معرفی و دانلود کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری | جان هارت | آوانامه



معرفی کتاب صوتی جاده‌ی رستگاریآمیزه‌ی خون و خیانت و انتقام… کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری رمانی شنیدنی در گونه‌ی جنایی‌ست که به قلم جان هارت، نویسنده‌ی پرافتخار آمریکایی به رشته‌ی تحریر درآمده. در این اثر شنونده‌ی ماجراهایی مرموز خواهید بود که پیرامون قتلی وحشیانه رخ می‌دهند. گفتنی است که رمان جاده‌ی رستگاری یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری:

علاقه‌مندان به ادبیات روز آمریکا بی‌شک نام جان هارت (John Hart) را شنیده‌اند؛ جنایی‌نویس کارکشته‌ی آمریکایی که آثارش همواره در صدر پرفروش‌ترین‌های سال قرار دارند. در زبان فارسی او را بیشتر با کتاب آخرین کودک می‌شناسیم که داستانی‌ست قابل اعتنا در ژانر کارآگاهی. هم‌اکنون اما قصد معرفی یکی دیگر از آثار هارت را داریم: رمانی پرفروش با عنوان جاده‌ی رستگاری (Redemption Road) که نخستین بار در سال 2016 به انتشار رسید و خیلی زود مورد توجه مخاطب خاص و عام قرار گرفت.

روی جلد کتاب، به جمله‌ای ترغیب‌کننده برمی‌خوریم: «پسری تفنگ به دست منتظر مردی‌ست که مادرش را کشته است.» خب، ناگفته پیداست که با داستانی انتقام‌محور طرفیم. اما چیز بیشتری نمی‌دانیم، و البته نخواهیم دانست. چرا که نه عنوان کتاب و نه معرفی‌هایی که درباره‌ی آن نوشته شده‌اند، هیچ‌کدام مطلب بیشتری درباره‌ی پیرنگ اثر به ما نمی‌گویند. البته که اینجا تعمدی در کار است: مطالعه‌ی رمان جاده‌ی رستگاری را باید با کمترین آگاهیِ قبلی از چند و چون داستان شروع کرد. چرا که قدرتِ این اثر بیش از همه متکی به ابهام‌آمیزی آن است. به نحوی که حتی پس از شروع کتاب نیز، ابتدا کمی احساس گیجی می‌کنیم و با حیرت از خود می‌پرسیم که قصد راوی از ارائه‌ی مشتی جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت چیست؟ اما هرچه بیشتر به کتاب زمان می‌دهیم و هر چه بیشتر با منطق خاص آن آشنا می‌شویم، به همان میزان بیشتر و بیشتر مجذوب قصه‌ی مرموز و روایت آرامش می‌شویم.

قطعاً درباره‌ی کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری بیش از این‌ها نیز می‌توان گفت. اما چنانکه گفتیم، این کار سبب کاسته شدن از تأثیر داستان بر مخاطب می‌گردد. پس چه بهتر که همین حالا، بی فوت وقت اثر را تهیه کنید و شخصاً به کنکاش در دنیای ابهام‌انگیز آن بپردازید.

افتخارات کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری:

– نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب جنایی گودریدز
– ترجمه‌شده به بیش از 30 زبان مختلف
– از عناوین پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری:

– نوشته‌ای درخشان. (Brad Meltzer)
– یک کار بزرگ. (The Durango Telegraph)
– داستانی میخکوب‌کننده. (Lisa Scottoline)

کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی – معمایی بیش از سایرین از مطالعه‌ی کتاب جاده‌‌ی رستگاری لذت خواهند برد.

با جان هارت بیشتر آشنا شویم:

جان هارت نویسنده‌ی آمریکاییِ رمان‌های ترسناک است. او در سال 1956، در کارولینای شمالی متولد شده. هارت تاکنون دوبار جایزه‌ی معتبر ادگار آلن پو را از آن خود کرده است؛ یکی برای رمان «رودخانه‌ی دان» و دیگری، برای کتاب «آخرین فرزند». در کارنامه‌ی او جوایز و افتخارات گوناگون دیگری نیز به چشم می‌خورد. از جمله یک جایزه‌ی Barry، یک جایزه‌ی SIBA، و همچنین، جایزه‌ی ادبیات کارولینای شمالی.

از میان آثار ترجمه‌شده از جان هارت، پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی این دو عنوان است: «جاده‌ی رستگاری» و «آخرین کودک».

در بخشی از کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری می‌شنویم:

زندگی پشت میله‌های زندان پر از تناقض بود. با آنکه هر روز آن ممکن است پایانی خونین داشته باشد، اما هر روز صبح اجباراً به یک شکل آغاز می‌شود. آدم وقتی بیدار می‌شود برای دو ثانیه نمی‌داند کجاست و یا به چه چیزی تبدیل شده است. این دو ثانیه جادویی‌ست. شعله‌ای گرم قبل از آنکه حقیقت راهش را به سینه‌اش باز کند و سگ سیاه خاطرات رد پایش را دنبال کند. امروز صبح هم تفاوتی با بقیه‌ی روزها نداشت. اول بی‌حسی و بعد مرور همه‌ی اتفاقاتی که طی سیزده سال زندگی در یک قوطی برایش افتاده بود. چنین لحظاتی برای همه به اندازه‌ی کافی بد هستند. برای یک پلیس بدتر بودند. برای پلیسی مثل آدریان، غیرقابل تحمل بودند.

آدریان در تاریکی روی تختش نشست و صورتی را لمس کرد که دیگر مثل صورت خودش نبود.
فهرست مطالب کتاب صوتی۳۱ دقیقهفصل دوم – قسمت اول۲۳ دقیقهفصل دوم – قسمت دوم۲۴ دقیقهفصل پنجم – قسمت اول۳۶ دقیقهفصل پنجم – قسمت دوم۱۵ دقیقهفصل نهم – قسمت اول۲۵ دقیقهفصل نهم – قسمت دوم۲۲ دقیقهفصل دهم – قسمت اول۳۴ دقیقهفصل دهم – قسمت دوم۳۵ دقیقهفصل یازدهم – قسمت اول۲۱ دقیقهفصل یازدهم – قسمت دوم۳۲ دقیقهفصل دوازدهم – قسمت اول۱۸ دقیقهفصل دوازدهم – قسمت دوم۲۸ دقیقهفصل دوازدهم – قسمت سوم۲۶ دقیقهفصل چهاردهم – قسمت اول۲۹ دقیقهفصل چهاردهم – قسمت دوم۲۶ دقیقهفصل شانزدهم – قسمت اول۲۴ دقیقهفصل شانزدهم – قسمت دوم۲۱ دقیقهفصل هفدهم – قسمت اول۲۶ دقیقهفصل هفدهم – قسمت دوم۳۵ دقیقهفصل بیست‌و‌یکم۱۴ دقیقهفصل بیست‌و‌دوم۳۲ دقیقهفصل بیست‌و‌سوم – قسمت اول۲۸ دقیقهفصل بیست‌و‌سوم – قسمت دوم۱۶ دقیقهفصل بیست‌و‌چهارم۴ دقیقهفصل بیست‌و‌پنجم۲۶ دقیقهفصل بیست‌و‌ششم۲۳ دقیقهفصل بیست‌و‌هفتم۳۱ دقیقهفصل بیست‌و‌هشتم۱۹ دقیقهفصل بیست‌و‌نهم۲۱ دقیقهفصل سی‌و‌یکم – قسمت اول۱۹ دقیقهفصل سی‌و‌یکم – قسمت دوم۱۶ دقیقهفصل سی‌و‌دوم۱۶ دقیقهفصل سی‌و‌سوم – قسمت اول۲۸ دقیقهفصل سی‌و‌سوم – قسمت دوم۳۹ دقیقهفصل سی‌و‌چهارم۱۷ دقیقهفصل سی‌و‌پنجم – قسمت اول۲۰ دقیقهفصل سی‌و‌پنجم – قسمت دوم۱۹ دقیقهفصل سی‌و‌ششم – قسمت اول۱۳ دقیقهفصل سی‌و‌ششم – قسمت دوم۲۳ دقیقهفصل سی‌و‌هفتم – قسمت اول۱۷ دقیقهفصل سی‌و‌هفتم – قسمت دومادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی جاده‌ی رستگاری | جان هارت | آوانامه