دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی انواع مردان | ژان شینودا بولن | انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی



معرفی کتاب صوتی انواع مردانکتاب صوتی انواع مردان به قلم ژان شینودا بولن، به تحلیل و بررسی نمادهای اسطوره‌ای در روان‌کاوی یونگ می‌پردازد، سپس با کمک آن‌ها راهکارهایی دقیق و مفید جهت شناخت مردان به شما ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی انواع مردان:

کتاب صوتی انواع مردان (Gods in everyman) درباره‌ی کهن الگو‌های موجود در رفتار مردان، اطلاعات مفید و درخشانی به شما ارائه می‌کند. در مقدمه‌ی این کتاب صوتی آمده که برای درک شهودی درست از یک مسئله، باید خارج از آن موضوع به مساله نگریست. ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) هم به عنوان یک زن با درکی درست از موضوع، در این کتاب کهن الگو‌های مردانه را بررسی می‌کند که همان اساطیر یونان باستان محسوب می‌شوند.

در حقیقت کهن الگو‌ها همان رفتار‌ها و افکارها هستند که به‌شکل سمبل‌هایی از گذشتگان، به ما ارث رسیده‌اند و در ناخودآگاه جمعی هر شخصی وجود دارند. در این کتاب بررسی اساطیر یونان باستان بسیار مورد توجه است. نمی‌توان گفت که الگوی رفتاری و فکری هر انسانی تنها از یک کهن الگو برگرفته شده یا اینکه، تنها زنان دارای کهن الگوی زنانه هستند؛ چراکه در مثال‌های گوناگون دیده شده که مردان نیز می‌توانند دارای کهن الگوی زنانه باشند.

زئوس، هادس، پوزیدون، آرس، هرمس، دیونیسوس، هنایستوس و آپولو نام خدایان یونان باستان است که به‌عنوان کهن الگو‌های مردانه شناخته می‌شوند و در کتاب صوتی انواع مردان، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند. شناخت دقیق این کهن الگو‌ها به مردان کمک می‌کند تا در زمینه‌های گوناگون ارتباطی هم‌چون شغل، حرفه، درآمدزایی، خانواده، دوستان و حتی ازدواج به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.

شنیدن کتاب صوتی انواع مردان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

هدف انسان‌ها از شناخت، وارد شدن به جهانی بهتر است. کتاب صوتی انواع مردان به عنوان یک راهنماست که انواع گوناگون شخصیت‌های مردانه را با توجه به کهن الگو‌ها معرفی می‌نماید و از این طریق می‌تواند به افراد مختلف برای شناخت خودشان در قالب یک پدر، یک همسر، یک برادر و… یاری رساند.

این کتاب صوتی به شما می‌آموزد که با توجه به کهن الگوی رفتاری خود، چگونه در هر شرایطی، بهترین عملکرد را نشان دهید. همچنین زنانی که علاقه‌مند به شناخت مردان اطراف خود و کهن الگو‌های مردانه هستند می‌توانند با شنیدن این کتاب صوتی از تجربیات فراوان آن بهره ببرند.

ژان شینودا بولن را بیشتر بشناسیم:

ژان شینودا بولن در حیطه روانپزشکی و نویسندگی فعالیت دارد. او کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی نوشته است که برخی از عناوین کتاب‌های برجسته و درخشان او عبارت‌انداز: «انواع زنان»، «انواع مردان»، «پیام فوری از مادر زمین»، «روانشناسی زنان» و … .

در بخشی از کتاب صوتی انواع مردان می‌شنویم:

نوع زندگى مردان آرسى در میان‌سالى بستگى شدیدى به طبقه‌ى اجتماعى‌اى دارد که در آن زندگى مى‌کند. براى مثال زندگى در خانواده‌هاى جاه‌طلب براى مرد آرسى یک تراژدى به‌حساب مى‌آید. در خانواده‌هاى جاه‌طلب و سطح بالا سردى و نبودن احساس حاکم است. این خانواده‌ها به منطق اهمیت زیادى مى‌دهند و دوست دارند قدرت و ثروت داشته باشند. سرنوشت مردان آرسى که در این خانواده‌ها به دنیا مى‌آیند مانند سرنوشت کهن‌الگوى آرس است که توسط زئوس نادیده و بى‌ارزش شمرده شد. بسیارى از مردان آرسى که پدرى مثل زئوس دارند و در خانواده‌هایى سطح بالا مثل خانواده‌ى المپ به دنیا آمده‌اند، سرنوشتى مانند کهن‌الگوى آرس دارند. مردان آرسى در این خانواده‌ها تحقیر مى‌شوند.

مرد آرسى که در خانواده‌اى اهل تجارت به دنیا آمده است، در میان‌سالى احساس خوبى درباره‌ى خود دارد. او در چنین خانواده‌اى حمایت لازم براى دنبال کردن علایق و استعدادهایش را دریافت مى‌کند و مى‌تواند به سادگى و بدون دردسر احساسات گرم خود را بروز دهد. حمایت عاطفى براى مرد آرسى موضوعى بسیار مهم است. او باید خودش باشد. گاهى مردان آرسى این حمایت را در جلسات روان‌درمانى و گاهى از طرف فردى که براى آن‌ها مهم است، دریافت مى‌کنند. با این همه مرد آرسى باید در میان‌سالى جایى براى خود در اجتماع پیدا کند. موفقیت او موفقیتى شخصى است و سخت هم به‌دست آمده است.

براى مرد آرسى رسیدن به موقعیتى ثابت و راضى‌کننده در میان‌سالى ساده است؛ البته اگر او در خانواده‌اى اهل کار به دنیا آمده باشد. در چنین خانواده‌اى واکنش‌هاى فیزیکى و احساسى او به سادگى پذیرفته مى‌شود. دوستان مرد، شرکت در ورزش‌هاى گروهى و حتى گاهى درگیرى‌هاى کوچک مى‌تواند خشم او را خالى کند، در حالى که در خانواده‌هاى سطح بالا چنین مواردى سخت خواهد بود. در خانواده‌هاى اهل تلاش، کارهاى یدى قابل‌احترام است و حتى باعث افزایش اعتماد به‌نفس مرد آرسى مى‌شود.

به‌نظر مى‌رسد که سرنوشت مرد آرسى هم در میان‌سالى به سرنوشت کهن‌الگوهاى دیگر شبیه است. این سرنوشت بیشتر به عوامل بیرونى مثل طبقه‌ى اجتماعى و خانواده بستگى دارد، چرا که فرهنگ افراد به تنهایى نمى‌تواند از مردان آرسى آن‌طور که باید حمایت کند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی انواع مردان | ژان شینودا بولن | انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی