دسته‌بندی نشده · فوریه 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی اثریا | نیما اکبرخانی | گروه فرهنگی سماوا



معرفی کتاب صوتی اثریاروایتی متفاوت از جنگ بزرگ سوریه! نیما اکبرخانی در کتاب صوتی اثریا با زبانی طنزآمیز داستان میدان جنگ سوریه و خاطرات شهدای مدافع حرم را بازگو می‌کند.

درباره کتاب صوتی اثریا:

تا به امروز حدود یک دهه از جنگ سوریه می‌گذرد و می‌توان گفت ایران نیز نقش بزرگ و اثرگذاری در این جنگ ایفا کرده است. اما روایات زیادی از این اتفاق مهم تاریخی وجود ندارند و تنها برخی از خاطرات و روایات مستندگونه از زبان مادران و همسران شهدا در دست است. اما آیا این روایات و خاطرات می‌توانند تمام ابعاد گسترده این جنگ را در بر بگیرند؟

کتاب اثریا را می‌توان اثری خاص و موفق در این حوزه به شمار آورد که به‌نوعی متفاوت عمل کرده و در قالب یک رمان بسیاری از ناگفته‌های جنگ سوریه را به تصویر کشیده است. این کتاب با طنزی اثرگذار به بیان موقعیت‌های تلخی که رزمندگان تجربه کردند پرداخته است. با شنیدن این داستان خود را در موقعیت اضطراب‌آور و خشونت‌آمیز جنگ تصور خواهید کرد.

شهدایی که در این داستان توصیف می‌شوند بسیار با توصیفات کلیشه‌ای دیگر روایات تفاوت دارند و مناطق جنگی نیز با شیوه‌ای جدید برایتان توصیف می‌شوند. کتاب صوتی اثریا ماجرا را از قبل از جنگ تعریف می‌کند و کم‌کم شما را به دل خط حمله وارد می‌کند و در فضایی وهم‌آلود تجربه‌های حقیقی را به تصویر می‌کشد.

کتاب حاضر بعد از انتشار با واکنش‌های متفاوتی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد. بعضی از منتقدین به تحسین از آن پرداختند و نویسنده را به دلیل شجاعتش در روایت متفاوت ستودند. برخی دیگر نیز مخالف این شیوه بودند و آن را با اهداف مدافعان حرم متناقض می‌دانستند. با وجود تمام نقدها و تحسین‌ها این اثر را می‌توان شروعی جدید در عرصهٔ ادبیات مقاومت به شمار آورد.

کتابی که با دوری از سبک یکنواخت روایت زندگی شهدا از زبان همسرانشان، به شکل ملموس‌تری فضای خشن جنگ را برای مخاطب بازآفرینی کرده است. نیما اکبرخانی، نویسندهٔ این کتاب عقیده دارد زندگی افرادی که در این راه شهید شدند، به‌غیراز ابعاد معنوی دارای وجوه دیگری نیز است که بسیار کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

او این پیام مهم را به شما می‌رساند که رزمندگان به جز امور مربوط به جنگ و مستحبات دینی، باقی زمان خود را مثل دیگران می‌گذرانند و همین موضوع داستان را طبیعی‌تر و جذاب‌تر جلوه داده است. مکان روی دادن این داستان اثریا است؛ روایت‌هایی مستند از شخصیت‌هایی که به آنجا رفتند و تجربه‌هایی که از سر گذراندند. سیر جذاب و نفس‌گیر داستان به‌قدری است که از همان ابتدا شما را درگیر می‌کند و می‌توان گفت این سیر صعودی تا پایان داستان به همین شکل پیش می‌رود.

کتاب صوتی اثریا مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید در درمورد زندگی و خاطرات شهدای مدافع حرم بیشتر بدانید، شنیدن کتاب صوتی اثریا برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی اثریا می‌شنویم:

دروغ چرا، زدن تانک با کورنت کار راحتیه. ولی زدن تانک با بقیهٔ تجهیزات کار خیلی خیلی سختیه. بیشتر مواقع غیرممکنه. بقیه هم که نمی‌دونن. این‌طوری بود که امروز من بین دار و دستهٔ طیار شدم یه ابرقهرمان! سه تا تانک از توی خط جبههٔ النصره دراومد. هم‌زمان من اومدم بیرون. تقابل ساده و خیلی وحشتناکی بود. درگیری بین سه تا تانک تی 72 بود با یه قبضه کورنت.

خب وقتی موشک ساخت سال 1998 باشه و تانک ساخت 1973 نتیجهٔ بازی معلومه. تو این دوره و زمونه یه سال تفاوت تکنولوژی خودش خیلیه. چه برسه به 25 سال. همون تانکی که کابوس رزمنده‌های جنگ ایران و عراق بود و دشمن بعثی باهاش ضربه‌های سختی می‌زد، الان به‌راحتی میشه تابوت آهنی خدمهٔ خودش.

منم یکی یکی زدمشون. کلا کار سختی نیست. باید یه به علاوهٔ سبز رنگو روش نگه داری، باقی کارارو خودش میکنه. وقتی دشمن با سه تا تانک حمله میکنه و تو چهارتا موشک داری، قطعا برندهٔ بازی معلومه!





معرفی و دانلود کتاب صوتی اثریا | نیما اکبرخانی | گروه فرهنگی سماوا