دسته‌بندی نشده · ژوئن 7, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول | لوسی مود مونتگمری | آوانامه



معرفی کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اولقصه‌ای ماندگار و پرعشق از دختری با موهای قرمز… کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول به قلم لوسی مود مونتگمری، داستان دختری یتیم و پرشور را به تصویر می‌کشد که در پی اشتباهی به یک مزرعه سرسبز می‌رود و فرزندخوانده خواهر و برادر میانسالی می‌شود. این رمان محبوب با بیش از 50 میلیون نسخه فروش، جلد اول از مجموعه داستان‌های آنی شرلی به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول:

هیچکس فکری را نمی‌کرد که دختری کک و مکی و لاغر با موهای بلند قرمز خود وارد خانه‌ی ماریلا و متیو کاتبرت شود. خواهر و برادری مزرعه‌دار که صاحب مِلک گرین گیبلز هستند و به خاطر سختی کار تصمیم می‌گیرند پسر بچه‌ای زرنگ و قوی را از یتیم‌خانه به فرزندی قبول کنند تا کمک حال آن‌ها باشد. اما برحسب اتفاق متیو زمانیکه به دنبال پسرک می‌رود، با آنی شرلی یازده ساله روبه‌رو می‌شود و از سر مهربانی و رودربایستی این دخترک پرشور و پرحرف را به جزیره پرنس ادوارد می‌آورد. پس از این اتفاق است که قصه شیرین و دوست داشتنی کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول (Anne of Green Gables) آغاز می‌شود. روایتی دلگرم‌کننده از مفهوم خانواده، عشق و دوستی…

شما در ادامه داستان کم کم با شخصیت‌ها آشنا خواهید شد و روایت‌های جذاب آنی شرلی از خانه، شهر، مدرسه و زندگی‌اش با کاتبرت‌ها را خواهید شنید. به‌علاوه قصه این رمان که در اواخر قرن نوزدهم می‌گذرد، به خوبی توانسته شرایط فرهنگی و اجتماعی آن دوران را به تصویر بکشد و گزارشی از شهرهای کوچک و دهکده‌های کانادا ارائه دهد.

لوسی مود مونتگمری هنگام نگارش این رمان از چند موضوع الهام گرفته است؛ ابتدا یادداشت‌هایی قدیمی از خواهر و برادری که آن‌ها هم به اشتباه دختری یتیم را به سرپرستی می‌گیرند، دوم تجربیات دوران کودکی خودش در جزیره پرنس ادوارد کانادا، و سوم چهره ایولین نسبیت، بازیگر و مدل آمریکایی، که تصویر آن در مجله متروپولیتن نیویورک منتشر شده بود و مونتگمری چهره‌ی آنه شرلی را براساس آن ترسیم کرد.

درباره مجموعه کتاب‌های آنی شرلی:

این مجموعه کتاب از هشت رمان تشکیل شده که آنی شرلی» شخصیت اصلی آن است و داستان زندگی او از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌شود. نگارش این آثار از سال 1908 تا 1921 به طول انجامیده و همواره در طول این مدت از سوی منتقدان و مردم تحسین شده است. به علاوه داستان‌های آنی شرلی تاکنون به بیش از 36 زبان دنیا ترجمه شده و فروشی میلیونی در سراسر جهان داشته است.

عناوین هشت رمان این مجموعه به ترتیب عبارتند از: «آن در گرین گیبلز، آن در اونلی، آن در جزیره، آن در خانه رؤیاها، آن در ویندی پاپلز، آن در اینگل ساید، دره رنگین کمان، ریلا در اینگل ساید»

آثار هنری اقتباس شده از کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول:

تاکنون چندین فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی، انیمیشن و نمایشنامه‌های موزیکال از روی این کتاب ساخته شده‌اند. با این حال ما در ادامه گزیده‌ای از اقتباس‌های هنری برجسته را به شما معرفی می‌کنیم.

– مجموعه فیلمی با اقتباس از این رمان در طی سال‌های 1985، 1987، 2000 و 2008 به کارگردانی کوین سالیوان و استفان اسکاینی ساخته شد.

– کشور ژاپن در سال 1979 انیمیشنی با اقتباس از کتاب آن شرلی با موهای قرمز ساخت که در کشورمان ایران نیز با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد.

– مجموعه انیمیشنی در 26 قسمت در سال 2001 محصول کشور کانادا با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.

– رمان جاودان لوسی مود مونتگمری در سال 2017 تا 2019 دستمایه‌ی ساختی سریالی به نام Anne With An E قرار گرفت که امتیاز خوبی از سوی بینندگان دریافت کرد.

کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان با شنیدن قصه‌ی این رمان محبوب لحظات لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد. با این حال به خاطر جذابیت بالای داستان‌های آنی شرلی هر فردی در هر سنی می‌تواند از این کتاب لذت ببرد.

لوسی مود مونتگمری را بیشتر بشناسیم:

او یک از برترین نویسندگان زن در جهان بود که به خاطر نوشتن مجموعه داستان‌های آن شرلی به شهرت و محبوبیت رسید. لوسی مود مونتگمری (Lucy Maud Montgomery) در سال 1874 در جزیره‌ پرنس ادوارد در کانادا به دنیا آمد. او پس از تجربیات عشقی گوناگون با یک کشیش ازدواج کرد و دارای سه فرزند شد. این نویسنده بزرگ پس از نوشتن رمان‌های محبوب خود و نگارش تعداد زیادی داستان کوتاه و مقاله، سرانجام در سال 1942 در شهر تورنتو از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول می‌شنویم:

در آن ده دقیقه خیلی به متیو سخت گذشت. او در تاریک و روشن یکی از بعدازظهرهای سرد ماه دسامبر به آشپزخانه آمده و روی یک صندوق چوبی نشسته بود تا پوتین‌هایش را دربیاورد اما نمی‌دانست که آنی و گروهی از همکلاسی‌هایش در اتاق نشیمن مشغول تمرین نمایش ملکه پری‌ها بودند. همان موقع آن‌ها درحالیکه می‌خندیدند و باهم حرف می‌زدند، وارد آشپزخانه شدند اما متیو را ندیدند. چون او درحالیکه در یک دستش پوتین و در دست دیگرش پاشنه کش بود، با خجالت خودش را در تاریکی پشت صندوق پنهان کرد. و در طول همان ده دقیقه‌ای که گفتیم، آن‌ها را که کلاه و ژاکت‌هایشان را می‌پوشیدند و درباره نمایش و کنسرت حرف می‌زدند تماشا کرد.

آنی مانند بقیه با چشمانی درخشان و چهره‌ای بشاش میان دخترها ایستاده بود. متیو ناگهان احساس کرد بین آنی و همکلاسی‌هایش تفاوتی وجود داشت. آنچه او را نگران می‌کرد، آن بود که احساس می‌کرد آن تفاوت نباید وجود داشته باشد. آنی چهره‌ای گشاده‌تر و چشمانی درشت‌تر از بقیه داشت و اندامش نیز ظریف‌تر بود. آن ویژگی‌‌ها حتی از نگاه خجول متیو هم پنهان نمی‌ماند. اما آنچه او را آزار می‌داد هیچ یک از این مسائل نبود. پس چه می‌توانست باشد؟





معرفی و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز – کتاب اول | لوسی مود مونتگمری | آوانامه