دسته‌بندی نشده · می 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان



معرفی کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنانکتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان با نظر به زندگی امام علی (ع) جنبه‌های گوناگون شخصیت آن حضرت را به نمایش می‌گذارد. این کتاب صوتی به قلم گروه نویسندگان «تاریخ اسلام» به نگارش درآمده و اغلب داستان‌های آن از کتاب «فرازهایی عبرت‌آموز از زندگی سیاسی امام علی» انتخاب شده‌اند. اثری که پیش‌روی شماست، جلد دوم این مجموعه است و بر یاران و دشمنان امام تمرکز دارد.

درباره کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان:

نویسندگان گروه تاریخ اسلام در پنج بخش اصلی زندگی سیاسی امام علی را مد نظر قرار داده و اجمالاً به یاران و دشمنان ایشان می‌پردازد. اثر پیش‌رو جلد دوم کتاب «داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع)» است که جلد اول آن پیش‌تر با تمرکز بر موضوع اهل‌بیت و خلفاء منتشر شده است.

خوب است اشاره کنیم اغلب داستان‌هایی که در اثر حاضر به آن گوش می‌سپارید، از کتاب «فرازهایی عبرت‌آموز از زندگی سیاسی امام علی» انتخاب شده‌اند؛ گروه تاریخ اسلام گردآوری و گزینش این قصه‌ها را برعهده داشته است. در ادامه برخی از عناوین این داستان‌ها را مطالعه می‌کنید: «امام و مالک اشتر، بنی‌امیه چه کسانی بودند، امام و کوفیان، بدعت‌ها و کج‌روی‌ها، امام و عمروعاص.»

کتاب شنیدنی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی نه تنها کودکان و نوجوانان را مجذوب خود خواهد کرد، که اثری درخور و شایسته برای همه‌ی علاقه‌مندان خواهد بود. اثر حاضر دربرگیرنده‌ی پنج بخش اصلی است: «امام و اصحاب پیامبر، امام و سرداران، امام و یاران بدکار، امام و بیعت‌شکنان، امام و کینه‌جویان».

کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های مذهبی علاقه‌مند هستند، از کتاب داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان می‌شنویم:

پس از وقوع جنگ نهروان بین سپاهیان امام علی (ع) و سپاهیان خوارج در سال سی‌وهشت هجری که منجر به تارومار شدن و از بین رفتن انبوه بسیاری از خوارج در میدان نبرد شد، اندیشه و اعتقاد این گروه روی‌گردانده از دین ریشه‌کن نشد و آنان پس از آن نیز در سال‌های بعد پنج شورش را هر بار توسط چند صد نفر علیه امام به راه انداختند که اگرچه همگی با شکست روبه‌رو گردید ولی خوارج در اندیشه انحرافی خود از پا نیفتادند.

تا این که سرانجام در سال چهل هجری سه نفر از بزرگان آنان چنین تصمیم گرفتند که برای انتقام سه نفر از حاکمان و سران حکومتی را به قتل برسانند تا به باور خودشان امت اسلام را از دست این سه نفر که مسئول جنگ‌های داخلی می‌دانستند و از نظر آن‌ها کافر و مرتد شده بودند، بر عهده گرفت.
فهرست مطالب کتاب صوتی۸ دقیقهبخش اول – امام علی(ع) و اصحاب پیامبر – امام و ابوذر غفاری۸ دقیقهامام و سلمان فارسی۹ دقیقهامام و مقداد بن عمرو۹ دقیقهامام و اویس قرنی۱۰ دقیقهبخش دوم: امام علی (ع) و سرداران – امام و عمار بن یاسر۱۱ دقیقهامام و مالک اشتر۱۱ دقیقهامام و محمد بن ابوبکر۹ دقیقهامام و عبدالله بن عباس۷ دقیقهبخش سوم: امام و یاران بدکار – امام و ابوموسی اشعری۱۰ دقیقهامام و اشعث بن قیس۶ دقیقهامام و کوفیان – بدعت‌ها و کج‌روی‌ها۸ دقیقهامام و کوفیان – نهیب‌ها و سرزنش‌ها۸ دقیقهبخش چهارم: امام علی و بیعت‌شکنان – امام و طلحه بن عبیدالله۹ دقیقهامام و زبیر بن عوام۷ دقیقهبخش پنجم: امام و کینه‌جویان – امام و ابوسفیان۹ دقیقهامام و عمروعاص۹ دقیقهامام و ابن‌ ملجمادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد دوم: یاران و دشمنان | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان