دسته‌بندی نشده · فوریه 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی درست فکر کن: تفکرت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند | داریوس فوروکس



معرفی کتاب صوتی درست فکر کن: تفکرت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کندیکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در زندگی، توانایی شفاف فکر کردن است. داریوس فوروکس در کتاب صوتی درست فکر کن بذرهایی را در رابطه با درست اندیشیدن در ذهن می‌کارد و به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توان تفکری سریع، صحیح و هوشمندانه داشت و تا حد ممکن از خطاهای شناختی جلوگیری کرد. این اثر شگفت‌انگیز با به چالش کشیدن نگرش و نگاه‌تان، بینش تازه‌ای به شما می‌بخشد که باعث می‌شود زندگی زیسته بهتری برای خود رقم بزنید.

درباره کتاب صوتی درست فکر کن:

در کتابی که قصدِ مطالعه‌ی آن را دارید، داریوس فوروکس (Darius Foroux) به موضوعات مهمی پرداخته که می‌توانند زندگی شما را دگرگون سازند. موضوعاتی از قبیل اینکه چگونه می‌توان تصمیمات هوشمندانه گرفت، حل مسئله کرد، ذهنِ همیشه شلوغ خود را بر روی یک مسئله متمرکز ساخت و در یک کلام «شفاف» اندیشید. این نویسنده‌ی نام‌آشنا در کتاب صوتی درست فکر کن (THINK STRAIGHT) به ما نشان می‌دهد چگونه با تغییر شیوه‌ی اندیشیدن خود، می‌توانیم زندگی‌مان را تغییر دهیم.

نویسنده‌ی این اثر با بهره‌گیری از ایده‌های بزرگ‌ترین متفکران و مکاتب فلسفی جهان ایده‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که بابه‌کاربستن آن‌ها می‌توانید زندگی روزمره‌ی خود را تغییر دهید. گویی این اثر یک نقشه‌ی راهنما و همه‌ی آن چیزی‌ست که شما برای زندگی در جهان مدرن به آن نیاز دارید. بنابراین، اگر شما نیز در زمره‌ی افرادی قرار می‌گیرید که ذهنی شلوغ، میز کاری شلخته و برنامه‌ای درهم دارند، به شما اطمینان می‌دهیم در این کتاب شنیدنی راهکارهایی را خواهید یافت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ذهن خود را متمرکز و در نتیجه‌ی آن درست فکر کنید.

درست فکر کردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی‌ست که متأسفانه آن را در هیچ مدرسه‌ یا سازمان رسمی‌ای به شما آموزش نمی‌دهند. اگر نتوانید درست فکر کنید، نمی‌توانید بر هیچ‌کدام از چالش‌های زندگی فائق آیید. تصور کنید افسرده، دلزده و خسته نیز باشید. اینجاست که وضعیت بسیار پیچیده و دشوارتر خواهد شد. پس با این اوصاف برای غلبه بر این شرایط ویرانگر چه باید کرد؟ خبر خوب این است که شما می‌توانید با تمرین کافی، خود این توانایی را به دست آورید. بنابراین اگر شفاف اندیشیدن را ارزشمندترین مهارت خودآموخته‌ی زندگی هرکس بنامیم، هیچ اغراق نکرده‌ایم!

داریوس فوروکس در کتاب صوتی درست فکر کن همچون پیشگویی ماهر عمل می‌کند و بی‌آن‌که ما را بشناسد، چیزی مهم را راجع به ما فاش می‌کند! این که اغلب ما زمان زیادی را صرف فکر کردن می‌کنیم. فکر کردن، نه به معنای دقیق و ارزشمند کلمه، آن گونه که باعث رشدمان شود؛ بلکه فکر کردن به معنای پرداختن بیش از حد به موضوعات گوناگون، نگران بودن و در یک کلمه: داشتن ذهنی مشغول. این درحالی‌ست که اغلب این افکار نه تنها کمک‌کننده نیست، که بی‌فایده است. اما او در این اثر گام‌به‌گام همراه شماست تا از شرِ افکار مزاحم رها شوید و تکنیک‌هایی را برای بهتر زیستن بیاموزید.

گفتنی‌ست نسخه‌ی چاپی این اثر اولین بار در سال 2017 منتشر شد و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. اگر این کتاب را یکی از برترین آثار در حوزه‌ی کتاب‌های خودیاری و مدیریت ذهن بنامیم، بی‌شک اغراق نکرده‌ایم. صدای گرم راوی،‌ ترجمه‌ی روان و زبان شیوا و ساده‌ی نویسنده از جمله ویژگی‌هایی‌ست که دو چندان بر جذابیت این اثر افزوده و کتاب صوتی درست فکر کن را به اثری درخور و قابل توجه تبدیل کرده است.

کتاب صوتی درست فکر کن مناسب چه کسانی است؟

اگر اضطراب زندگی شما را مختل کرده، افکارتان شلوغ و درهم است و می‌خواهید زندگی بهتری را تجربه کنید، از کتاب صوتی درست فکر کن غافل نشوید.

با داریوس فوروکس بیشتر آشنا شویم:

او یکی از نویسندگان برتر و پرفروش کتاب‌های خودیاری‌ست که تاکنون هفت جلد کتاب در این حوزه تألیف کرده است. از میان آثار پرفروش داریوس فوروکس می‌توان به «برای آزاد بودن به چه چیز نیاز است؟» اشاره کرد. او از سال 2015 افکار خود درباره‌ی تجارت، زندگی و موفقیت را در وبلاگ پرمخاطبش به اشتراک می‌گذارد. گفتنی‌ست که او برای نشریات معتبری همچون تایمز و NBC مطلب نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی درست فکر کن می‌شنویم:

پراگماتیسم یعنی نگاه به ارزش عملی ایده‌ها. ویلیام جیمز معتقد بود که دانشمندا با وقت گذاشتن بر مفاهیم انتزاعی و تئوری‌هایی که تأثیری بر زندگی مردم ندارن وقتشون رو تلف کردن. زندگی شما با فهمیدن این که زمین چطور به وجود اومده تغییری می‌کنه؟ لویی مناند، نویسنده کتاب پراگماتیسم می‌‌گه ما نمی‌تونیم مطلقاً چیزی رو به اثبات برسونیم. تمام تصمیماتمون شرط‌هاییه که بر اساس چیستی امروز و جهان می‌بندیم. ویلیام جیمز در جایی گفته:‌ «بهترین استفاده از زندگی وقت صرف کردن برای چیزیه که بعد از مرگمون باقی می‌مونه.»

البته اگه عملی فکر کنیم، صرف کردن وقت برای چیزی بعد مرگ کاری بیهوده‌ست. شما زنده نیستید که اون رو ببینید، البته این اهمیتی نداره.





معرفی و دانلود کتاب صوتی درست فکر کن: تفکرت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند | داریوس فوروکس