دسته‌بندی نشده · ژوئن 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپا | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان



معرفی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپاگروه نویسندگان تاریخ ایران با نظر به مستندات تاریخی و حکایت‌های عامیانه در کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپا داستان‌هایی شنیدنی را از زندگی شاه‌عباس صفوی با نوجوانان به اشتراک گذاشته‌اند. گفتنی‌ست اثر حاضر نخستین جلد این مجموعه است.

درباره کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپا

اسب تیزپا، نام نخستین جلد کتاب «حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی» است که گروه نویسندگان تاریخ ایران آن را گردآوری و تدوین کرده‌اند. در این اثر مجموعه‌ای از حکایات و داستان‌هایی در ارتباط با شاه‌ عباس صفوی (The Great Shah Abbas) روایت می‌شود؛ از وقایع سیاسی و اجتماعی دوران پادشاهی او گرفته تا خلق‌وخو و شیوه‌ی رفتارش.

مطالعه‌ی کتاب حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپا از این جهت واجد اهمیت است که می‌تواند خوانندگان جوان‌ را ترغیب کند تا به سراغ آثار تاریخی جدی‌تر بروند؛ به عبارت دیگر، این کتاب می‌تواند مقدمه‌ای برای مطالعه‌ی آثار تاریخی، به‌ویژه با موضوع حکومت صفویان قرار بگیرد.

کتاب حاضر دو بخش دارد؛ قسمت اول متشکل از بیست‌ودو حکایت تاریخی‌ست. همچنین در بخش دوم، چند حکایت‌ عامیانه در ارتباط با حکومت صفویان را مطالعه می‌کنیم. «شاه عباس و گنجعلی خان، شاه عباس و لباس زَربَفت، شاه عباس و سادگی رفتار، شاه عباس و اشک قدردانی و شاه عباس در گهوارۀ شاهی» نام برخی از این داستان‌ها هستند.

بد نیست اشاره کنیم مسعود حکمت پور خوانش این حکایات را بر عهده داشته و موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان این اثر را به صورت کتابی صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول اسب تیزپا مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های تاریخی علاقه‌مند هستند،‌ از کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول اسب تیزپا می‌شنویم

شاه عباس با آن که با خودکامگی و استبداد حکومت می‌کرد و در کار فرمانروایی و سیاست کشور بسیار سخت‌گیر و بی‌رحم و سنگدل بود، ولی از سوی دیگر به دادگستری و رعایت عدل و انصاف و حفظ حقوق مردم نیز توجه و علاقه‌ی بسیاری نشان می‌داد و برای این که از احوال حقیقه مردم خود آگاه شود، بی‌واسطه با مردم خود معاشرت می‌کرد.

و بدون رعایت تشریفات مردم را به حضور خود می‌پذیرفت و این چیزی بود که خوشایند برخی از افراد نبود. به هر حال،‌ روزی برخی از وزیران و رجال دولتی مغرضانه به شاه نصیحت کردند و گفتند: ای قبله عالم شما نباید به مردم زیاد نزدیک شوید چرا که این مردم با سخنان بیهوده و تملق‌آمیز خود وقت گران‌بهای شما را هدر می‌دهند و …

هنوز صحبت آن‌ها تمام نشده بود که شاه عباس دست آن‌ها را خواند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۴ دقیقهمقدمه – بخش اول: حکایات تاریخی۴ دقیقهحکایت اول: شاه عباس در گهوارۀ شاهی۵ دقیقهحکایت دوم: شاه عباس و وزیران بدکار۵ دقیقهحکایت سوم: شاه عباس و اموال مردم۵ دقیقهحکایت چهارم: شاه عباس و توپچی باشی۴ دقیقهحکایت پنجم: شاه عباس و امیر تاتار۵ دقیقهحکایت ششم: شاه عباس و اشک قدردانی۶ دقیقهحکایت هفتم: شاه عباس و قَرَچَقای خان۵ دقیقهحکایت هشتم: شاه عباس و اسب تیزپا۶ دقیقهحکایت نهم: شاه عباس و اسیر چالاک۴ دقیقهحکایت دهم: شاه عباس و مجروحان جنگی۴ دقیقهحکایت یازدهم: شاه عباس و کوزۀ آب۵ دقیقهحکایت دوازدهم: شاه عباس و زنجیر جواهرنشان۵ دقیقهحکایت سیزدهم: شاه عباس و کل عِنایت۵ دقیقهحکایت چهاردهم: شاه عباس و دود چُپُق۵ دقیقهحکایت پانزدهم: شاه عباس و تنباکوی خوشبو۶ دقیقهحکایت شانزدهم: شاه عباس و خوردن کُوکنار۴ دقیقهحکایت هفدهم: شاه عباس و سادگی رفتار۴ دقیقهحکایت هجدهم: شاه عباس و حج پینه‌دوزان۵ دقیقهحکایت نوزدهم: شاه عباس و بابا سفیر۵ دقیقهحکایت بیستم: شاه عباس و لباس زَربَفت۱۲ دقیقهحکایت بیست و یکم: شاه عباس و زن حیله‌گر۶ دقیقهحکایت بیست و دوم: شاه عباس در بستر مرگ۴ دقیقهمقدمه – بخش دوم: حکایت‌های عامیانه۹ دقیقه حکایت بیست و سوم: شاه عباس و میرزا مصطفی۷ دقیقهحکایت بیست و چهارم: شاه عباس و گنجعلی خان۹ دقیقهحکایت بیست و پنجم: شاه عباس و مَلِک عطا۱۳ دقیقهحکایت بیست و ششم: شاه عباس و پندهای وزیر۱۰ دقیقهحکایت بیست و هفتم: شاه عباس و سه دزد زبردستادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد اول: اسب تیزپا | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان