دسته‌بندی نشده · ژوئن 7, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب شش لول: غریبه‌ای خطرناک، طلای دزدی و اسلحه‌ای پر | مارکوس سجویک



معرفی کتاب شش لول: غریبه‌ای خطرناک، طلای دزدی و اسلحه‌ای پرحتی مرده‌ها هم قصه‌ای دارند… کتاب شش لول رمانی معمایی، رازآلود و هیجان‌انگیز از مارکوس سجویک است و داستان پسری 14 ساله را به تصویر می‌کشد که در کلبه‌ای دورافتاده در سرزمین‌های برفی به طور مرموزی با جسد پدرش روبه‌رو می‌شود. این تریلر جذاب تاکنون افتخارات و تحسین‌های متعددی را دریافت کرده است.

درباره کتاب شش لول:

داستان کتاب شش لول (Revolver) از سال 1910 آغاز می‌شود. نوجوانی 14 ساله به نام زیگ در کلبه‌ای متروک در سرزمین‌های شمالی با جسد پدرش تنها است. اِینار اندرسن، پدر زیگ از سرما یخ زده و مُرده بود. زیگ خشکش زده بود و خیره به پدرش نگاه می‌کرد؛ منتظر بود تا پدرش بلند شود و مثل همیشه شروع به حرف زدن کند اما این طور نشد؛ پدر برای همیشه رفته بود. اگر آن روز صبح زیگ همراه پدرش بود، آن وقت چه؟ اگر پدرش با آن‌ها رو‌راست‌تر بود، آن وقت چه می‌شد؟ اگر پدر کلت را با خودش برده بود چه؟ آن‌وقت هنوز زنده بود؟ این‌ها سؤال‌هایی بود که به ذهن زیگ می‌رسید.

در این احوالات سروکله‌ی مردی غریبه پیدا می‌شود که مدعی است پدر زیگ طلاهایش را دزدیده و فرار کرده. او از زیگ می‌خواهد طلاها را پس بدهد و اگر نگوید که طلاها را کجا مخفی کرده، حسابی به خدمتش می‌رسد. اما زیگ به طور کل از طلاها و ماجراهایی که مرد غریبه می‌گوید بی‌خبر است. فقط می‌داند که در کلبه‌شان اسلحه‌ای دارند! یک شش لول! آیا زیگ می‌تواند اسلحه را برداشته و قبل از آن که مرد غریبه اقدامی کند، به او شلیک کند؟…

جوایز و افتخارات کتاب شش لول:

– از آثار منتخب در فهرست نهایی نشان کارنگی در سال 2010
– بهترین کتاب داستانی از طرف نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی
– بهترین کتاب سال از طرف مؤسسه‌ی آموزشی بنک‌استریت
– راه‌یافته به بیست و سومین فهرست کتاب‌های لاک‌پشت پرنده با دریافت 5 لاک‌پشت
– نامزد جایزه مایکل ال پرینتز در سال 2011

نکوداشت‌های کتاب شش لول:

– تریلری جذاب. (گاردین)
– داستانی زیبا و درخشان. (مجله تایمز لندن)
– خوانندگان با تعلیق و فصل‌های کوتاه داستان میخکوب می‌شوند. (School Library Journal)
– داستانی که با دقت نوشته شده و با طرح‌های محکم و فضاسازی‌اش در ذهن‌ها ثبت می‌شود. (Booklist)
– سجویک خوانندگانش را در حالی که این داستان هیجان انگیز را می‌خوانند، به تفکر عمیق‌تر تشویق می‌کند. (Publishers Weekly)
– داستانی مهیج و فضایی که با توصیفاتش از یک زمین متروک و تصمیمات دشوار زیگ، خوانندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. (Kirkus Reviews)

کتاب شش لول مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های مهیج، رازآلود و تاریخی از خواندن کتاب شش لول لذت خواهند برد.

مارکوس سجویک را بیشتر بشناسیم:

مارکوس سجویک (Marcus Sedgwick) در سال 1968 در انگلستان به دنیا آمد و توانست خود را از جایگاه یک کتاب‌فروش معمولی به نویسندگی برساند. آثار وی معمولا سبک علمی تخیلی، تاریخی و رازآلود دارند و عمده‌ی شهرت سجویک نیز به دلیل همین عناصر است. نخستین رمان مارکوس که «احمق‌ها» نام دارد در سال 2000 منتشر شد و به واسطه‌ی آن جایزه‌ی برانفورد بواس را به دست آورد. از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی مانند «ده قرن عاشقی»، «سرخی خون، سفیدی برف»، «جنگل جهنمی»، «تپانچه» و… اشاره کرد.

در بخشی از کتاب شش لول می‌خوانیم:

می‌توانید فقط با فکر کردن به چیزی حسش کنید، ببینیدش و بویش را حس کنید؟

همان‌طور که زیگ داشت فکر می‌کرد چه بگوید که بلایی سرش نیاید، دید نمی‌تواند به چیزی جز کلت فکر کند. انگار کلت داشت از توی پستو صدایش می‌کرد و گرچه اسلحه سه متر آن‌ورتر توی جعبه‌ی چوبیِ در بسته بود، می‌توانست وزن فلز سرد را توی دستش، بوی روغن و فلز و حتی بوی دلپذیر باروت سوخته را حس کند که آن قطعه‌ی کوچک مرگبار را به طرف ولف پرتاب کرده بود.

زیگ گاهی از این فکر که چطور گلوله تا این حد ویرانگر بود حیرت می‌کرد، از این فکر که چطور چیزی به این کوچکی می‌توانست به این راحتی آدم را بکشد، حتی اگر به قلب یا سر آدم نمی‌خورد. تا روزی که اینار برایش توضیح داد نیروی فراوان گلوله به هر‌چه می‌خورد، حفره‌ای به بزرگی یک مشت، شاید هم بزرگ‌تر تویش باز می‌کرد. اگر آن چیز گوشت انسان بود، دوباره سر جایش برمی‌گشت، اما دیگر کار از کار گذشته بود و خون زیادی هم از آدم رفته بود.

زیگ به ولف خیره شده بود، اما نمی‌دیدش. تنها چیزی که می‌دید کلت بود، چخماق عقب رفته، حاضر و آماده برای کوبیده شدن به فشنگ و هدف در مقابل نوک لوله. سال‌ها از آخرین باری که اسلحه را در دست گرفته بود می‌گذشت، اما تصویر همه‌چیز توی ذهنش واضح و روشن بود.

ولف منتظر جواب سؤالش بود. به صندلی‌اش تکیه داد و دوباره شش‌لولش معلوم شد، شش‌لولی که در غلافش کنار کمر او کمین کرده بود. ولف دستش را کنار اسلحه گذاشت، معلوم بود که می‌خواهد نشانش بدهد. دستش به قبضه‌ی اسلحه رسید و انگشتانش را روی ماشه کشید، اما گذاشت سر جایش باشد.





معرفی و دانلود کتاب شش لول: غریبه‌ای خطرناک، طلای دزدی و اسلحه‌ای پر | مارکوس سجویک