دسته‌بندی نشده · ژوئن 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب شکلات وحشی | لورا ریسا | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب شکلات وحشیآیا آماده‌ی سفر به دنیایی شکلاتی هستید؟! کتاب شکلات وحشی به قلم لورا ریسا، داستان پسر کوچولویی به نام کوکو را به تصویر می‌کشد که به دنبال رویاهای عجیبی که می‌بیند به جنگال آمازون می‌رود تا مغازه شکلات‌فروشی مادرش را که در حال ورشکستگی است نجات دهد. این داستان جذاب برنده جوایز ادبی متعددی شده است.

درباره کتاب شکلات وحشی

کوکو، پسر کوچولوی کتاب شکلات وحشی (Tree of Dreams)، علاقه زیادی به شکلات دارد. کوکو و مادرش یک مغازه شکلات‌فروشی به نام ال کورازون دارند که کلی شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه دارد. البته اوضاع مغازه کمی کساد شده. یک روزهایی کوکو به مادرش کمک نمی‌کند و در آشپزخانه به ساختن شکلات‌های وسوسه‌انگیز جدید مشغول می‌شود. در کنار کسادی ال کورازون مشکلات دیگری هم وجود دارد، مثلاً یکی از این مشکلات، دوست شکلات‌ساز کوکو به اسم لئو است.

لئو مهارت زیادی در کارش دارد اما مدتی است که دیگر با کوکو حرف نمی‌زند. چیزی تا ورشکستگی کوکو و مادرش باقی نمانده و به نظر می‌آید کاری از کسی ساخته نیست. اما یک شب کوکو در خواب صداهایی می‌شنود. صدای درختی از جنگل‌های آمازون که او و لئو را برای یافتن گنجی که در خود دارد دعوت می‌کند. کوکو و لئو تصمیم می‌گیرند درخت رویایی را پیدا کنند و ال کورازون را از ورشکستگی نجات بدهند. اما آیا موفق می‌شوند؟

لورا ریسا (Laura Resau) در این اثر موفق و تحسین‌شده به اهمیت موضوع تداوم عشق، دوستی، تعامل و اهمیت دادن به یکدیگر می‌پردازد و البته از زیبایی‌ها و اهمیت طبیعت نیز سخن می‌گوید. همچنین او با قلمی زیبا و روان نوجوانان را با خود همراه می‌کند تا داستان شیرین این دو دوست قدیمی را تا انتها دنبال کنند.

جوایز و افتخارات کتاب شکلات وحشی

– بهترین کتاب کودک سال کالج بانک استریت
– برنده جایزه کتاب Colorado
– نامزد جایزه Green Earth Book در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب شکلات وحشی

– این داستان پرجنب‌وجوش سحرآمیز است. (Kirkus Reviews)

– یک داستان جادویی… [خوانندگان] ممکن است ناگهان ببینند در حال پاک کردن اشک‌هایشان هستند. (Publishers Weekly)

– این کتاب فرصتی را برای بحث در مورد جنگل‌زدایی، و فعالیت‌هایی که می‌‌توان برای محافظت از این بخش حیاتی در سلامت کره زمین انجام داد، ارائه می‌دهد. (School Library Journal)

– کتاب شکلات وحشی یادآور این است که همه ما به هم متصل هستیم و زمین به همان اندازه که ما به او نیاز داریم او نیز به ما نیاز دارد و شکلات، مانند عشق، همه چیز را بهتر می کند. (لورن میراکل، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب شکلات وحشی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب جذاب و خواندنی به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی پیشنهاد می‌شود.

لورا ریسا را بیشتر بشناسیم

لورا ریسا نویسنده رمان‌های برجسته‌ای نظیر «ملکه رعدوبرق» است که از تجربیات خود او از زندگی در روستاهای مکزیک برگرفته شده. کتاب‌های لورا جوایز ایالتی و کتابخانه‌ای و نقد‌های ستاره‌دار متعددی را به خود اختصاص داده‌اند. ریسا نویسنده مجموعه تحسین‌شده نوت‌بوک‌ هم هست.

در بخشی از کتاب شکلات وحشی می‌خوانیم

توی دلم می‌خندم و نگاهی به لئو می‌اندازم. دیگر تابش را نمی‌چرخاند و روی صندلی لاستیکی تاب نشسته و قوز کرده. خودش را جمع‌تر و جمع‌تر می‌کند و انگار دارد در خودش فرومی‌رود. به‌جای اینکه به چشمان خیره‌ی من نگاه کند، تلفن‌همراهش را از جیبش بیرون می‌آورد و همین‌جوری، تقریباً درمانده، شروع می‌کند به بالا و پایین کردن صفحه.

لئو همیشه در موقعیت‌های اجتماعی اولش ساکت است. در ال‌کورازون هم به‌ندرت به مشتریان جدید نزدیک می‌شد، درصورتی‌که من می‌توانستم با انرژی و اعتماد‌به‌نفس به‌سمتشان بروم و با آن‌ها نیم ساعت درباره‌ی شیوه‌های اخلاقی صنعت شکلات گپ بزنم. یک‌دفعه به نظرم آمد که حتماً حتماً باید این حقیقت را به یاد لئو بیندازم و برای کیتلین روشن کنم که لئو را بهتر از هر انسان دیگری در کل این جهان می‌شناسم.

به کیتلین گفتم: «من و لئو سال‌هاست بهترین دوست هم هستیم. عملاً از وقتی اندازه‌ی دونه‌ی کاکائو بودیم و مامان‌هامون توی…» اینجا سکوت کردم. لئو این روزها آن‌قدر نسبت به خودش از نگاه دیگران حساس بود که احتمالاً دلش نمی‌خواست درباره‌ی رحم مادرش صحبت کنم. مغزم را زیرورو کردم تا کلمه‌ی هم‌معنی‌اش را پیدا کنم، زهدان و اعضای داخلی بدن رد شد و بالاخره حفره‌ی شکمی را انتخاب کردم.

کیتلین صورتش را در هم کشید. لئو بیشتر به‌سمت پایین تاب جمع شد و به تلفن‌ همراهش زل زد؛ انگار آرزو می‌کرد تلفنش دروازه‌ی ورود به بُعد دیگری باشد.

قلبم مثل قلب گنجشک تند و تندتر می‌زد. خیلی زود باید موضوع را عوض می‌کردم. به اطراف نگاه کردم و چشمم به شن زمین‌بازی زیر پایم افتاد. وقتی اوضاع خوب پیش نمی‌رود، به نظرم خوب است که منطقی به مشکل نگاه کنی. با الهام از همین تفکر، یک مشتِ پُر شن برداشتم.
فهرست مطالب کتاباِل‌کورازون
قلب زیرزمین
درخت سیبا
درخت رؤیا
درخت سیبا
جادو
درخت جهانی
درخت سیبا
به‌سوی ناشناخته‌ها
درخت سیبا
تیر زهرآلود
پشت پرده
در دریای بروکلی
پیراناها
درخت سیبا
کاکائو
جنگل شب
درخت سیبا
دی‌ان‌ای و کهکشان راه شیری
پارک بازی واقعی
درخت سیبا
قتل‌عام
درخت سیبا
آبشار
راز گالی
درخت سیبا
بای
گل ستاره‌
درخت سیبا
جگوار
جادوی بازی
وداع
درخت سیبا
گنج
حال الان دلم
درخت سیبا
یادداشت نویسنده
یادداشتی درباره‌ی تلفظ‌ در زبان بومی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده





معرفی و دانلود کتاب شکلات وحشی | لورا ریسا | انتشارات پرتقال