دسته‌بندی نشده · می 28, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج | امیلی آرنولد مک کالی | آوارسا



معرفی کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانجامیلی آرنولد مک کالی در کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج داستان بلانج خرسه را به تصویر می‌کشد که قصد دارد در گروه تئاتر مدرسه بازی کند. اما مشکلی وجود دارد: بلانج کوچولو برای حاضر شدن روی صحنه‌ی تئاتر بسیار خجالتی‌تر از آنی‌ست که فکرش را می‌کنید… نویسنده در این اثر به کودکان می‌آموزد چگونه می‌توانند بر خجالت‌هایشان غلبه کنند و توانایی‌هایشان را بروز دهند.

درباره کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج:

تا به حال شده صورتتان از فرط خجالت سرخ شود،‌ دست‌هایتان عرق کند، ناخودآگاه آرام‌تر حرف بزنید و احساس کنید همه مشغول نگاه کردن به شما هستند؟ این احساساتی بود که خرس کوچولوی داستان بلندتر صحبت کن بلانج (Speak up Blanche) اغلب اوقات آن را تجربه می‌کرد. احتمالاً بتوان تصور کرد زمانی که بلانج متوجه شد برونو، زازا، سوفی و دیگر دوستانش قصد راه‌اندازی تئاتر مدرسه را دارند، تا چه اندازه به هیجان آمد. اما لرزش دست‌ها‌، صدای آرام و ترس حاضر شدن بر صحنه چیزی نبود که بلانج به راحتی بتواند برای آن کاری کند.

در نهایت بلانج تصمیم گرفت بر صحنه حاضر شود. اما همان چیزی که احتمالش را می‌داد اتفاق افتاد. او تحت‌تأثیر فضای اطرافش قرار گرفت و نتوانست صدایش را از یک حد مشخص بالاتر ببرد. زمزمه‌ی بلانج به سختی شنیده می‌شد. او احساس می‌کرد یک فاجعه را بر صحنه رقم زده است…

اما امیلی آرنولد مک کالی (Emily Arnold McCully) به ما می‌گوید منصفانه نیست که خجالتی بودن بلانج را با ناتوانی و بی‌استعدادی او یکسان بگیریم. در نهایت بلانج برای اثبات خود دست به کاری شگرف می‌زند. می‌پرسید چه کاری؟ با کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج همراه شوید و خود شاهد استعداد هنری خرس کوچولوی داستان ما باشید!

نکوداشت‌های کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج:

– شخصیت‌پردازی جذاب مک کالی این قصه را به داستانی لذت‌بخش تبدیل می‌کند. (Kirkus Review)
– مک کالی همدلی خوانندگان را برمی‌انگیزد… (School Library Journal)

کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج مناسب چه کسانی است؟

امیلی آرنولد مک کالی کتاب حاضر را برای کودکان 5 تا 8 سال به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج می‌شنویم:

زازا براش توضیح داد: «اوه عزیزم! ببین، بازیگرا باید اونقدری بلند و واضح حرف بزنن که تماشاچی‌ها بتونن صداشون رو بشنون. توی این صحنه، بازیگر باید نشون بده بخاطر اینکه خدمتکار به دسری که براش آورد گفت عادی، عصبانی شده.» اون‌ها دوباره تلاش کردند اما بلانچ باز هم می‌لرزید و با صدایی که به زور شنیده می‌شد حرف می‌زد. زازا که از کوره در رفته بود گفت: «محض رضای خدا، بلانچ!!»

بعد از صحنه خارج شد. بلانچ دفتر طراحیش رو باز کرد. همیشه وقتی حس بدی داشت، کشیدن یک طرح کوچیک بهش کمک می‌کرد تا بهتر بشه. بیرون صحنه، سارا داشت چوب‌ها رو برای ساختن تخت ملکه می‌برید که زازا سر رسید و به اون گفت: «کارهای بلانچ واقعا ناامید کننده ست!» سارا جواب داد: «حرفت اصلا قشنگ نیست! اون خیلی هم مودب و شیرینه.»

– «خب، ولی من فکر می‌کنم اون هیچ استعدادی نداره.»
فهرست مطالب کتاب صوتی۲۱ دقیقهبلندتر صحبت کن بلانچ!ادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی بلندتر صحبت کن بلانج | امیلی آرنولد مک کالی | آوارسا