دسته‌بندی نشده · آوریل 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه رزمری | آیرا لوین | نوین کتاب گویا



معرفی کتاب صوتی بچه رزمریشاهکاری پر از تعلیق دربارهٔ حضور شیطان! کتاب صوتی بچه رزمری نوشتهٔ آیرا لوین داستانی ترسناک و رازآلود درباره زوجی است که بعد از نقل‌مکان به یک آپارتمان قدیمی، اتفاقات عجیبی را پشت سر می‌گذرانند. این کتاب محبوب و پرفروش در سال 1968 نامزد جایزه ادگار برای بهترین رمان شد.

درباره کتاب صوتی بچه رزمری:

رزمری 24 سال دارد که بعد از ازدواج با «گای» به دلیل کاتولیک بودن همسرش، خانواده‌اش او را طرد کردند. این زوج به دنبال آپارتمانی برای اجاره می‌گردند و بعد از جستجوهای فراوان به آپارتمانی برمی‌خورند که افراد زیادی از آن دوری می‌کنند. این ساختمان قدیمی در قسمتی از شهر نیویورک است که افراد عجیبی در آن زندگی می‌کنند.

آن‌ها بدون توجه به هشدارهای دیگران آن‌جا را اجاره می‌کنند. رزمری از بدو ورود به آن آپارتمان صداهای عجیب‌وغریبی می‌شنود و وقتی این موضوع را با شوهرش در میان می‌گذارد، او تعجب می‌کند و می‌گوید اصلا چنین صداهایی نمی‌شنود. اما بعد از باردار شدن رزمری اوضاع از آن چیزی که هست عجیب‌تر و ترسناک‌تر می‌شود…

آیرا لوین به شکل ماهرانه‌ای در کتاب بچه رزمری (Rosemary’s Baby) داستانی با ریزه‌کاری‌ها و پرداخت عالی خلق کرده است. کتاب حاضر بعد از انتشار در سال 1967 بیش از چهار میلیون نسخه در آمریکا به فروش رسید و شروع‌کنندهٔ ژانر وحشت در ادبیات داستانی شد.

فیلم‌های اقتباس شده از کتاب صوتی بچه رزمری:

رومن پولانسکی در سال 1968 فیلمی با اقتباس از این فیلم و به همین نام ساخت که نامزدی دریافت بهترین فیلم اقتباسی را به دست آورد و روث گوردون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

در سال 2014 نیز یک مینی سریال براساس این رمان ساخته شد که نقش رزماری را زوئی سالدانیا بازی کرد و در شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بچه رزمری:

– تعلیق‌هایی بسیار زیبا که با حوادث روزمره درهم‌آمیخته است. این داستان مرزی ظریف بین ایمان و کفر کشیده است. (نیویورک‌تایمز)
– ترکیبی از شگفتی‌های عجیب! تعلیقی تحسین‌برانگیز در تمام داستان حاکم است. (نیویورکر)
– داستانی تاریک و درخشان دربارهٔ شیطان مدرن که خواننده را به طرز باورنکردنی ترغیب به دنبال‌کردن می‌کند. من کل داستان را باور کردم و در کل مجذوب آن شدم. (ترومن کاپوتی)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بچه رزمری:

– نامزد جایزه ادگار برای بهترین رمان (1968)
– فروش بیش از چهار میلیون نسخه
– کسب عنوان پرفروش‌ترین رمان ترسناک دهه 1960

کتاب صوتی بچه رزمری مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های ژانر ترسناک و روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

با آیرا لوین بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی در سال 1929 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته ی فلسفه و زبان انگلیسی در دانشگاه نیویورک به اتمام رساند و بلافاصله فعالیت حرفه‌ای‌اش را با نگارش فیلمنامه برای تلویزیون آغاز کرد. آیرا لوین (Ira Levin) اولین رمانش به اسم «بوسه‌ای پیش از مرگ» را در 24 سالگی نوشت که با استقبال زیادی مواجه شد و جایزهٔ ادگار آلن‌پو را از آن خود کرد. از دیگر آثار وی می‌توان به کتاب‌های «شکار مرگ»، «اتاق ورونیکا» و «زنان محله استپفورد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بچه رزمری می‌شنویم:

سرزنده بود. کار انجام می‌داد. هستی داشت. سرانجام خودش بود و کامل بود. کارهایی می‌کرد که پیش‌تر هم انجام داده بود. غذا می‌پخت، تمیز می‌کرد، اتو می‌کرد. تختخواب را مرتب می‌کرد، خرید می‌رفت، لباس‌ها را برای شستن به زیرزمین می‌برد. کلاس مجسمه‌سازی می‌رفت، اما هر کاری را با علم به این واقعیت جدید و آرامش‌بخش انجام می‌داد که اندرو یا سوزان یا ملیندا در درون او هر روز کمی بزرگ‌تر و کمی و شکل‌گرفته‌تر و آماده‌تر از روز پیش است.

دکتر ساپرستین مرد جالبی بود. بلندقد و آفتاب‌خورده با موهای سفید و سبیل پرپشت سفید. پیش‌تر در جایی دیده بودش اما یادش نمی‌آمد کجا. شاید در برنامهٔ تلویزیونی که به‌رغم صندلی‌های سبک آلمانی و میزهای سرد مرمر اتاق انتظارش روحیهٔ اطمینان‌بخش قدیمی و روراست داشت. به رزمری گفت:

– «لطفاً به کتاب مراجعه نکنید. حاملگی‌ها متفاوت‌اند و کتابی که میگه تو سومین هفته از ماه سوم چه احساسی خواهید داشت، فقط اسباب نگرانیتون میشه. هیچ حاملگی، هیچ‌وقت درست همون چیزی نبوده که تو کتاب‌ها شرح میدن. به حرف دوستاتون هم گوش ندید. تجربه‌های اونا خیلی متفاوت از تجربهٔ شماست. و همه صددرصد یقین دارن حاملگی‌های خودشون طبیعی بوده و حاملگی شما غیرطبیعیه.»





معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه رزمری | آیرا لوین | نوین کتاب گویا