دسته‌بندی نشده · ژوئن 26, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت | خاویر کرمنت



معرفی کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریتخود را در برابر خطرناک‌ترین ویروس جهان واکسینه کنید! خاویر کرمنت در کتاب صوتی بیشعوری به برشمردن انواع و اقسام رفتارهای مخرب پرداخته، و شیوه‌ی اجتناب از آن‌ها را به ما آموخته است. گفتنی است که بیشعوری یکی از پرفروش‌ترین عناوین روان‌شناختی در بازار نشر ایران است.

درباره کتاب صوتی بیشعوری

مرض بیشعوری خطرناک‌ترینِ بیماری‌هاست. دردی کشنده‌تر از وبا و زجرآورتر از سرطان! و این گفته‌ای است که احتمالاً اغلب شما خوانندگانِ محترم مطلب حاضر تصدیقش خواهید کرد. آخر… خب، خودمانیم دیگر، کدام‌یک از ما تا به حال از بیشعوری و بیشعورها زخم نخورده است؟ کدام‌یک از ما هست که داغ زبان‌نفهمی‌ای را که از عوارض حاد این بیماری‌ است، بر دل نداشته باشد؟ مقابل خانه‌ی کدام یک از ما تا به حال آشغال و زباله نریخته‌اند؟ شکل بدنِ کدام‌یک از ما تا به حال دستخوش طعنه‌ی یک بیمار بیشعور قرار نگرفته؟ کدام‌یک از ما هرگز مورد ناسپاسی قرار نگرفته‌ایم؟ در یک کلام؛ کدام یک از ما می‌تواند ادعا کند که در روابط خود با آدم‌های دیگر، به طور کامل از عوارض بیماری بیشعوری در امان بوده است؟ به راستی که هیچ‌یک از ما!

بله. با کمال تأسف بیشعوری همه جا هست؛ حتی اگر از فرط نزدیکی آن را نبینیم و احساسش نکنیم. بیشعوری از این حیث درست مثل اکسیژن است. و به راستی هم که گویی برخی‌ها بی آن دچار خفگی می‌شوند! این دسته، حادترین بیمارانِ مبتلا به مرض بیشعوری‌اند. اما خب، انصافاً تمام بیمارانِ این مرض در چنین وضعیت اسفباری قرار ندارند. درست همانطور که غده‌ی سرطانی گاه خوش‌خیم است و گاه بدخیم، بیشعوری نیز گاه درمان‌پذیر است و گاه نه.

خاویر کرمنت (Xavier Crement) کتاب بیشعوری (Asshole No More) را که از جمله آثار مشهور و پرفروشِ ژانر خودیاری است، برای کمک به همین دسته از بیماران اخیر، یعنی بیشعوران درمان‌پذیر، به رشته‌ی تحریر درآورده! او در این اثر ضمن برشمردن رفتارهای ناپسند و زشت و آسیب‌زایی که عمدتاً از آن‌ها با عنوان رفتار افراد بیشعور یاد می‌کنیم، به ما در شناخت بیشعورهای اطرافمان یاری رسانده. البته، چنانچه از قضا (البته دور از جان شما) خودمان یکی از همان بیشعورهای مورد بحث کتاب باشیم، نباید سرخورده شویم. چون کرمنت برای خود بیشعورها هم درس‌ها و گفتنی‌های بسیار دارد!

خلاصه‌ی کلام: با مطالعه‌ی کتاب بیشعوری خود را در برابر خطرناک‌ترین ویروسی که بشر به خود دیده ایمن خواهید کرد. پس اگر به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید، همین حالا اقدام کنید!

افتخارات کتاب صوتی بیشعوری

– از پرفروش‌ترین عناوین در بازار نشر ایران
– حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیشعوری

– بیشعوری یکی از کامل‌ترین آثار در حیطه‌ی خودیاری است. (Barnes & Noble)
– خاویر کرمنت انقلابی در صنعت خودسازی پدید آورده. (Research Gate)
– کتابی بامزه و شیرین. (Amazon)

کتاب صوتی بیشعوری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی کتاب بی‌شعوری هستند.

با خاویر کرمنت بیشتر آشنا شویم

خاویر کرمنت نویسنده و روانشناسِ آمریکایی است که با نگارش و انتشار کتاب «بیشعوری» یک‌شبه ره صدساله را پیمود و به شهرتی کم‌نظیر دست یافت. از دیگر کتاب‌های کرمنت می‌توان به دو اثر با عناوین پیش رو اشاره کرد: «بیشعورهای گردن‌کلفت»، «بیشعورهای ابدی».

در بخشی از کتاب صوتی بیشعوری می‌شنویم

مشکل بزرگ بیشعوری آن است که همه‌ی افراد، از هر سن و جنس و طبقه، به راحتی به آن مبتلا می‌شوند. بیشعوری با بخش‌هایی از مغز که با قدرت و زرنگی مرتبط است می‌آمیزد و از آنجا که هر فردی در هر موقعیتی به هر حال از قدرت و زرنگی بی‌بهره نیست، همه در خطر ابتلا به آن هستند. هر چه قدرت بیشتر، خطر ابتلا به بیشعوری هم بیشتر. اما این به معنای آن نیست که صرفاً کسانی که با داشتن پول و اسلحه و تریبون و تیغ جراحی و قلم و تسبیح قدرت ظاهری زیادی دارند، بیشعور می‌شوند؛ آن‌ها البته در خط مقدم‌اند، اما قسمت تراژیک‌تر داستان آنجاست که قدرت فقط در این‌ها نیست. دوست داشته شدن، بزرگ‌تر بودن، بچه بودن، ترحم‌انگیز بودن و مواردی از این دست هم قدرت فراوانی در اختیار شخص قرار می‌دهد که به آسانی می‌تواند از آن‌ها سوءاستفاده کند و روزگار دیگران را سیاه کند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۸ دقیقهفصل اول: چه کسی بیشعور است؟ – یک: سرگذشت فرد۲۱ دقیقهدو: چند سرگذشت دیگر۱۷ دقیقهسه: تعریف بیشعوری۳۷ دقیقهچهار: ماهیت بیشعوری۱۷ دقیقهپنج: شدت بیشعوری۱۱ دقیقهفصل دوم: انواع بیشعورها – شش: بیشعور اجتماعی۹ دقیقههفت: بیشعور تجاری۱۱ دقیقههشت: بیشعور مدنی۶ دقیقهنه: بیشعور مقدس‌مآب۹ دقیقهده: بیشعور عرفان‌باز۹ دقیقهیازده: بیشعور دیوان‌سالار۸ دقیقهدوازده: بیشعور بیچاره۸ دقیقهسیزده: بیشعور شاکی۱۱ دقیقهفصل سوم: وقتی جامعه بیشعور می‌شود – چهارده: تجارت به مثابه‌ی بیشعور۱۰ دقیقهپانزده: دولت به مثابه‌ی بیشعور۹ دقیقهشانزده: خواندن، نوشتن و بیشعوری۱۰ دقیقههفده: بیشعوری در رسانه، یک اپیدمی واقعی۱۴ دقیقهفصل چهارم: زندگی با بیشعورها – هجده: کار کردن با بیشعورها۷ دقیقهوقتی دوست بیشعور است۸ دقیقهبیست: ازدواج با آدم بیشعور۱۰ دقیقهبیست و یک: بیشعور مادرزاد۱۲ دقیقهبیست و دو: فرزندان والدین بیشعور۱۰ دقیقهفصل پنجم: راه نجات – بیست و سه: مراحل درمان۱۷ دقیقهبیست و چهار: وسایل درمان۶ دقیقهبیست و پنج: سخن پایانیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت | خاویر کرمنت