دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی انواع زنان | ژان شینودا بولن | انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی



معرفی کتاب صوتی انواع زنانکتاب صوتی انواع زنان به قلم ژان شینودا بولن یکی از کتاب‌های پرفروش جهان به شمار می‌رود که نظریه و اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی تیپ‌های شخصیتی زنان در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها اسطوره‌های درونی‌تان را کشف نمایید.

درباره‌ی کتاب صوتی انواع زنان:

کتاب صوتی انواع زنان (Goddesses in everywoman) اثری روان‌شناختی است که به شرح موضوع کهن الگو‌ها در زنان می‌پردازد. در این کتاب صوتی شما با کهن الگوی درونی خود که همان الهه‌های یونان باستان هستند، آشنا می‌شوید و با بهره‌گیری از آن‌ها به شناخت ویژه‌ و منحصر به فردی از خود می‌رسید.

الهه‌های یونان باستان که عبارت‌انداز هرا، دمتر، هستیا، آرتمیس، آفرودیت، پرسفون و آتنا، هرکدام نماد یک نوع رفتار در زنان هستند. بولن، روان‌پزشکی است که سال‌ها در زمینه‌ی اساطیر باستانی به تحقیق و بررسی پرداخته و طی مشاوره‌های گوناگون خود، تجربه‌ی بسیاری در زمینه‌ی کهن الگو‌ها کسب کرده است.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که یک کهن الگو چیست؟ بعد از پیدایش علم روان‌شناسی در قرن 20، روانشناسانی مانند فروید و یونگ به بررسی اسطوره‌های باستانی یونان پرداختند. آن‌ها به این نتیجه دست یافتند که این اسطوره‌ها می‌توانند ابزار شناخت روحیات انسان‌ها باشند و به او در شناخت خود یاری رسانند.

ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در این کتاب صوتی می‌گوید که برخلاف عقیده یونگ، شخصیت ما از یک کهن الگو برگرفته نشده؛ بلکه رفتار ما در موقعیت‌های گوناگون می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کهن الگو‌های متفاوت و به‌نوعی متضاد باشد. البته معمولا در هر شخص یک کهن الگو‌ی غالب وجود دارد که تشخیص و مطالعه‌ی آن، می‌تواند به شناخت بهتر افکار و احساسات ما کمک نماید.

این کتاب صوتی یک تجربه درخشان است زیرا شناخت کهن‌الگوها باعث می‌شود تا ویژگی‌ها و خصوصیاتی را درباره‌ی خود بدانید که پیش از این هرگز از وجود آن‌ها آگاه نبودید.

شنیدن کتاب صوتی انواع زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب صوتی کهن الگو‌ها در زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با زبانی گویا و روان آن‌ها را در شناخت کهن الگوی درونی خود راهنمایی می‌کند. به این ترتیب با شنیدن این کتاب صوتی علت بسیاری از رفتار‌ها و افکارها برای‌تان آشکار می‌شود و سرانجام شما را به شناختی عمیق‌تر می‌رساند.

اگر از آن دسته از زنانی هستید که در پی کشف روحیات درونی خود هستند، شنیدن این کتاب می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف خود کمک کند.

ژان شینودا بولن را بیشتر بشناسیم:

ژان شینودا بولن در حیطه روانپزشکی و نویسندگی فعالیت دارد. او کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی نوشته است که برخی از عناوین کتاب‌های برجسته و درخشان او عبارت‌انداز: «انواع زنان»، «انواع مردان»، «پیام فوری از مادر زمین»، «روانشناسی زنان» و… .

در بخشی از کتاب صوتی انواع زنان می‌شنویم:

یک زن آرتمیسی که با اطمینان کامل مسیر خودش را دنبال می‌کند، تمام مدت احساس خوبی نسبت به خودش به‌عنوان یک شخص مستقل دارد و از زن بودن خود خوشحال است، معمولا میزان برابری از عشق لتو و تأیید زئوس را به همراه خود دارد تا نیروهای بالقوه آرتمیسی خود را «بالفعل» کند. برای این‌که یک زن آرتمیسی بتواند رقابت کرده و بدون درگیری به موفقیت برسد، تأیید والدینش ضروری است.

بسیاری از پدران حمایتگر مانند زئوس، «هدایایی» به دختر آرتمیسی خود می‌دهند که به آن‌ها در دستیابی به آنچه می‌خواهد، کمک می‌کند. شاید این هدایا ملموس نباشند: علائق مشترک یا شباهت‌هایی که دختر با پدرش دارد و پدر آن‌ها را تشخیص داده و تقویت می‌کند. یا می‌تواند کاملا ملموس باشد؛ مانند درس‌ها یا تجهیزات ویژه. برای مثال کریس اورت لوید، قهرمان تنیس، توسط پدرش جیمی اِورت که خود یک تنیس‌باز حرفه‌ای بود تعلیم داده شده بود و پدرش زمانی که او فقط شش سال داشت، یک راکت تنیس مناسب برایش تهیه کرده بود.

زمانی که یک دختر آرتمیسی مادر و پدری غیرسنتی داشته باشد، زندگی دیگر شباهت چندانی با کوه المپ نخواهد داشت؛ چرا که در اسطوره‌های یونان هیچ نوع تساوی حقوقی وجود ندارد. زمانی که والدین با هم برابر باشند و کارهای خانه و بچه‌داری را با هم قسمت کنند و هر کدام شغلی داشته باشند، دختر آرتمیسی الگویی برای رشد خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد ویژگی‌های آرتمیسی‌اش را رشد داده و به آن‌ها بها دهد.

مشکلات زمانی آغاز می‌شود که والدین به خاطر آن‌که دختر آرتمیسی‌شان آن‌گونه که آن‌ها انتظار دارند نیست، از او انتقاد کرده یا او را نمی‌پذیرند. مادری که دلش دختربچه‌ای آرام و متین می‌خواهد و او در عوض کودکی بازیگوش است و مدام می‌گوید «ولم کن» ممکن است از کودکش ناامید شود یا او را نپذیرد. مادری که انتظار دارد دخترش مدام به او بچسبد، مدام از او درخواست کمک کند و با رضایت قبول کند که مادر بهتر می‌داند، اگر یک دختر آرتمیسی داشته باشد هرگز به خواسته‌هایش نمی‌رسد. حتی در سه سالگی هم «خانم کوچولوی مستقل» دلش نمی‌خواهد با مامان در خانه بماند؛ بلکه ترجیح می‌دهد در کوچه با بچه‌های بزرگ‌تر بازی کند. او دوست ندارد لباس‌های چین‌دار بپوشد یا برای دوستان مادرش دلبری کند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی انواع زنان | ژان شینودا بولن | انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی