونه‌ که‌ هست‌، هست‌؛ همواره‌! آیا می‌توانی‌ اجازه‌ دهی‌ که‌ باشد؟

تقسیم‌ زندگی‌ به‌ گذشته‌، حال‌ و آینده‌ ساختۀ‌ ذهن‌ و در نهایت‌ توهمی‌ست‌. گذشته‌ و آینده‌ شکل‌های‌ فکری‌ و انتزاعات‌ ذهنی‌ هستند. گذشته‌ را فقط‌ در حال می‌توان‌ به‌ یاد آورد. آن چه‌ به‌ یاد می‌آوری‌، رویدادی‌ست‌ که‌ در حال رخ‌ داده‌ و حال آن‌ را به‌ یاد می‌آوری‌. آینده‌، هنگامی‌ که‌ برسد، حال است‌. تنها مورد حقیقی‌، تنها موردی‌ که‌ همواره‌ وجود دارد، حال‌ است‌.
فهرست مطالب کتابآشنایی با نویسنده
پیش‌گفتار
1: سکوت‌ و سکون‌
2: در ورای‌ ذهن‌ متفکر
3: «خودِ» خودمحور
4: حال‌
5: وجود حقیقی‌ تو
6: پذیرش‌ و تسلیم‌
7: طبیعت‌
8: روابط‌
9: مرگ‌ و ابدیت‌
10: رنج‌ و پایان‌ رنج‌





معرفی و دانلود کتاب سکون سخن می‌گوید: دستیابی به آرامش درونی و رهایی از تفکر شرطی و تکراری | اکهارت تله