دسته‌بندی نشده · مارس 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز | ژول ورن | کتاب‌های درگوشی



معرفی کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روزکتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز داستان ماجراجویانه‌ای از ژول ورن، علمی – تخیلی‌نویسِ بزرگ فرانسوی است. او در این اثر پرفروش که به گواه بیشتر صاحب‌نظران، یکی از برترین رمان‌هایش به شمار می‌رود، ماجرای سفر پرحادثه‌ی آقای فاگ را به دور دنیا برایمان روایت کرده است. گفتنی‌ست که اثر حاضر برنده‌ی جایزه‌ی بهترین عنوان کلاسیکِ Audie شده است.

درباره کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز:

اثری که در دست دارید یکی از شناخته‌شده‌ترین رمان‌های کلاسیک جهان، و چه بسا بهترین داستان نوجوانِ تمام اعصار است؛ شاهکاری مهیج که نسل‌های گوناگون مخاطبین آن را با شور و شوقی وافر مطالعه نموده‌اند؛ داستانی سحرانگیز و پرافت‌وخیز که از همان نخستین سطور شما را مجذوب خود می‌سازد…

رمان دور دنیا در هشتاد روز (Around the World in Eighty Days) نخستین بار در سال 1873 به چاپ رسید. ژول ورن، نویسنده‌ی نامدار این اثر، پیش از آن با داستان‌هایی چون «سفر به اعماق زمین» و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» نام خود را به عنوان قصه‌گویی با تخیلِ سرشار مطرح ساخته بود؛ انفجار واقعی شهرت او اما پس از انتشار دور دنیا در هشتاد روز رخ داد. این رمان به سرعت خوانندگانی پرشور یافت، و به سبب ضرب‌آهنگ نفسگیر، طنز شیرین و روایت صاف و ساده و در عین حال شگفت‌انگیزش، محبوب شمار وسیعی از کتاب‌خوانان در سراسر دنیا شد.

قهرمان کتاب دور دنیا در هشتاد روز مرد متشخصِ انگلیسی‌ای به نام «فاگ» است که طی گفتگویی عجیب با یکی از دوستان خود شرط می‌بندد که در هشتاد روز تمام زمین را بپیماید! برای اینکه دریابید این شرط چقدر غریب و خطیر است، باید توجه داشته باشید که در زمان نگارش این داستان وسایل نقلیه‌ی پرسرعت امروزی وجود نداشتند!

باری، آقای فاگ سفری را که گفتیم آغاز می‌کند. همسفر او در این مسیر خدمتکار وفادارش، «ژان»، معروف به «پاسپارتو»ست؛ شخصیت زبر و زرنگی که از قضا به دزدی از یک بانک انگلیسی متهم است، و به همین خاطر، همواره تحت نظر کارآگاهی سمج و لجوج به سر می‌برد. البته این کارآگاه آنقدرها توان ندارد که جلوی سفر پاسپارتو و آقای فوگ را بگیرد. اما آن‌ها را در هر قدم دنبال می‌کند…

سطور پیشین، احتمالاً تصویری کلی از سیر وقایع در رمان دور دنیا در هشتاد روز پیش چشمتان ترسیم کرده باشد؛ اما باید اذعان داشت که برای توصیف هیجانی که از مطالعه‌ی شاهکار ژول ورن احساس خواهید کرد، ابداً کافی نیست. اما خب، چاره‌ای هم نیست: اگر بخواهیم حق مطلب را درباره‌ی کتاب مورد بحث ادا کنیم، باید تمام جزئیات داستان را برایتان نقل کنیم! و این کار با توجه به مجال اندک ما، ابداً مقدور نیست.

فقط همینقدر بگوییم که با گوش سپردن به کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز، چنان هیجانی را تجربه خواهید کرد که نظیرش را در کمتر اثر داستانی‌ای خواهید دید. پس همین حالا، بی‌ فوت وقت به سراغ این شاهکار کلاسیک بروید و با آن اوقاتی مفرح برای خود بسازید…

اقتباس از کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز:

رمان پرطرفدار ژول ورن تاکنون مورد توجه بسیاری از فیلمسازان دنیا قرار گرفته است. از میان انبوه اقتباس‌های صورت‌گرفته از این کتاب، پیشنهاد ما به شما تماشای فیلم سینمایی دور دنیا از هشتاد روز از فرانک کوراکی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل آمریکاست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز:

– گوهری سرگرم‌کننده. (SirReadaLot.org)
– سیری شگفت‌انگیز در ناشناخته‌ها. (Barnes & Noble)
– ژول ورن یکی از برترین قصه‌گویان تمام اعصار بود. (Arthur C. Clarke)

کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های پرهیجان و ماجراجویانه، مخاطبین اصلی آثار ژول ورن بزرگ‌اند.

با ژول ورن بیشتر آشنا شویم:

ژول ورن (Jules Verne) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی فرانسوی و از پایه‌گذاران ادبیات علمی – تخیلی بود. او با انبوه نوشته‌های داستانی‌اش بر جریان‌های ادبی پس از خود تأثیری به‌سزا و غیرقابل انکار گذاشت. ژول ورن متولد سال 1828 و زاده‌ی شهر نانت بود. در زمان حیات او هنوز بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک و فناورانه محقق نشده بود؛ اما تخیل شگرف او آنچه را که در پیش بود تجسم نمود و قصه‌هایش نوید اختراع ابزارها و ماشین‌آلاتی چون زیردریایی و خودرو را به مخاطبینِ قرن نوزدهمی داد.

ژول ورن رمان‌های زیادی نوشت و به چاپ رساند که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون «سفر به مرکز زمین»، «جزیره‌ی اسرارآمیز» و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» اشاره داشت. امروزه از ژول ورن فرانسوی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان جهان یاد می‌کنند.

در بخشی از کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز می‌شنویم:

ساعت دوازده و چهل و هفت دقیقه وارد تالار پذیرایی باشکوه باشگاه که به دیوارهایش تابلوهایی نفیس آویزان بود شد و تا ساعت سه و چهل و پنج دقیقه‌ی بعدازظهر روزنامه‌ی تایمز و عصر را مطالعه کرد. سپس تا موقع شام روزنامه‌ی استاندارد را خواند. در ساعت شش و بیست دقیقه، دوباره به تالار غذاخوری رفت و شام خورد. بعد به تالار پذیرایی برگشت و مشغول خواندن روزنامه‌ی کرانیکل شد.

نیم ساعت بعد چند نفر از اعضا به باشگاه آمدند و کنار بخاری دیواری نشستند. آن‌ها از دوستان آقای فاگ و آدم‌هایی ثروتمند و سرشناس بودند: اندرو استورات مهندس، جان سالیوان بانکدار، ساموئل فلنتین بانکدار، تامس فلنگان، صاحب کارخانه‌ی نوشابه‌سازی و آقای گوتی‌یر رالف، یکی از رؤسای بانک انگلند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز | ژول ورن | کتاب‌های درگوشی