دسته‌بندی نشده · می 31, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود | الیزابت دی



معرفی کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رودراهنمایی کاربردی برای پایان دادن به شرایط دشوار… الیزابت دی در کتاب صوتی درک ارزش شکست مجموعه‌ای از آموزه‌های گرانبها را با شما درمیان نهاده که در فرایند خروج از بحران‌های زندگی به یاری شما خواهند آمد. گفتنی‌ست که دی اثر حاضر را بر مبنای تجارب و خاطرات شخصی‌اش به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره کتاب صوتی درک ارزش شکست:

یکی از نیرومندترین تصوراتی که جامعه‌ی مدرن به افراد القا می‌کند، این باور است که انسان اساساً برای پیروزی به دنیا آمده؛ برای همواره کامیاب بودن، همواره در اوج به سر بردن، همواره مصون از خطا بودن! این‌چنین است که ما از کودکی در معرض انواع و اقسام فشارهای درونی و بیرونی قرار می‌گیریم. فشارهایی خردکننده که منجر می‌شوند توقعاتی بیجا از خودمان داشته باشیم. نتیجه‌ی چنین وضعی این است که پس از مواجه شدن با ناکامی‌ای کوچک یا بزرگ، چنان در خود فرو می‌ریزیم که گویی بدترینِ مصیبت‌ها بر سرمان نازل شده است!

الیزابت دی (Elizabeth Day) کتاب درک ارزش شکست (Failosophy) را برای مقابله با تفکری که توصیف شد نگاشته. او در این اثر جذاب و آموزنده، زندگی شخصی خود در مقام زنی معمولی را دستمایه‌ی پرداختن به موضوعی عام و همگانی قرار داده است. بحث‌های دی در این اثر بسیار مفصل و پردامنه است، اما لبّ کلام او این است که باید با شکست و ناکامی همچون یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر مواجه شوید، نه همچون یک فاجعه‌ی بزرگ.

آنچه او با شما در میان می‌گذارد، در عین سادگی بی‌اندازه مهم و دگرگون‌کننده است: اشکالی ندارد که اندامتان ایده‌آل نیست؛ عیبی ندارد که در فلان رشته‌ی ورزشی استعداد ندارید؛ مهم نیست که ضعف‌هایی کوچک و بزرگ را در خود تشخیص می‌دهید. نه، هیچ‌کدام این‌ها مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که خود را همانطور که هستید بپذیرید و رؤیای دورِ کمال مطلق را از ذهن به در کنید.

الیزابت دی در کتاب درک ارزش شکست به شما می‌آموزد که پس از ناکامی، به جای زانوی غم در بغل گرفتن، برخیزید و شکست خود را بدل به بهانه‌ و انگیزه‌ای برای پیروزی کنید…

نکوداشت‌های کتاب صوتی درک ارزش شکست:

– کتابی زیبا و انسانی. (Alain de Botton)
– الیزابت دی در نحوه‌ی نگرش ما نسبت به شکست، انقلابی اساسی ایجاد کرده است. (Stylist)

کتاب صوتی درک ارزش شکست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی کتاب درک ارزش شکست از الیزابت دی‌اند.

با الیزابت دی بیشتر آشنا شویم:

الیزابت دی (متولد 1978) روزنامه‌نگار و داستان‌نویس مطرح اهل انگلستان است. در زبان فارسی او را بیشتر با کتاب درک ارزش شکست می‌شناسیم، اما نباید فراموش کنیم که عمده‌ی شهرت دی در زادگاهش، مرهون آثار ادبی‌اش می‌باشد. درباره‌ی وی این نکته نیز گفتنی‌ست که اثری دیگر از او (با عنوان کتاب راهنمای شکست خوردن) از جمله پرفروش‌ترین عناوین ساندی تایمز به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی درک ارزش شکست می‌شنویم:

در این سیاره‌ی گسترده، وسیع، منحصربه‌فرد و حاصل‌خیز، هیچ‌چیز برای جدا کردن ما از شکست برای همیشه وجود ندارد. قطعاً وجود ندارد. اینکه آرزو کنیم مسائل طور دیگری اتفاق بیفتند، مثل این است که نفس نکشیم. یا هر چیز دیگری که در واقع وجود دارد: مثلاً چای کیسه‌ای یا بند کفش. ترسیدن از چای کیسه‌ای یا بند کفش هیچ فایده‌ای ندارد. زندگی با ترس از شکست هم بی‌معناست. شکست یک واقعیت است. احساس ما به شکست از آن مجزاست. و کمابیش در اختیار خودمان است. همچنین شکست چیزی نیست که بقیه به شما می‌گویند. تجربه‌ی شما از شکست شخصی‌ست. تا حد ممکن باید دور از قضاوت دیگران وجود داشته باشد. برداشت دیگران با انبان احساسی، فرهنگی، خانوادگی و حرفه‌ای خودشان تحریف می‌شود.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱ دقیقهشناسنامه‌ی کتاب۱۶ دقیقهشما بدترین حالت فکرهایتان نیستید۱۳ دقیقهتقریباً همه احساس می‌کنند در بیست سالگی‌شان شکست خورده‌اند۹ دقیقهتمام شدن رابطه‌ی زناشویی فاجعه نیست۱۱ دقیقهشکست کسب اطلاعات است۱۵ دقیقهچیزی به عنوان شمای آینده وجود ندارد۲۳ دقیقهپذیرفتن نقطه ضعف‌هایمان۲۲ دقیقهبله، اما اصول شکست واقعاً کاربردی هستند؟۲۰ دقیقهضمیمه – قسمت یک۱۹ دقیقهضمیمه – قسمت دو۱ دقیقهدرباره‌ی نویسندهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود | الیزابت دی