دسته‌بندی نشده · آوریل 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان



معرفی کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاءکتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء با نظر به زندگی امام علی (ع) جنبه‌های گوناگون شخصیت آن حضرت را به نمایش می‌گذارد. این کتاب صوتی به قلم گروه نویسندگان «تاریخ اسلام» به نگارش درآمده و اغلب داستان‌های آن از کتاب «فرازهایی عبرت‌آموز از زندگی سیاسی امام علی» انتخاب شده‌اند. اثری که پیش‌روی شماست، نخستین جلد این مجموعه است و بر اهل‌بیت امام تمرکز دارد.

درباره کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء:

کتابی که پیش‌روی شماست، ‌ در پی آن است تا در سه بخش و در قالب روایت داستان‌هایی واقعی از زندگی حضرت علی به بررسی ابعاد گوناگون زندگی امام اول شیعیان و ابعاد مختلف شخصیت او بپردازد. جلدِ اول کتاب داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) بر خلفا و اهل‌بیت ایشان متمرکز است. عمده‌ی داستان‌هایی که در این کتاب به آن‌ها گوش می‌سپارید، از کتاب «فرازهایی عبرت‌آموز از زندگی سیاسی امام علی» انتخاب شده‌اند و گزینش و گردآوری آن‌ها بر عهده‌ی گروه تاریخ اسلام بوده است.

در باب ویژگی‌های والای امام علی‌ بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند و هر کسی به نوع خود تلاش کرده تا گوشه‌ای از فضایل ایشان را به نمایش بگذارد. بسیاری از متون، داستان‌ها و به‌طور کلی آثار تولید شده در این زمینه و به این هدف گاه چنان علی (ع) را دور از دسترس به نمایش گذاشته‌اند که اگر مخاطب به اندازه‌ی کافی با او انس نداشته و یا او را به مقداری که باید، نشناسد، آنچه را که در باب امام می‌گویند، مبالغه‌آمیز می‌نامد.

این اثر نه تنها برای کودکان و نوجوانان اثری درخور و شایسته است و می‌تواند کتابی مناسب برای شناساندن شخصیت امام علی به آنان باشد، که موضوعی جالب‌توجه برای همه‌ی علاقه‌مندان خواهد داشت. بد نیست بدانید این اثر در بر گیرنده‌ی چهار بخش اصلی است: «امام علی (ع) و پیامبر (ص)»، «امام علی (ع) و اهل‌بیت (ع)»، «‌امام علی (ع) و خلفاء‌» و «امام علی (ع) و اخلاق و فضایل».

کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های مذهبی علاقه‌مند هستند، از کتاب داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) غافل نشوند.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء می‌شنویم:

در سال پنجم هجری جنگ خندق یا جنگ احزاب بین مشرکان و مسلمانان به وقوع پیوست و مشرکان با تمام قوا از مکه روانه‌ی مدینه شدند تا به خیال خود کار مسلمانان را یک سره کنند. اما مسلمانان به پیشنهاد سلمان فارسی، یکی از احزاب پیامبر، دور تا دور مدینه را خندق یا گودال کندند تا از هجوم مشرکان جلوگیری کنند. تعداد مشرکان ده هزار نفر و تعداد مسلمانان بسیار کمتر و فقط سه هزار نفر بود. مشرکان به جای این که بیرون مدینه با مسلمانان با آن‌ها روبه‌رو شوند، تا مدینه پیش آمدند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۶ دقیقهبخش اول:‌ امام علی و پیامبر / داستان اول: امام علی در کودکی۶ دقیقهداستان دوم: امام علی در جنگ احد۹ دقیقهداستان سوم: امام علی در جنگ خندق۷ دقیقهداستان چهارم: امام علی در جنگ خیبر۵ دقیقهداستان پنجم: امام علی در جنگ تبوک۶ دقیقهداستان ششم: امام علی در غدیر خم۱۰ دقیقهبخش دوم: امام علی و اهل بیت / داستان هفتم: امام علی و بانو فاطمه۷ دقیقهداستان هشتم: امام علی و فرزندش امام حسن۷ دقیقهداستان نهم: امام علی و فرزندش امام حسین۷ دقیقهبخش سوم: امام علی و خلفا / داستان دهم: امام علی و ماجرای سقیفه۷ دقیقهداستان یازدهم: امام علی و ابوبکر، خلیفه‌ی اول۶ دقیقهداستان دوازدهم: امام علی و عمر، خلیفه‌ی دوم۸ دقیقهداستان سیزدهم: امام علی و شورای عمر۸ دقیقهداستان چهاردهم: امام علی و عثمان، خلیفه سوم۷ دقیقهداستان پانزدهم: امام علی و خلافت۸ دقیقهبخش چهارم: امام علی و اخلاق و فضایل / داستان شانزدهم: امام علی و بیت‌المال، گردنبند مروارید۱۱ دقیقهداستان هفدهم: امام علی و بیت‌المال، مهمان خلیفه۵ دقیقهداستان هجدهم: امام علی و قضاوت۶ دقیقهداستان نوزدهم: امام علی و عدالت۸ دقیقهداستان بیستم: امام علی و ترس از خدا۶ دقیقهداستان بیست و یکم: امام علی و زهد۵ دقیقهداستان بیست و دوم: امام علی و ساده‌زیستی۳ دقیقهداستان بیست و سوم: امام علی و آداب و رسوم نادرست۴ دقیقهداستان بیست و چهارم: امام علی و محرومان۸ دقیقهداستان بیست و پنجم: امام علی و ستم‌دیدگان۹ دقیقهداستان بیست و ششم: امام علی و یتیمانادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) – جلد اول: اهل بیت و خلفاء | گروه نویسندگان | موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان