دسته‌بندی نشده · می 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی | جیمز آلن | آوانامه



معرفی کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشیکتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی یکی از آثار کلاسیک حوزه‌ی خودیاری و مدیریت ذهن است. جیمز آلن در این کتاب‌ که سال‌ها جزو عناوین پرفروش روانشناختی در کشورهای انگلیسی‌زبان بوده، در باب اهمیت اندیشه‌ی انسان در بهروزی یا ناکامی او سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی:

«شما همان چیزی هستید که به آن می‌اندیشید». این جمله بیانگرِ اصل و اساس ایده‌‌ی جذاب و پرطرفداری‌ست که این روزها از آن با عنوانِ قانون جذب یاد می‌کنند. جیمز آلن آمریکایی یکی از مطرح‌ترین نویسندگان و اندیشمندانِ این حوزه بود؛ متفکری که با بهره‌گیری از گستره‌ی وسیع معلومات خود، می‌کوشید تا در آثارش به راهنمایی مردم در جهت ساختن زندگی‌ای مطلوب و سرشار از موفقیت بپردازد.

در همین راستا، مایلیم به یکی از درخشان‌ترین آثار جیمز آلن اشاره کنیم؛ کتابی دگرگون‌کننده با عنوان تو همانی که می‌اندیشی (As a Man Thinketh). این اثر که اول‌بار در سال 1903 به انتشار رسید، به حق پدر تمام آن دسته از آثار حیطه‌ی خودسازی‌ست که در عصر ما به رشته‌ی تحریر درمی‌آیند. در اهمیت کتاب تو همانی که می‌اندیشی، همین بس که اگرچه بیش از یک قرن از زمان نگارش آن می‌گذرد، مطالب آن همچنان برای اغلب مخاطبان کاربردی و سازنده است.

شاید بتوان پیام اصلی جیمز آلن در کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی را چنین خلاصه کرد: «آدمی، آفریننده‌ی اقبال خویش است. چیزی به نام بخت و تصادف، اساساً معنی ندارد. تو به هرآنچه لایقش باشی، خواهی رسید؛ فقط و فقط به این شرط که ذهنیتی متناسب با هدف یا آرزویت داشته باشی…»

کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی به هفت بخش کلی با عناوین پیش رو تقسیم گشته:

– اندیشه و منش
– اثر اندیشه بر اوضاع و شرایط
– اثر اندیشه بر سلامت و تن
– اندیشه و قصد
– اثر عامل اندیشه در توفیق
– رویاها و آرمان‌‌ها
– آرامش

در هر یک از این بخش‌ها، چنانکه عناوین گویاست، رابطه‌ی اندیشه‌ و باورهای آدمی با یکی از وجوه مهم زندگی‌‌اش بررسی شده است. در پایان ذکر نکته‌ای را خالی از فایده نمی‌دانیم، و آن اینکه اثر حاضر پیش از این با عناوین دیگری نیز در ایران ترجمه و منتشر شده است.

کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی خودسازی و موفقیت مخاطبین اولیه‌ی این کتابند.

با جیمز آلن بیشتر آشنا شویم:

جیمز آلن (James Allen) نویسنده‌ی آمریکاییِ آثار فلسفی و روانشناختی بود که در سال 1804 دیده به جهان گشود و در سال 1912 از دنیا رفت. او در یک خانواده چهارنفره‌ی معمولی زندگی می‌کرد و دو برادر کوچک‌تر از خود داشت. 15 ساله بود که پدرش مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید و آلن ناچار شد تحصیلاتش را برای تأمین مخارج خانواده رها کند. پس از آن نیز زندگی پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت؛ با این حال هرگز اسیر دست نومیدی و افکار منفی نشد.

در بخشی از کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی می‌شنویم:

اثر اندیشه بر سلامت و تن

تن خادم ذهن است. از محتوای ذهن، خواه سنجیده برگزیده شوند و خواه سهواً به خاطر آیند، اطاعت می‌کند. اگر اوامر ذهن نامشروع باشند تن به سرعت بیمار و فرسوده می‌شود. اگر اندیشه‌ها شادمانه و زیبا باشند، تن نیز شاداب و زیبا می‌شود. بیماری و تندرستی، مانند اوضاع و شرایط در اندیشه ریشه دارند. اندیشه‌های بیمارگونه خود را به شکل جسمی بیمار عیان می‌سازند. گفته‌اند که اندیشه‌های ترس به سرعت انسان را به هلاکت می‌رساند. و این اندیشه‌ها مدام به هلاکت قطعی اما کم‌شتاب‌تر هزاران تن از مردم سرگرم‌اند. مردمانی که با ترس از بیماری زندگی می‌کنند، مردمانی هستند که بیمار می‌شوند. اضطراب به سرعت تن را تضعیف و آماده‌ی ورود هرگونه بیماری می‌کند…





معرفی و دانلود کتاب صوتی تو همانی که می‌اندیشی | جیمز آلن | آوانامه