دسته‌بندی نشده · ژوئن 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی | روبرتو سانتیاگو | کتاب‌های درگوشی



معرفی کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودیروبرتو سانتیاگو در کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی داستان یک تیم فوتبال هفت نفره را روایت می‌کند که انگار قسم خورده‌اند هیچ‌گاه از ته جدول بالاتر نیایند! حالا ته‌جدولی‌ها به یک مسابقه‌ی بین‌المللی دعوت شده‌اند تا با چند تا از بهترین تیم‌های نونهالان فوتبال بازی کنند. این اثر یکی از داستان‌های مجموعه‌ی ته‌جدولی‌هاست که برای گروه سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی

این تیم هفت نفره‌ی فوتبال آن‌قدر در هیچ مسابقه‌ای گلی به ثمر نرساندند، در ته جدول ماندند و هیچ پیشرفتی نکردند که لقبشان شد ته‌جدولی‌ها و دیگر همه آن‌ها را با این نام می‌شناختند. البته اعضای این تیم فوتبال دبستانی با یکدیگر عهدی بسته بودند که بسیار مهم‌تر از تلاش برای صعود به صدر جدول بود! آن‌ها تصمیم گرفته بودند هر اتفاقی که افتاد، در کنار یکدیگر بمانند. اصلاً فرض بگیریم که عجیب‌ترین ماجراها را از سر بگذرانند، باز هم باید همیشه هوای یکدیگر را داشته باشند…

کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه‌ی «ته‌ جدولی‌ها» است. این اثر راز هفت گل به خودی نام دارد و داستان ته‌جدولی‌ها را به تصویر می‌کشد که قصد دارند در یک دوره مسابقات بین‌المللی فوتبال شرکت کنند. خب،‌ با توجه‌ به سابقه‌ی طولانی این تیم در گل نزدن، اصلاً می‌توان امیدی به پیروزی داشت؟ حالا تصور کنید در بحبوحه‌ی مسابقاتی به این مهمی، دل نگران چیزهایی دیگری هم بشوند!‌

روبرتو سانتیاگو (Roberto Santiago) در کتاب صوتی راز هفت گل به خودی (Los Futbolísimos 2) داستانی را پیش‌روی مخاطبان نوجوان خود قرار می‌دهد که به راحتی نمی‌توان از آن دست کشید. مجموعه‌ی ته‌جدولی‌ها،‌ سرشار از ماجراجویی، بدبیاری،‌ هیجان، دوستی و البته فوتبال است و شکی نیست که عاشقانِ فوتبال را حسابی شیفته‌ی خود خواهد کرد.

سعید متین کتاب حاضر را به فارسی برگردانده و آرمان غفاریان خوانش آن را برعهده داشته است. راز هفت گل‌به‌خودی از مجموعه داستان‌های درگوشی‌ست و نسخه‌ی متنی آن به همت نشر هوپا به انتشار رسیده است.

کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی مناسب چه کسانی است؟

نوجوان‌هایی که به رمان‌های طنز علاقه‌مند هستند، از کتاب صوتی راز هفت گل به خودی و مجموعه‌ی ته جدولی‌ها لذت می‌برند.

با روبرتو سانتیاگو بیشتر آشنا شویم

روبرتو سانتیاگو (Roberto Santiago) نویسنده‌ی کودک و نوجوان اهل اسپانیاست. وی البته دستی هم در آتش فیلمسازی دارد و حتی در این زمینه افتخاراتی را نیز کسب نموده است. سانتیاگو زاده‌ی مادرید اسپانیا و متولد سال 1968 است.

در بخشی از کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی می‌شنویم

بهش گفتم چرا می‌خوای النا رو ببری توی تیم خودتون؟‌ چشم‌های النا چهارتا شد. انگار که سوال خیلی بدی کردم. لوسین خندید. البته دست و پا شکسته گفته بودم چون انگلیسیم زیاد خوب نیست.

البته لوسین کاملاً متوجه سوالم شد چون گفت: «اُ‌لَلَه!». بهش نگاه کردم و سعی کردم بفهمم منظورش چیه. نمی‌دونستم اُ‌لَلَه یعنی چی. شاید یعنی جوابت رو نمی‌دم یا هر کی رو دلم بخواد می‌برم تیم خودمون یا شاید اصلاً یعنی به تو مربوط نیستش. شایدم اصلاً معنای خاصی نداره. خلاصه این که گفت و رفت.

النا نگام کرد. پرسید:‌ «این چه سوالی بود پرسیدی؟»

گفتم: «چی شده حالا؟ مگه فقط تو حق داری با لوسین حرف بزنی؟» النا با تعجب نگاهم کرد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی ته جدولی‌ها 2: راز هفت گل به خودی | روبرتو سانتیاگو | کتاب‌های درگوشی