دسته‌بندی نشده · ژوئن 27, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید | آلن دوباتن | موسسه فرهنگی کتاب یاران فناور



معرفی کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌ایدعنوان کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید خود گویای همه‌چیز است! آلن دوباتن در اثر حاضر به سراغ مسائلی رفته که جای خالی آن‌ها شدیداً در میان واحدهای درسی حس می‌شود؛ این که چگونه خود را برای زندگی بزرگسالانه آماده کنیم، آرام‌تر و شادتر باشیم و در نهایت این که زندگی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنیم. اثر حاضر یکی از عناوین خواندنی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی است.

درباره کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید

به کارگاه یکسان‌سازی و کشتن خلاقیت خوش آمدید! اینجا مدرسه است؛ راستش را بخواهید جای چندان خوبی هم نیست. نمی‌خواهیم انکار کنیم که مدرسه گاه‌وبی‌گاه باعث رشد دانش‌آموزها هم می‌شود، اما آنچه حائز اهمیت است، این است که مدرسه بچه‌ها را برای خوب زندگی کردن آماده نمی‌کند. در عوض تا دلتان بخواهد به آن‌ها معادلات پیچیده و چیزهایی از این دست را آموزش می‌دهد.

مدرسه اغلبْ ما را به کارهایی مجبور می‌کرد که دوست نداشتیم. در چنین محیطی نه محبت‌ها نامشروط هستند و نه تفاوت‌ها دیده می‌شوند. شما باید به خود دروغ بگویید، از استعدادهایتان دست بکشید و تفاوت‌های فردی خود را نادیده بگیرید تا در این صورت تبدیل شوید به بچه‌ی خوب و دانش‌آموز منضبط. مدرسه کابوس‌های بدی را برای دانش‌آموزان به جا می‌گذارد و اغلب ابزارهای لازم برای ورود به زندگی بزرگسالانه را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد.

چه باید کرد؟ آن همه عمری که پای درس و مدرسه و امتحان صرف کردیم، هیچ حاصلی نداشت؟ البته که مدرسه به ما چیزهای زیادی آموخت. ریاضی، انگلیسی، علوم و جغرافیا. اما ما از طریق این دروس برای زندگی در جامعه آماده نشدیم، بلد نیستیم راه خودمان را در جهان بیرون پیدا کنیم و نمی‌دانیم هنگامی که رمق زندگی‌کردنمان کم می‌شود و واقعیت ترک نازکی برمی‌دارد، باید چه بکنیم.

حقیقت این است که همه‌ی درس‌های مهم زندگی روی تخته سیاه نوشته نمی‌شوند! کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید (What They Forgot To Teach You At School) یکی از عناوین مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی با نظارت آلن دوباتن است. در اثر نام‌برده به چیزهایی پرداخته می‌شود که معلمانمان فراموش کرده‌اند در مدرسه به ما آموزش دهند. از مهارت ارتباط موثر و کنترل خشم گرفته تا مهربانی و دوست داشتن خود.

آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید اولین بار در سال 2021 منتشر شد و توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. این کتاب به همت انتشارات اندیشه آگاه به صورت کتابی صوتی درآمده و مهدی افشاریان خوانش آن را برعهده داشته است. این شما و این راهنمایی عملی برای آموختن مهارت‌های زندگی.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آن‌ها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.»

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید

– راهنمایی عملی برای رویارویی با چالش‌های واقعی زندگی در قرن بیست و یکم! (Waitrose Weekend)
– درس‌هایی مفید برای به حداقل رساندن آسیب‌هایی که به خودمان و دیگران می‌زنیم. (Irish Times)
– کتابی درخشان درباره ضروری‌ترین و مهم‌ترین موضوع دنیا! (Jo Good, BBC London)

کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های ژانر توسعه‌ی فردی و خودسازی علاقه‌مندید، کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و… می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن (Alain de botton)، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است.

دوباتن در سال 2008 عضو هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی شد. از مهم‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیروسفر»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «هنر همچون درمان»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «یک هفته در فرودگاه» و «در باب مشاهده و ادراک» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید می‌شنویم

هنگامی‌که پی می‌بریم مهربانی این قدرت را دارد که فردی را از احساس حقارت نجات دهد، روی مهربان بودن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. شاید در آغاز، مانند دوران کودکی که فکر می‌کردیم بسیار شجاع هستیم و هیچ‌کس توان شکست دادن ما را ندارد، تصور کنیم واکنش‌های دیگران اصلاً برایمان مهم نیست و ما تحت تأثیر رفتارها و واکنش‌های آن‌ها قرار نمی‌گیریم، یا به خود می‌گوییم قوی‌تر از آنی هستم که از واکنش‌های مردم ناراحت شویم. به‌تدریج که بزرگ‌تر می‌شویم ممکن است نیازهای خودمان را بهتر بشناسیم و دردهایمان را صادقانه‌تر احساس کنیم و آن‌ها را لاپوشانی نکنیم. در این حالت متوجه شویم که به‌شدت تحت سلطه واکنش‌های همه افرادی هستیم که با آن‌ها تعامل داریم.

ممکن است متوجه شویم که در پایان یک روز کاری غمگین و بی‌حال شده‌ایم، زیرا چند ساعت قبل زمانی که در جلسه‌ای در حال سخنرانی بودیم، یکی از همکاران به‌وضوح به ساعت خود نگاه کرد. یا صادقانه می‌پذیریم که وقتی به یکی از دوستانمان زنگ زدیم و او جواب ما را نداد ناراحت شدیم؛ و یا هفته پیش برای حل مشکل دوستی زحمت بسیار زیادی کشیده‌ایم و از اینکه او صرفاً با یک پیامک بسیار کوتاه از ما تشکر کرده رنجیده‌ایم.

این بار وقتی خودمان صاحب فرزندی می‌شویم، می‌توانیم از فرزندمان بخواهیم حتماً نسبت به محبتی که از مادربزرگ دیده تشکر کند، اما این بار دلیل این تشکر را نیز به او بگوییم: اگر ما از مادربزرگ تشکر نکنیم ممکن است ناراحت شود، ممکن است فکر کند آدم باارزشی نیست و کارهایی که انجام می‌دهد قابل‌ستایش نیستند، ممکن است فکر کند مادربزرگ خوبی نیست و غیره. دنیای مهربان‌تر شاید دنیای زیباتری نباشد اما می‌تواند برای غلبه بر احساس ناامیدی، حقارت و بی‌ارزشی، هرچند به میزان کوچک، مفید باشد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید | آلن دوباتن | موسسه فرهنگی کتاب یاران فناور