دسته‌بندی نشده · ژوئن 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان



معرفی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعرهگروه نویسندگان تاریخ ایران در کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره همه‌ی همت خود را به کار بسته‌اند تا در قالب داستان‌‌هایی تاریخی و زیبا جنبه‌های گوناگون زندگی شاه عباس صفوی را به تصویر بکشند. همانطور که از عنوان کتاب برمی‌آید، اثر حاضر جلد دوم این مجموعه حکایات است.

درباره کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره

شاه عباس صفوی از جمله پادشاهان تاریخ‌ساز ایران بوده و مطالعه‌ در باب این چهره‌ی شاخص واجد اهمیتی بسیار است. کتاب میدان مشاعره جلد دوم از اثری‌ست با عنوان «حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی» که همانطور که از نام آن برمی‌آید، مجموعه‌ای داستان‌ از زندگی شخصی و سیاسی شاه عباس را در بر می‌گیرد. گروه نویسندگان تاریخ ایران این حکایات را گردآوری، تدوین و تنظیم کرده‌اند و برای این کار از منابع تاریخی دوران صفوی بهره‌ی فراوان برده‌اند.

کتاب حاضر دو بخش را در بر می‌گیرد. بخش اول «حکایات تاریخی» نام دارد و نویسندگان با نظر به مستندات تاریخی بیست‌ودو داستان را روایت کرده‌اند. به‌ عبارت روشن‌تر، حکایاتی که در بخش اول کتاب حاضر نقل شده‌اند، جملگی دارای اعتبار تاریخی هستند. اما منبع نویسندگان برای نگارش بخش دوم که «حکایات عامیانه»نامیده شده، سخنانی‌ست که سال‌ها درباره‌ی شاه‌ عباس دهان‌به‌دهان میان مردم چرخیده و روایت شده است.

با گوش سپردن به این داستان‌ها با شخصیت و زندگی شاه عباس صفوی آشنا خواهید شد و احتمالاً‌ ترغیب می‌شوید تا آثار دیگری را نیز در این زمینه مطالعه کنید. در واقع، این کتاب از این جهت که می‌تواند مقدمه‌ی آثار تاریخی جدی‌تر قرار بگیرد، واجد اهمیت بسیار است.

این اثر به همت انتشارات قوی سفید کودکان به صورت مجموعه‌ای صوتی درآمده و مسعود حکمت‌پور خوانش داستان‌های آن را بر عهده داشته است. در ادامه نام برخی از فصول کتاب را مطالعه می‌کنید: «شاه عباس و پیاده‌روی به مشهد، شاه عباس و مهربانی با شاعران، شاه عباس و لباس سبز کشیشان، شاه عباس و آزمودن عالمان، شاه عباس و تنبل خانه، شاه عباس و معرکۀ شیخ بهایی و شاه عباس و بهانه‌های مصلحتی»

کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند،‌ از کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره می‌شنویم

شاه عباس در کودکی و نوجوانی به آموختن و اندوختن هنر توجهی نداشت و بیشتر به شکار و سوارکاری علاقه‌مند بود. او پیش از سلطنت هنگامی که در مشهد به سر می‌برد،‌ غالباً از جلسه‌ی درس معلم فرار می‌کرد و به شکار می‌رفت.

ولی بعداً‌ به علت هوش و استعداد فراوان و ذوق و زیرکی خدادادی که داشت از معاشرت و هم‌نشینی با اهل علم و هنر استفاده کرد و با اصول نویسندگی و فنون شعر و موسیقی آشنا گردید و کم‌کم به شعر و شاعری توجه و دلبستگی پیدا کرد.

این بود که شاه عباس شاعران بزرگ ایران را گرامی می‌داشت و به آثار گرانبهای آن‌ها به دیده‌ی احترام می‌نگریست. او اشعار شاهنامه را دوست می‌داشت و در مجالس خود شاعران سخن‌شناس و خوش‌صدا را به شاهنامه‌خوانی وا می‌داشت.
فهرست مطالب کتاب صوتی۴ دقیقهمقدمه: بخش اول: حکایات تاریخی۵ دقیقهحکایت اول: شاه عباس و دست استغفار۴ دقیقهحکایت دوم: شاه عباس و استخاره۶ دقیقهحکایت سوم: شاه عباس و حرمت مقدسات۴ دقیقهحکایت چهارم: شاه عباس و بهانه‌های مصلحتی۴ دقیقهحکایت پنجم: شاه عباس و کنایه زدن به مقدسات۶ دقیقهحکایت ششم: شاه عباس و پیاده‌روی به مشهد۵ دقیقهحکایت هفتم: شاه عباس و عزاداری عاشورا۴ دقیقهحکایت هشتم: شاه عباس و ارادت به امام علی (ع)۷ دقیقهحکایت نهم: شاه عباس و مهربانی با شاعران۴ دقیقهحکایت دهم: شاه عباس و احترام به روحانیون۶ دقیقهحکایت یازدهم: شاه عباس و افتتاح مسجد شاه۵ دقیقهحکایت دوازدهم: شاه عباس و آزادی ادیان۶ دقیقهحکایت سیزدهم: شاه عباس و پادشاهان اروپا۴ دقیقهحکایت چهاردهم: دعوت شاه عباس به دین مسیح۴ دقیقهحکایت پانزدهم: شاه عباس و لباس سبز کشیشان۵ دقیقهحکایت شانزدهم: شاه عباس و عظمت حافظ۴ دقیقهحکایت هفدهم: شاه عباس و حکیم شفایی۵ دقیقهحکایت هیجدهم: شاه عباس و میدان مشاعره۴ دقیقهحکایت نوزدهم: شاه عباس و شوخی مکرر۳ دقیقهحکایت بیستم: شاه عباس و بیزاری از القاب۶ دقیقهحکایت بیست و یکم: شاه عباس و ملاعبدا… تونی۴ دقیقهحکایت بیست و دوم: شاه عباس و آزمودن عالمان۴ دقیقهمقدمه – بخش دوم: حکایات عامیانه۱۰ دقیقه حکایت بیست و سوم: شاه عباس و معرکۀ شیخ بهایی۶ دقیقهحکایت بیست و چهارم: شاه عباس و گربه‌های شمع به دست۱۳ دقیقهحکایت بیست و پنجم: شاه عباس و کُوکنار دم کرده۱۲ دقیقهحکایت بیست و ششم: شاه عباس و دست تقدیر۸ دقیقهحکایت بیست و هفتم: شاه عباس و پیرمرد خارکَن۷ دقیقهحکایت بیست و هشتم: شاه عباس و تنبل خانهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی شاه عباس صفوی – جلد دوم: میدان مشاعره | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان