دسته‌بندی نشده · ژوئن 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه | کریستوفر پیترکا | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویهکریستوفر پیترکا و سباستین مایکل در کتاب صوتی این انتخاب شماست به تحلیل رابطه‌ی انسان و ماشین‌آلات در جهان امروز پرداخته‌اند و ضمن این کار، چشم‌اندازهای پیش روی جوامع بشری در حوزه‌ی فناوری را نیز بررسی نموده‌اند. کتاب حاضر ذیل مجموعه‌ی «ایده‌های ارزشمند» به انتشار می‌رسد.

درباره کتاب صوتی این انتخاب شماست:

کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل دو تن از کارآفرینانِ برجسته در جهان امروزند. دعوت گروه تدکس تهران (TEDxTehran) از این دو متفکر برای ایراد سخنرانی، فرصتی مغتنم را نصیب ایشان ساخت تا ایده‌هایشان را با مردمی متعلق به فرهنگ و زبانی دیگر، به اشتراک بگذارند. حاصلْ بدل به کتابی گشته که اینک در دست دارید: کتاب این انتخاب شماست.

موضوع اثر نامبرده که عنوان فرعی فراخوانی جهت تغییر رویه را بر خود دارد، امتزاج انسان و تکنولوژی در جهان امروز است. کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل با طرح این پرسش که جوامع بشری تحت تأثیر پیشرفت‌های خیره‌کننده در زمینه‌ی فناوری و اطلاعات، به سوی کدام مقصد احتمالی رهسپار خواهند شد، بحث‌های پردامنه‌ و مبسوطِ اقتصادی، جامعه‌شناختی و حتی روانشناختی فراوانی را پی گرفته‌اند.

درواقع همانطور که می‌دانید تغییر و تحولات دنیای امروز سریع‌تر از همیشه اتفاق می‌افتد. ما غرق فناوری‌های جدید و اطلاعات اضافی هستیم و احساس می‌کنیم که ما و آنچه قبلاً به عنوان جامعه به آن فکر می‌کردیم در حال خفه شدن است. در این بین کسانی که این تغییرات بنیادی را هدایت می‌کنند در درجه اول دو هدف اصلی دارند: سود و قدرت. آن‌ها ما را با روش‌های متفاوت فریب می‌دهند و از ما به عنوان یک مخزن داده سوء‌استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی باید انتخاب کنیم که در چه جایگاهی قرار داریم و برای آینده جامعه‌مان چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

به‌علاوه ویژگی قابل تحسینِ کتاب این انتخاب شماست زبان ساده و طنزآمیز آن است؛ نکته‌ای که باعث شده گوش سپردن به این اثر برای عموم مخاطبین ساده و لذتبخش باشد.

کتاب این انتخاب شماست (Your Choice: Analogue opportunist or progressive optimist) به قلم رضا غیابی و فریده فتوحی به فارسی ترجمه شده و با صدای نسترن نجاران روایت گشته است.

درباره مجموعه ایده‌های ارزشمند:

کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی «ایده‌های ارزشمند» به انتشار می‌رسند حاصل پیاده‌سازی متن گفتارهای سخنرانان تدکس تهران‌اند. ویژگی مشترک میان تمام این آثار آن است که در آن‌ها یک ایده‌ی بزرگ، نو و اساسی مطرح گشته و به بحث گذاشته شده است. این ایده‌ها متعلق به حوزه‌های گوناگونی اعم از جامعه‌شناسی، فناوری، اقتصاد، فلسفه و البته، روانشناسی‌اند.

کتاب صوتی این انتخاب شماست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به سه حوزه‌ی جامعه‌شناسی، روانشناسی و تکنولوژی، مخاطبین اصلی کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل در کتاب این انتخاب شماست هستند.

با نویسندگان کتاب صوتی این انتخاب شماست بیشتر آشنا شویم:

کریستوفر پیترکا (Christopher Peterka) متولد سال 1978 و زاده‌ی کلن آلمان است. او تاکنون در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته اما اساساً به عنوان یک کارآفرین شناخته می‌شود. پیترکا از اواخر دهه‌ی 90 میلادی به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان همت گمارده و تلاش خود را بیش از هر چیز صرف اصلاح شکل رابطه‌ی جوامع انسانی با تکنولوژی کرده. سباستین مایکل (Sebastian Michael)، دیگر نویسنده‌ی کتاب حاضر، یکی از نزدیک‌ترین همکاران و همفکران کریستوفر پیترکا در این مسیر بوده است.

در بخشی از کتاب صوتی این انتخاب شماست می‌شنویم:

اینکه چقدر اینجا، در سیاره‌ی زمین بمانیم، به خودمان بستگی دارد…

سلام؛ شما شگفت‌انگیز هستید. باور کنید حتی بدون اینکه بخواهید فیلمی از خودتان در حال پرش از درون حلقه بگیرید و آن را در قسمت همرسانی یوتیوب قرار دهید، هنوز هم موجودی خارق‌العاده محسوب می‌شوید. بدن شما زیباست. ارگانیسمی که به زیبایی هرچه تمام‌تر و به طرزی استثنایی با محیطش سازگار می‌شود و زمان‌هایی بسیار دورتر از آن زمانی که شما مغزتان را به کار گرفتید، این ارگان پیچیده‌ترین چیزی است که بشر می‌شناسد.

به درستی که شما حیرت‌آورید. اما ساده‌لوح هم هستید. شما ساده‌لوح هستید زیرا به مارک زاکربرگ اعتماد کرده و اطلاعاتتان را در اختیارش قرار می‌دهید. و این ما نیستیم که به شما می‌گوییم ساده‌لوح، بلکه خود مارک زاکربرگ این حرف را می‌زند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه | کریستوفر پیترکا | انتشارات جیحون