دسته‌بندی نشده · جولای 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز | جین وبستر | استودیو نوار



معرفی کتاب صوتی بابا لنگ درازکتاب صوتی بابا لنگ دراز داستان جذاب جودی ابوت و ماجراهای اوست. جین وبستر در این کتاب پرفروش شما را با دختری یتیم و خوش ذوق آشنا می‌کند که بر اثر یک اتفاق وارد دانشگاه می‌شود و تصمیم دارد از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند…

درباره کتاب صوتی بابا لنگ دراز

جودی ابوت یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های کارتونی تلویزیون ایران در دهه‌های گذشته است. این دختر پرانرژی و بی‌پروا خیلی راحت محبت خود را در دل تماشاگران جای داد و کمتر کودکی را می‌شد دید که زمان پخش سریال جودی ابوت از مقابل تلویزیون تکان بخورد! در آن روزها احتمالا مخاطبان کمی خبر داشتند که شخصیت محبوبشان با اقتباس از یک داستان قرن بیستمی نوشته شده و به‌عنوان یک شخصیت سنت‌شکن قدم به این دنیا گذاشته است. جین وبستر ماجراهای زندگی جودی را در زمانه‌ای نوشت که معیارهای سختگیرانه‌ای را بر دخترها تحمیل می‌کرد و قصد داشت با کتاب بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs) تعریف جدیدی از دخترانگی را به تصویر بکشد.

البته اطلاعی نداریم که در زمان انتشار کتاب، مخاطبان چه واکنشی به آن نشان دادند و تلاش وبستر برای تغییر شرایط دختران جوان چه نتیجه‌ای به دنبال داشت، اما قصه‌ی این دختر جسور و بابا لنگ دراز مرموزش در ایران به شدت مورد استقبال قرار گرفت. قهرمان این داستان دختری است که خانواده‌اش را از دست داده و در یک یتیم خانه عمومی زندگی می‌کند. فقر، تنهایی و نداشتن جایگاهی معتبر در اجتماع می‌تواند هر کسی را به انزوا بکشد، اما جودی ابوت یک آدم معمولی نیست. او که عمیقا به آرزوهای دور و درازش باور دارد، روح بی‌قرارش را با نوشتن تسکین می‌بخشد. اما افرادی شبیه او برای حبس شدن به دنیا نیامده‌اند و خوشبختانه دعوت‌نامه خروج بالاخره از راه می‌رسد…

کتاب صوتی بابا لنگ دراز از جایی شروع می‌شود که هیات امنا طبق روال همیشه برای بررسی و جلسه به یتیم‌خانه سر می‌زنند. در پایان روز مسئول بداخلاق و اخمو اعلام می‌کند که یکی از آقایان نیکوکار تصمیم گرفته هزینه دانشگاه جودی را پرداخت کند. تنها انتظار او در مقابل این لطف، تلاش جودی برای موفقیت در تحصیل است و دو نکته مهم: هویت او ناشناس باقی می‌ماند و جودی باید هر ماه گزارش پیشرفت درسی‌اش را برای او ارسال کند. به این ترتیب دخترک کتاب صوتی بابا لنگ دراز با خوشحالی وصف‌نشدنی راهی دانشگاه می‌شود تا با شیطنت‌ و جسارت همیشگی‌اش وقایعی خنده‌دار و شنیدنی را رقم بزند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی بابا لنگ دراز

– فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، ساخته‌ی آلفرد گرین (1919)
– فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، ساخته‌ی آلفرد سانتل (1931)
– فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، ساخته‌ی فردریک تسلنیک (1938)
– انیمه‌ی بابا لنگ دراز، ساخته‌ی کازویوشی یوکوتا (1990)

کتاب صوتی بابا لنگ دراز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب دوست داشتنی برای نوجوانان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. با این حال بزرگسالان نیز می‌توانند عاشق جودی ابوت و نامه‌های او شوند.

با جین وبستر بیشتر آشنا شویم

جین وبستر نویسنده و فعال حقوق زنان اهل آمریکا (متولد 1876) بود. او با نوشتن کتاب بابا لنگ دراز سنت‌ها و محدودیت‌های دختران آن زمان را به چالش کشید و از خوانندگان دعوت کرد تا نگاهی جدید به حقوق زنان داشته باشند. جالب است بدانید که این کتاب فروش فوق‌العاده‌ای داشت و جین وبستر (Jean Webster) درآمد حاصل از آن را به خیریه‌ها اهدا کرد. جلد دوم داستان جودی ابوت با اسم «دشمن عزیز» سه سال بعد منتشر شد که این اثر هم مورد استقبال قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی بابا لنگ دراز می‌شنویم

آقای عزیزی که یتیم‌ها را به دانشکده می‌فرستید، دیروز مسافرت من با قطار چهار ساعت طول کشید، من در احساسات عجیبی غوطه‌ور بودم برای اینکه در عمرم قطار سوار نشده بودم. دانشکده محیط بزرگی است و مرا خیره کرده به طوری که هرگاه از اتاقم خارج می‌شوم فکر می‌کنم گم شده‌ام و فوری به اتاقم بر می‌گردم. وقتی که کمی از این گیجی بیرون آمدم از وضع اینجا مفصل خواهم نوشت. الان غروب شنبه است و درس صبح دوشنبه شروع می‌شود. آن وقت من در مورد درس‌هایم به ایشان می‌نویسم. فعلا می‌خواهم چند کلمه بنویسم که با شما آشنا بشوم.

نامه نوشتن به کسی که انسان ندیده و نمی‌شناسد کمی مضحکم است. اصلا برای من نامه نوشتن عجیب و غریب است. من کسی را نداشتم که برایشان نامه بنویسم؛ بنابراین اگر نامه‌های من درجه یک نیست ببخشید.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز | جین وبستر | استودیو نوار