دسته‌بندی نشده · ژوئن 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس | بت آن مولیگان | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرسبت آن مولیگان در کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس با به‌کار بستن روش کمتر شناخته‌شده‌ی MBSR (یا همان کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی) به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مراقبه و یوگا زندگی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید و اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه کنید. کتاب حاضر یکی از بهترین منابع برای مطالعه در باب MBSR است.

درباره کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس

تا به حال به صدای قدم‌هایتان هنگام راه رفتن توجه کرده‌اید؟ یا به نوازش باد بر گونه‌هاتان، هنگامی که در صفی طولانی منتظر اتوبوس ایستاده‌اید؟ راستش را بخواهید اینجا، در این معرفی کوتاه، قصد نداریم حرف‌های انگیزشی بزنیم، یا توجه شما را به موارد مثبت و کوچک زندگی جلب کنیم. بلکه سخن از روشی اثرگذار و شناخته شده به نام توجه‌آگاهی و یا به عبارت دقیق‌تر، کاهش استرس بر مبنای توجه‌آگاهی و مراقبه است.

اما مدیتیشن بر مبنای ذهن‌آگاهی یا آنچه که به اختصار Mbsr نامیده می‌شود، چیست؟ بت آن مولیگان در کتاب خود با عنوان ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس (The Dharma of Modern Mindfulness) مفصلاً به این موضوع پرداخته و تکنیک‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که از طریق به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید استرس و اضطراب خود را تا سطح قابل‌توجهی کاهش دهید و به‌زیستی را برای خود رقم بزنید. بد نیست اشاره کنیم خالق روش MBSR دکتر جان کابات زین است. این برنامه‌ی هشت هفته‌ای اکنون دیگر در سرتاسر جهان به کار گرفته می‌شود و پیش‌تر تأثیرگذاری خود را در درمان بیماری‌هایی همچون سرطان، ‌افسردگی و اضطراب نشان داده است. نویسنده‌ی اثر حاضر نیز از توسعه‌دهندگان این روش به‌شمار می‌آید.

در دنیای مدرن، اضطراب و استرس با وجود ما گره خورده است. کتاب ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس از جمله آثاری‌ست که در مواقع بحران بسیار کمک‌کننده خواهد بود. زمانی که به نظر می‌رسد فکر کردن و تلاش برای حل مشکل کاری از پیش نمی‌برد،‌ توجه‌آگاهی به کمک ما می‌آید. این اثر راهنمایی‌ست کاربردی برای کسانی که در حال تجربه‌ی دردهای جسمانی، روانی و احساسی هستند.

آرزو خوشابی کتاب ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس را به فارسی برگردانده و نشر جیحون آن را به صورت کتابی صوتی منتشر کرده است. راوی این اثر نیز نسترن نجاران است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس

– این کتاب زیبا عمیقاً قلب من را لمس کرده و درکم از برنامه‌های مبتنی بر ذهن آگاهی را غنی ساخته است. (Diane Reibel)

– MBSR روشی عمیق، آموزنده و قابل فهم است که برای کاهش استرس کاربرد دارد. (Christopher Germer)

– بت آن مولیگان در این کتاب دیدگاه‌های متفاوتی را بیان کرده تا راهی برای سلامتی، شادی و آرامش بیشتر به شما ارائه دهد. این کتاب می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی‌تان را دگرگون نماید. (Shauna Shapiro)

کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس مناسب چه کسانی است؟

اگر به مدیتیشن علاقه‌مند هستید و همچنین قصد دارید کتابی با موضوع مدیریت استرس مطالعه کنید، از کتاب حاضر بهره و لذت فراوانی می‌برید.

با بت آن مولیگان بیشتر آشنا شویم

بت آن مولیگان (Beth Ann Mulligan) مربی ام. بی. اس. آر و خود – بخشایشگری براساس ذهن آگاهی است. او در مرکز سوزان ساموئلی و مرکز اینسایت لس آنجلس به تدریس طب مشغول می‌باشد و در سرتاسر کشورش مراقبه تدریس می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس می‌شنویم

از چیزی که درباره‌ی ‌ام. بی. اس. آر آموخته‌ام، ‌می‌دانم که تمرین خوردن کشمش، درست در ابتدای شروع این سفر قرار گرفته است تا آگاهی لازم را که برای این گونه تمرین‌های مراقبه‌ای ضروری است و آن را به یک مورد عادی و آشنا تبدیل ‌می‌کند به ما بدهد. به کمک ما ‌می‌آید تا متوجه شویم که این مراقبه‌ها اصلاً چیز عجیبی نیستند که حتماً باید در یک قالب خاص انجام‌پذیر بشوند، که درحقیقت روشی برای معطوف نمودن توجه ماست که آن را داریم و چه بسا بتوان خیلی راحت و طبیعی در طیف وسیعی از مسائل آن را به کار بگیریم. «این» را ما «مراقبه» ‌می‌گوییم. بعداً هنگا‌می ‌که از حضار ‌می‌خواهیم که تنفسشان را حس کنند، دوباره به همین تجربه رجوع ‌می‌کنیم و این بار آن را «تنفس بادقت ‌می‌نامیم به همان ترتیبی که کشمش را چشیدید.»

تمرین کشمش شامل «یادگیری درونی‌ بیرونی» است که جون کابات زین راجع به آن صحبت کرده است و در آموزه‌های بودا نیز به طور مستقیم به تجربه‌ی این روش اشاره شده است. ما در مورد این‌که خودتان را روی دنده‌ی اتوماتیک بیندازید سخنرانی نمی‌کنیم؛ ما درواقع روی آن دنده قرار گرفته‌ایم. اگر به کلاس ام. بی. اس. آر آمده‌اید و در جمع قرار گرفته باشید، ‌می‌دانید که هر جلسه پیش از تدریس زبانی با تمرین مراقبه‌ی سکوت آغاز ‌می‌شود. در این روش، شما ‌می‌توانید ببینید آنچه به شما درس داده ‌می‌شود واقعی است. جمع درحقیقت تجربه کردن و آگاهی از تجربه کردن است.

پس از تمرین کشمش، من به حضار ‌می‌گویم که قرار است مراقبه‌ای هدفمند داشته باشیم، که نامش «اسکن بدن» است. این مراقبه معمولاً در حالت دراز کشیده انجام ‌می‌شود، اما ‌می‌توان آن را روی صندلی هم انجام داد. من آن را به تفصیل در فصل بعدی توضیح ‌می‌دهم؛ اما ‌می‌توانید به آن در سایت نیوهاربینگر دات کام نیز دسترسی یابید.





معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن‌ آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس | بت آن مولیگان | انتشارات جیحون