دسته‌بندی نشده · مارس 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی اسرار کیهانی | نیل دگراس تایسون



معرفی کتاب صوتی اسرار کیهانیاگر دوست دارید بدانید ما از کجا آمده‌ایم و جهان چگونه شکل گرفت، کتاب صوتی اسرار کیهانی نوشتهٔ نیل دگراس تایسون کیهان‌شناس مشهور و جیمز ترفیل، فیزیک‌دان آمریکایی را گوش کنید. این کتاب به بسیاری از سؤالاتی که دربارهٔ ماهیت انسان و چگونگی حضورمان در این جهان در ذهن دارید، پاسخ می‌دهد.

دربارهٔ کتاب صوتی اسرار کیهانی:

کیهان و جهان هستی به‌عنوان گنجینه‌ای از پرسش‌های بی‌پایان در ذهن کنجکاو جمعی ما جایگاه خاصی دارد. جهان هستی را همچنین می‌توان منبعی از جهل بی‌پایان جمعی ما به شمار آورد. در شکاف میان اعماق کنجکاوی انسان و محدودیت‌های جهل او، مجموعه‌ای از پرسش‌ها وجود دارد که همهٔ ما آن‌ها را پرسیده‌ایم یا آن‌ها را از ما پرسیده‌اند، اما هیچ‌کس پاسخی برای این پرسش‌ها ندارد.

نیل دگراس تایسون و جیمز ترفیل عقیده دارند پاسخ‌های احتمالی به این سؤال‌ها اکثرا ناقص یا ناکافی هستند. این نویسندگان در کتاب اسرار کیهانی (Cosmic Queries) به شما می‌گویند برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها می‌توانیم به زمین اطرافمان و آسمان‌ها بنگریم تا با اطمینان و کمی حس غرور جواب سؤالاتمان را از کائنات دریافت کنیم.

با شنیدن این کتاب پاسخ عمیق‌ترین پرسش‌هایی را که تا به امروز درباره کیهان و جهان هستی داشته‌اید درمی‌یابید. همچنین در میان جملات شگفت‌انگیز آن به درون گرداب شک و تردید نفوذ خواهید کرد و منبع حقیقی بسیاری از شگفتی‌های جهان را در خواهید یافت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اسرار کیهانی:

– منبعی غنی و فریبنده. (بوک‌لیست)
– جشنی پرجنب‌وجوش از تحقیق علمی که تصاویری درخشان دارد. (کیرکاس ریویو)
– کتابی که به‌دقت سازمان‌دهی شده و به‌خوبی نوشته شده است. (لیتاندلایف)
– من عاشق نیل دگراس تایسون هستم. شما می‌توانید لذت او را در هر چیزی که مربوط به فضاست و عشق او را نسبت به‌اشتراک‌گذاری دانشش احساس کنید. (بوکس کوکس لوکس)

کتاب صوتی اسرار کیهانی مناسب چه کسانی است؟

اگر علاقه دارید از اسرار کیهانی سر دربیاورید و کتابی بخوانید که شما را با شگفتی‌های کیهان آشنا کند، کتاب صوتی اسرار کیهانی مناسب شماست.

با نویسندگان کتاب صوتی اسرار کیهانی بیشتر آشنا شویم:

نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) در هفته‌ای که ناسا تأسیس شد به دنیا آمد. او از نه‌سالگی و پس از بازدید از موزهٔ تاریخ طبیعی آمریکا به کیهان‌شناسی علاقه‌مند شد. این نویسنده و اخترفیزیک‌دان آمریکایی مدرک دکتری خود را از دانشگاه کلمبیا در رشتهٔ اخترفیزیک دریافت کرده است. «اخترفیزیک برای افراد بی‌قرار» و «راز آفرینش جهان هستی» از دیگر کتاب‌ها تایسون هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

جیمز ترفیل (James Trefil) فیزیک‌دان اهل ایالات متحدهٔ آمریکا و نویسندهٔ بیش از 50 عنوان کتاب است. او تمرکز خود را بر نگارش کتاب‌های علمی برای عموم مردم گذاشته است و از او کتاب‌های «از اتم تا کوارک»، «چرا علم؟ رسیدن به سواد علمی»، «لحظهٔ آغاز» و… به فارسی برگردانده شده است.

جوایز و افتخارات نیل دگراس تایسون:

– دریافت مدال تعالی از دانشگاه کلمبیا در سال 2001
– دریافت مدال خدمات عمومی ممتاز ناسا در سال 2004
– برنده جایزه نویسندگی علمی در سال 2005
– برنده جایزه یادبود کلوپشتگ در سال 2007
– برنده جایزه اسحاق آسیموف از انجمن انسان‌گرایان آمریکا در سال 2009
– کسب عنوان جذاب‌ترین اخترفیزیک‌دان زنده توسط مجله People در سال 2000
– کسب عنوان یکی از 100 رهبر فناوری بانفوذ در نیویورک توسط سردبیران مجله Crain در سال 2001

در بخشی از کتاب صوتی اسرار کیهانی می‌شنویم:

صحبت درباره پایان جهان در اصطلاحات نظری انتزاعی یک چیز است، اما تصور اینکه آن برای یک ناظر روی زمین چگونه به نظر می‌رسد کاملاً فرق دارد. برای بحث در این باره، بیایید وانمود کنیم که این ناظر به‌درستی از قوانین فیزیک که همه چیز را به ارمغان می‌آورند محافظت می‌کند، و دارای طول عمر کافی برای تماشای کل نمایش است. اگرچه آنچه در آسمان می‌بینیم ممکن است با انواع مختلف آتش‌بازی تداعی شود، اما تأثیر کلی این خواهد بود که آسمان به‌تدریج تاریک می‌شود. نقل‌قول سر ادوارد گری که در ابتدای جنگ جهانی اول تکرار شده، ویران شدن جهان آینده را به تصویر می‌کشد.

چند میلیارد سال اول غیر استثنایی خواهد بود زیرا خورشید به‌تدریج روشن می‌شود و زمین اثرات همراه با آن را احساس می‌کند. اما پس از آن، ما شروع به مشاهده چیز جدیدی در آسمان خواهیم کرد. همان‌طور که کهکشان آندرومدا برای آماده‌شدن برخورد با کهکشان راه شیری نزدیک می‌شود، به مسیر نوری بزرگ‌تر و بزرگ‌تری تبدیل می‌شود. با نزدیک شدن به برخورد شکل آندرومدا و همچنین کهکشان راه شیری، تحت‌تأثیر جاذبه گرانشی متقابل ما، شروع به تغییر شکل در آسمان خواهند کرد. به‌اندازه کافی عجیب است، همان‌طور که اشاره کردیم. برخوردهای زنجیره‌ای کهکشان‌ها احتمالاً تأثیر زیادی بر خورشید یا منظومه شمسی ما نخواهد داشت. ستارگان آن‌قدر گسترده‌اند که اهمیتی ندارند. هنگامی که خورشید به‌عنوان یک غول سرخ و سپس یک کوتوله سفید وارد مراحل نهایی خود می‌شود، متوجه چیز دیگری خواهیم شد: ستارگان شروع به ناپدیدشدن می‌کنند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی اسرار کیهانی | نیل دگراس تایسون