دسته‌بندی نشده · آوریل 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک سفیر: تجربه دیپلماسی تجاری ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان | رامین مهمان پرست



معرفی کتاب صوتی خاطرات یک سفیر: تجربه دیپلماسی تجاری ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستانرامین مهمان پرست، سفیر سابق ایران در کشورهایی چون لهستان و تایلند و قزاقستان، در کتاب صوتی خاطرات یک سفیر که به یاری فرشته خلیلی پالندی به رشته‌ی تحریر درآمده، پاره‌ای از تلاش‌های دیپلماتیک خود در راستای برقراری روابط تجاری با دولت‌های خارجی را بیان کرده است.

درباره کتاب صوتی خاطرات یک سفیر:

علاقه‌مندان به مسائل مربوط به سیاست و دیپلماسی، از نقش خطیر سفیران در این دو حیطه آگاهند. سفرا، به عنوان نمایندگان یک دولت مستقر در خاک کشوری دیگر، از اختیاراتی بیش از آنچه عامه‌ی مردم می‌پندارند، برخوردارند. به واقع، بر عهده‌ی ایشان است که برقراری روابطِ سیاسی، نظامی، فرهنگی، و البته تجاری را میان دو دولت ممکن گردانند. در این باره مراجعه به تاریخ معاصر جهان بسیار روشنگر خواهد بود؛ چرا که این کار ما را با موارد و مصادیق متعددی از ایفای نقشِ سفیران در تحولات مهم جهانی آشنا می‌سازد. در همین راستا قصد داریم کتابی با عنوان خاطرات یک سفیر را خدمتتان معرفی کنیم. اما پیش از آن باید مختصری در باب نویسنده‌ی آن بگوییم:

رامین مهمان پرست (زاده‌ی تیرماه 1339)، سفیر سابق ایران در چندین کشور بوده است. اگرچه او در رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد، از همان عنفوان جوانی کار در حوزه‌ی سیاست را به عنوان نخستین انتخاب خود برگزید. مهمان پرست در سال 1388 به عنوان دستیار ویژه‌ی وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارتخانه انتخاب شد. بخش عمده‌ای از فعالیت سیاسی او اما در کسوت سفیر سپری شد. آنچه در کتاب صوتی خاطرات یک سفیر خواهید شنید، شرح فعالیت‌های او در همین مقام است.

کتاب حاضر ذیل سه بخش تنظیم گشته است:

در بخش نخست به فعالیت‌های دیپلماتیک رامین مهمان پرست در کشور لهستان گوش خواهید سپرد؛ در بخش دوم اقدامات او به عنوان سفیر در کشور تایلند را دنبال خواهید کرد؛ و سرانجام در بخش سوم، دوران کارِ وی در سفارتخانه‌ی ایران در قزاقستان را از نظر خواهید گذراند.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک سفیر ذکر نکته‌ای بسیار مهم و اساسی است؛ و آن اینکه نویسنده در اثر نامبرده بیشتر متمرکز بر آن دسته از فعالیت‌های دیپلماتیک خود بوده که معطوف به مسائل تجاری و اقتصادی بوده‌اند. به همین خاطر، این کتاب احتمالاً پاسخگوی نیاز مخاطبینی خواهد بود که به کم‌وکیف روابط تجاری دولت‌ها علاقه‌مندند و برای مسائل سیاسی اهمیتی به مراتب کمتر قائلند.

در پایان بد نیست مجدداً یادآوری کنیم که علاوه بر رامین مهمان پرست، دکتر فرشته خلیلی پالندی نیز در نگارش و به طبع رسیدن کتابی که پیش رو دارید نقش داشته‌ است.

کتاب صوتی خاطرات یک سفیر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث اقتصاد کلان و دوست‌داران آثار اتوبیوگرافیک، دو گروه از مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک سفیر می‌شنویم:

زمانی که در همسایگی با کشوری باشیم، به دلایل حوزه‌های مشترکی همچون سوابق تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری، روابط ویژه‌ای با این کشورها تعریف می‌شود. قزاقستان مهم‌ترین کشور آسیای مرکزی و یکی از کشورهای مهم جمهوری‌های شوروری سابق است. مساحت قزاقستان حدود دو میلیون و هفتصدهزار کیلومتر مربع است. با توجه به اینکه بخشی از خاک قزاقستان قبل از قرار گرفتن در جمهوری‌های شوروی سابق جزو خاک ایران قدیم بوده است، به همین دلیل، ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترک با ایران دارد.

شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی ایرانی از مفاخر آن کشور محسوب می‌شوند. مانند فارابی که معروف‌ترین شخصیت فرهنگی در قزاقستان است. و بزرگ‌ترین خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و ساختمان‌های مجلل به نام فارابی نام‌گذاری شده است…
فهرست مطالب کتاب صوتی۲۵ دقیقهفصل اول: دیپلماسی تجاری ایران در کشور لهستان – قسمت یک۲۲ دقیقهفصل اول – قسمت دو۲۲ دقیقهفصل دوم: تایلند؛ به سرزمین لبخند خوش آمدید۱۹ دقیقهفصل سوم: دیپلماسی تجاری ایران در سزمین قزاق‌هاادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک سفیر: تجربه دیپلماسی تجاری ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان | رامین مهمان پرست