دسته‌بندی نشده · می 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد | جودیت ویورست | آوارسا



معرفی کتاب صوتی الکساندر و یک روز بدکتاب صوتی الکساندر و یک روز بد اثری جایزه برده به قلم جودیت ویورست است. در این داستان طنز به ماجرای بدترین روز الکساندر گوش می‌سپاریم؛ روزی که به موهایش آدامس چسبیده، در مدرسه بدبیاری آورده و دوست صمیمی‌اش به او گفته که دیگر دوست صمیمی‎‌اش نیست! و البته هزار و یک بدشانسی دیگر… راستی اگر شما جای او باشید در چنین شرایطی چه می‌کنید؟ نگارنده در این کتاب به کودکان می‌آموزد در مواجهه با یک روز بد باید چه واکنشی داشته باشند.

درباره کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد:

آن روز، روز الکساندر نبود. این را از همان لحظه که چشم‌هایش را باز کرد، فهمید. روی تختش دراز کشیده بود که متوجه شد با آدامسی در دهان خوابش برده و حالا آدامس به موهایش چسبیده. وقتی از جایش بلند شد، پایش روی اسکیت‌بردش رفت و محکم زمین خورد. ماجرای بدبیاری‌های الکساندر به همین‌جا ختم نشد. وقتی که ژاکت موردعلاقه‌اش را اشتباهی در سینک دستشویی انداخت، دیگر حسابی مطمئن شد باید خودش را برای یک روز فاجعه‌بار آماده کند.

سر میز صبحانه، در سرویس مدرسه، در مطب دندان‌پزشک… بدشانسی پشت بدشانسی! شاید فکر کنید این ماجراهایی که تا اینجا برایتان تعریف کردیم، بدترین قسمت‌های کتاب الکساندر و یک روز بد (Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day) بوده؛ اگر چنین است، سخت در اشتباه هستید. بدترین قسمت روز، زمانی بود که الکساندر فهمید شام آن شب خوراک لوبیاست و این یعنی یک پایان مزخرف برای یک روز مزخرف! اگر شما یک روز بد داشته باشید، چه می‌کنید؟

جودیت ویورست (Judith Viorst) در کتاب حاضر به کودکان نشان می‌دهد که قرار نیست همه‌چیز باب میل ما عمل کند؛ گاهی بعضی روزها مطابق خواسته ما نیست و این مسأله آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم مشکل ایجاد نمی‌کند.

اقتباس فرهنگی از کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد:

فیلمی پرطرفدار با عنوان «الکساندر و یک روز فاجعه بار» در سال 2015 با اقتباس از این داستان، در ژانر کمدی – خانوادگی منتشر شد. همچنین انیمیشنی سی دقیقه‌ای با الهام از کتاب الکساندر و یک روز بد در سال 1990 و در ایالات متحده به نمایش در آمده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد:

– برنده‌ی کتاب کودک Georgia
– عنوان کتاب کودک شایسته از مرکز George C. Stone
– نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا

نکوداشت‌های کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد:

– مطمئناً خوانندگان در تمام سنین را مجذوب خود خواهد کرد. (Atheneum Books)
-داستانی که در قفسه کتاب هر کودکی قرار دارد. (آمازون)

کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد مناسب چه کسانی است؟

جودیت ویورست کتاب الکساندر و یک روز بد را برای کودکان 4 تا 8 سال به نگارش درآورده است.

با جودیت ویورست بیشتر آشنا شویم:

جودیت ویورست نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و روانکاوی آمریکایی است. او بیش از هر چیز برای کتاب‌هایش در حوزه‌ی کودک شناخته می‌شود. می‌توان گفت داستانی که اکنون مطالعه‌ی آن را معرفی کردید بیشترین شهرت را برای نگارنده‌اش رقم زده است. مجموعه کتاب‌های «الکساندر» از جمله‌ آثار پرطرفدار اوست. از او چندین کتاب شعر نیز منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد می‌شنویم:

برای شام لوبیا داشتیم و من از طعمش متنفر بودم. برای همین هیچ چیز نخوردم و گشنه موندم. از بیکاری روی مبل نشستم و تلوزیون رو روشن کردم. از شانس بَدَم، همه‌ی شبکه‌ها فیلم ترسناک پخش می‌کردن و من از این مدل فیلم‌ها اصلاً خوشم نمی‌اومد.

تصمیم گرفتم قبل از خواب دوش بگیرم تا خستگیِ اون روز بد رو از تنم بیرون کنم و با خیال راحت بخوابم. ولی حتی نتونستم یک حمومِ بدون دردسر هم داشته باشم. آب یکدفعه انقدر داغ شد که نزدیک بود پوستِ تنم بسوزه. نصف کثیف و نصف تمیز بیرون اومدم و خودم رو با حوله خشک کردم. بعد یک پیژامه که روش عکسِ قطار داشت رو پوشیدم. از اون پیژامه متنفرم، ولی هیچ لباس تمیز دیگه‌ای برای پوشیدن نبود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی الکساندر و یک روز بد | جودیت ویورست | آوارسا